jam maken zonder suiker

Zo maak je jam zonder suiker

Laatste update: 7 februari, 2019 | Geen reacties

Jam maken zonder suiker? Een koolhydraatarme boterham met jam is waanzinnig lekker! Je gebruikt alleen maar verse ingrediënten en dat proef je! Ik ben er dol op en een paar keer per week eet ik deze jam. Nu kan jij er ook van genieten.

TIP: ”Wil je een koolhydraatarm dieet volgen? Kies dan voor het Koolhydraatarm 30 Dagen Menu! De recepten zijn makkelijk en snel te bereiden en je valt gemiddeld 2 kg per week af!”.  Bekijk hier het Koolhydraatarm 30 Dagen Menu >>

Jam maken zonder suiker

Jam staat bekend om suikerrijk en is niet de beste keuze tijdens een koolhydraatarm dieet. Als je voor de jam uit de supermarkt kiest klopt deze bewering. Daar heb ik nu een oplossing voor zodat je toch kunt genieten van een boterham of cracker met jam.

Je gebruikt voor het maken van de jam alleen meer verse ingredienten. Dat betekent dat je jam minder lang houdbaar is. Bewaar de jam in de koelkast en zorg dat het mes geen andere voedingsmiddelen raak zodra je weer de jampot in wilt gaan. Op deze manier blijft je jam veel langer goed.

Ingrediënten:

  • 1/4 appel (golden delicious)
  • 300 gram bramen
  • 80 ml honing
  • 2 tl citroensap

Bereidingswijze:

1. Allereerst rasp je de appel. Daarna doe je de bramen en appel in een grote soeppan. Verwarm deze tot het licht begint te borrelen. Voeg daarna de honing en citroensap toe en kook dit 20 minuten op laag vuur.

2. Roer de inhoud vaak door en laat de jam na 20 minuten even afkoelen. Maal daarna alles fijn met een mixer of gebruik een aardappel stamper. Zodra de jam op temperatuur is kun je deze in een goede afsluitbare glazen pot doen.

3. De jam blijft in de koelkast zeker 1 maand goed. Van te voren kun je het beste ruiken en kijken naar de jam zodat je zeker weet dat deze nog lekker smaakt en goed is. Geniet ervan!

De voedingswaarden

De voedingswaarden zijn berekend per portie en zien er als volgt uit:

calorieën: 23
koolhydraten: 5 gram
eiwitten: 2 gram
vetten: 3 gram

Ik heb een heerlijk weekmenu voor je samengesteld!

Ik ben dol op weekmenu’s! Het bespaart mij een hoop tijd en ik kan direct zien wat ik de hele dag kan eten. Daarnaast houd een weekmenu mijn gewicht gezond en heb ik dagelijks voldoende energie. Download hieronder mijn laatst geschreven weekmenu en geniet van de recepten!

jam maken zonder suiker

Deel dit recept of artikel ook met je familie en vrienden. Dat zullen ze super leuk vinden!

Gepubliceerd op: 7 februari, 2019

Auteur

Timo

Categorie

Bijgerecht Recepten

Tags

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


© 2016 - 2022 BGreat.nl

Algemene voorwaarden - Privacy - Cookies