beste eiwit snacks

Beste eiwit snacks? TOP 20 eiwitrijke tussendoortjes!

Laatste update: 27-02-2020
Wat zijn de beste eiwit snacks
? Eiwitten zijn onmisbaar voor het herstel van je spieren (1). Maar waar zitten de meeste eiwitten in? Wist je trouwens dat het halen van voldoende eiwit uit je voeding cruciaal is voor je gezondheid! Eiwitten spelen een belangrijke rol bij de groei en ontwikkeling gedurende het leven. Studies tonen dan ook aan dat het eten van eiwitten na de training daadwerkelijk een grote rol speelt om vooruitgang te boeken (2). Benieuwd wat je dan het beste kunt eten? Hieronder staat het antwoord.

1. Crunch & Cream Cookies

Dit suikerarm koekje is het ideale tussendoortje. 6 gram eiwitten per koekje en de smaak is ongelooflijk lekker. Ze zijn verpakt in een handige meeneem verpakking. Zo ben je op elk moment van de dag voorbereid. Lees hier 453 ervaringen van andere Crunch & Cream Cookies gebruikers >>>

Voordelen:

– Suikerarm
– 6 gram eiwit per koekje
– Vezelrijk
– 20 stuks per verpakking

beste eiwit snacks

Bestel 20 koekjes voor €4,90 bij Body en Fitshop

2. Smart Bars Crunchy

De meest knapperige eiwitreep die er is! Zonder toegevoegde suiker en maar liefst 15 gram eiwitten per reep. In 10 smaken verkrijgbaar zo is er voor ieder wat wils. Deze repen zijn ook geschikt voor een low carb- eiwitdieet. Lees hier 1377 reviews van andere Smart Bars Crunchy gebruikers >>

Voordelen:

– 15 gram eiwit per reep
– Geen toegevoegde suikers
– Slechts 164 kcal per reep
– In 10 smaken

beste eiwit snacks

Bestel 12 repen voor €9,90 bij Body en Fitshop

3. Smart Protein Cookies

Deze eiwitrijke koekjes bevatten 0 gram suiker. Met 4,2 gram eiwitten per twee koekjes zijn ze ideaal als tussendoortje. Lekker bij de koffie of thee! Ze zijn verkrijgbaar in 5 smaken. Lees hier 451 ervaringen van andere Smart Protein Cookies gebruikers >>

Voordelen:

– 0 toegevoegde suikers
– 4.2 gram eiwitten
– Gebakken met kokosolie
– 21 koekjes per verpakking

beste eiwit snacks

Bestel 21 koekjes voor €4,25 bij Body en Fitshop

Bestel 63 koekjes voor €9,90 bij Body en Fitshop

4. Protein Bites

Deze verantwoorde bites mogen niet ontbreken aan de lijst beste eiwit snacks! Rijk aan eiwitten en vezels. Ze zijn verslavend lekker en dat mag! Verkrijgbaar in coconut en white chocolate. Je kunt ze tevens makkelijk meenemen door de handige sluit verpakking. Lees hier 944 ervaringen van Protein Bites gebruikers >>

beste eiwit snacks

Bestel 20 mini reepjes voor €5,90 bij Body en Fitshop

5. Clean Protein Bars

100% zuivere eiwitten, vezels en slechts 179 kcal per reep. Deze eiwitrepen wordt door professionele sporters zeer hoog gewaardeerd. 1 reep bevat 20 gram eiwitten en 1 gram suiker. Dit product heeft inmiddels meer dan 1800 recensies bereikt! Lees hier want anderen (1805 reviews) erover schrijven >>

Voordelen:

– Beste eiwimix
– 20 gram eiwitten per reep
– Laag in suikers
– In 14 smaken

beste eiwit snacks

Bestel 12 repen voor €13,90 bij Body en Fitshop

6. Pannenkoeken mix

Smart Pancake Mix is eiwitrijk en een bron van vezels. Door de perfecte samenstelling aan ingrediënten kunnen deze pannenkoeken niet mislukken. Ook te gebruiken tijdens een eiwitrijk dieet. Per 50 gram bevatten deze pannenkoeken 24 gram eiwitten. Lees hier 576 ervaringen van andere Smart Pancake Mix gebruikers >>

Voordelen:

– 24 gram eiwitten
– 0 gram suikers
– Powerfood
– In 5 smaken

beste eiwit snacks

Bestel 400 gram voor €5,90 bij Body en Fitshop

Eiwitrijke snacks uit de supermarkt

Laten we beginnen! Allereerst deel ik 9 eiwitrijke tussendoortjes die je in de supermarkt kunt aanschaffen. Later lees je wat de beste eiwit snacks zijn die je online kunt aanschaffen.

1. Noten

Noten zijn enorm eiwitrijk. Je kunt het beste een notenmix kiezen zodat je verschillende voedingsstoffen binnen krijgt. Naast eiwitten zitten er ook mineralen en vetten in noten (5). Je kunt ze makkelijk meenemen voor onderweg en passen op elk moment van de dag. Kies voor nootjes zonder zout aangezien er al genoeg zout is verwerkt in onze dagelijkse voeding.

beste eiwit snacks

2. Franse kwark

Wil je een serieuze eiwit bom dan is Franse kwark de uitkomst. Per 100 gram krijg je gemiddeld 10 gram eiwitten binnen. Ook is Franse kwark goedkoop in aanschaf. Daarnaast is deze kwarksoort rijk aan calcium en de mineralen koper, zink, magnesium, kalium, natrium en fosfor.

3. Griekse yoghurt met fruit

Ook Griekse yoghurt behoort tot de beste eiwit snacks. Kies Griekse yoghurt zonder smaak. Je kunt er zelf je favoriete fruit aan toevoegen. Een heerlijke en frisse eiwit snack waar je optimaal van kunt genieten. 120 gram Griekse yoghurt bevat 12 gram eiwitten.

4. Eieren

Een paar eitjes heb je binnen no-time gekookt. Het is een van mijn meest favoriete eiwit snack! Per gekookt ei ontvang je 8 gram eiwitten. De aanwezige vitamines in eieren zijn A, B1, B2, B6, B11, B12 en D. Maak je vooral niet druk of je het eiwit/eigeel moet scheiden. Je kunt eieren in zijn geheel opeten (6)! Een betere snack als deze is er bijna niet.

5. Gevulde omelet

Als je iets meer tijd hebt kun je ook een eitje bakken. Je kunt namelijk verschillende soorten groenten toevoegen zodat je een hoop gezonde voedingsstoffen binnen krijgt. Persoonlijk ben ik dol op bosui, champignons, paprika en courgette. Een heerlijke en gezonde combinatie.

6. Komkommer ”broodjes”

Wil je jezelf en anderen compleet verassen? Snij dan een komkommer horizontaal door de helft en belg deze met plakjes kipfilet, kalkoenfilet of kaas. Voeg er peper of je favoriete kruiden aan toe en geniet! Kipfilet, kalkoenfilet en kaas zitten boordevol eiwit en komkommer levert gezonde vitamine en mineralen op.

7. Plakjes kipfilet/kalkoenfilet

Neem een paar plakjes kipfilet (broodbeleg) en doe hier je favoriete kruiden overheen. Je kunt ze als eiwitrijke snack direct opeten. Per plakje zitten er 4 gram eiwitten in. 3 plakjes kipfilet of kalkoenfilet zijn voldoende om je dagelijkse eiwitbehoefte op te krikken.

8. Banaan met pindakaas

beste eiwit snacks

Ik weet zeker dat dit een van je meest favoriete eiwit snacks wordt. Snij een banaan in partjes en leg deze op een bord. Doe er ook een eetlepel pindakaas bij. Eet de banaan samen met de pindakaas en je hebt alles wat je nodig hebt! Een banaan is rijk aan vitamine, mineralen en gezonde koolhydraten. Pindakaas is eiwitrijk en bevat gezonde vetten.

9. Blikjes vis

VIS IS SUPER! Neem bijvoorbeeld blikjes tonijn of zalm in huis. Je kunt het prima combineren met brood en ook hier kun je kruiden aan toevoegen. Vis is rijk aan veel essentiële voedingsstoffen! Voedingsstoffen die je niet iedere dag binnen krijgt. Zorg er dus voor dat je een paar blikjes vis in de voorraadkast hebt staan. Zo zit er in een blikje tonijn 25 gram eiwitten. Ideaal!

Waarom eiwit snacks?

Overdag zijn er genoeg momenten, dat je een eiwit snack goed kunt gebruiken. Je kunt het makkelijk meenemen en daarnaast zullen je spieren je dankbaar zijn! Eiwitten zijn namelijk de bouwstenen van je spieren. Het eten van voldoende eiwitten helpt om je spiermassa te behouden en bevordert spiergroei wanneer je aan krachttraining doet. Onwijs veel onderzoeken tonen aan dan het eten van veel eiwitten, helpt om spiermassa en kracht te vergroten (3), (4). Dus wanneer je fysiek actief bent en graag meer spiermassa wilt opbouwen, is het eten van extra eiwitten essentieel!

KORTOM:
Eiwit snacks zijn praktisch en makkelijk om mee te nemen. Daarnaast zorgt het eten van voldoende eiwitten voor spierherstel.

Wat zijn eiwitrijke tussendoortjes?

Eiwit snacks of eiwitrijke tussendoortjes zijn voedingsmiddelen met een hoog eiwitgehalte. Sport je regelmatig dan zijn eiwitten essentieel voor het herstel van je spieren. Tevens stimuleer je met eiwitten spiergroei en spierkracht. Eiwit snacks zijn niet alleen handig voor thuis maar ook als je de deur uit gaat. Eiwitrijke tussendoortjes zijn er in verschillende soorten, maten en smaken. Sommige tussendoortjes kun je moeilijk met je meenemen omdat je ze koud moet bewaren. Ook hier heb ik verschillende oplossingen voor!

KORTOM:
Eiwitrijke tussendoortjes zijn voedingsmiddelen of supplementen met een hoog eiwitgehalte.

Hoeveel eiwitrijke tussendoortjes mag je eten?

De beste eiwit snacks kun je verdeeld over de dag eten. Koekjes en repen eet je vooral met mate. Neem niet meer dan 1 of twee repen per dag. Een supplement zoals repen en koekjes zijn geen vervanging voor gevarieerde voeding. Combineer supplementen met voedsel voor het meest gezonde en beste resultaat. Ook raad ik je aan om de verpakking te lezen. Hier staat namelijk aangegeven hoeveel je van een bepaald supplement mag nuttigen.

KORTOM:
Volg de instructies van de verpakking op tenzij een arts of deskundige anders voorschrijft.

Tot slot

Je hebt nu genoeg keuze uit de beste eiwit snacks! Van komkommer broodjes tot eiwitrepen. Ben je regelmatig actief dan kun je niet om eiwitten heen.

Ze spelen een belangrijke rol bij spiergroei, spierherstel en spierkracht! Om erachter te komen hoeveel eiwitten je nodig hebt doe jouw lichaamsgewicht x 1,5. Stel je weegt 80 kilo dan is de rekensom 80 x 1,5 = 120 gram eiwitten per dag!

Mocht je nog vragen hebben, stel deze dan onderaan in dit artikel. Ook lees je hier vragen en ervaringen van andere bezoekers.

Ik zou zeggen geniet van de beste eiwit snacks!

 

Bronnen:

(1). https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5852756/

(2). https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6566799/#B18-nutrients-11-01136

(3). https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22958314

(4). https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25169440

(5). https://www.myfooddata.com/articles/high-protein-nuts.php

(6). https://www.healthline.com/nutrition/10-proven-health-benefits-of-eggs#section2

Delen via Social Media wordt gewaardeerd!

3 januari, 2020 - Geen reacties

Auteur

Timo

Tags

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


Volg BGreat op social media:

© 2016 - 2020 BGreat.nl

Algemene voorwaarden - Privacy - Cookies