gebakken ei met spek

Gebakken ei met spek maken? Makkelijk, snel en gezond!

Laatste update: 27 februari, 2020 | Geen reacties

Gebakken ei met spek is makkelijk om te maken en snel klaar. Maar wist je dat gebakken ei enorm veel gezonde voedingsstoffen bevat? Het eten van eieren is gezond en ik leg je graag uit waarom!

Gebakken ei met spek

Ik eet gemiddeld 4 keer per week gebakken eieren. Ik vind het super lekker om te eten en daarnaast zijn eieren gezond. Het is dan ook een van mijn meest favoriete lunch recept.

Het is makkelijk om te maken en je bent snel klaar. Ook heb je niet veel ingrediënten nodig. Een ander groot voordeel is dat eieren goed samen gaan met andere voedingsmiddelen.

Je kunt alle kanten op. Vandaag deel ik een gebakken ei met spek recept. De smaak is super lekker en je kunt er zorgeloos van genieten!

TIP: ”Wil je graag een koolhydraatarm dieet volgen? Maak dan gebruik van ons Koolhydraatarm 30 Dagen Menu! Het zijn makkelijke en snelle recepten waarmee je gemiddeld 2 kg per week kunt afvallen! Open hier het 30 Dagen Menu >>

Is gebakken ei gezond?

Gebakken eieren zijn gezond! Er komen namelijk in eieren belangrijke voedingsstoffen voor. Een gemiddeld ei bevat 75 calorieën en slechts 1 gram koolhydraten.

Dit betekent dan ook dat eieren koolhydraatarm zijn. Dit wil zeggen dat er geen geraffineerde suikers in zitten. Eieren worden dan ook vaak gegeten tijdens een koolhydraatarm dieet.

is gebakken ei gezond

Bron van eiwitten

Eieren zijn enorm eiwitrijk. Eiwitten heb je dagelijks nodig aangezien je lichaam eiwitten niet kan opslaan. Dit is belangrijk voor het behoud van je spieren en dat je goed kunt blijven functioneren.

De aanwezige essentiële aminozuren zijn onmisbaar om je lichaam gezond te houden. Ook zijn eieren rijk aan ijzer, foliumzuur, choline en vitamines B2, B12, E en D.

verlaagt risico op hartinfarcten

Wist je dat een eitje per dag het risico op hartinfarcten verlaagt? De gedachte dat eieren een te hoog cholesterol gehalte hebben is inmiddels door wetenschappers ontkracht.

Eieren verlagen juist de kans op herseninfarcten en hersenbloedingen. Ei is rijk aan choline dat een gunstige werking heeft op de verlaging van bloedvetten.

De voedingswaarden

Dit recept is voor 1 persoon. Ben je met meerdere verdubbel dan de ingrediënten. De voedingswaarden zijn berekend per portie en zien er als volgt uit:

calorieën: 136
koolhydraten: 2 gram
eiwitten: 12 gram
vet: 9 gram

Wat heb je nodig?

2 eieren
2 plakjes ontbijtspek
1 snufje chilipoeder
1 el bieslook

Gebakken ei met spek maken

1. Neem een koekenpan en doe een scheutje olijfolie erin. Verwarm de pan op middelhoog vuur en leg de bacon erin. Zodra de bacon knapperig wordt draai je deze om.

2. Voeg twee eieren toe aan de bacon en bak ongeveer 7 minuten het geheel gaar. Het ei hoef je niet om te keren.

3. Ondertussen snijd je de bieslook fijn. Haal het eitje uit de pan en garneer met bieslook. Voor extra smaak kun je chilipoeder en een snufje zout aan toevoegen.

Eet smakelijk!

TIP van Timo:
Wil je graag wekelijks afvallen en meer energie? Ontvang tijdelijks gratis mijn koolhydraatarm weekmenu! Direct ontvangen

Deel dit recept of artikel ook met je familie en vrienden. Dat zullen ze super leuk vinden!

Gepubliceerd op: 21 november, 2018

Auteur

Timo

Categorie

Ontbijt Recepten

Tags

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


© 2016 - 2022 BGreat.nl

Algemene voorwaarden - Privacy - Cookies