Komkommer gezond? Afvallen Met Komkommer Mogelijk!

Laatste update: 30 november, 2019 | Geen reacties

Regelmatig krijg ik de vraag is een komkommer gezond? Er zijn namelijk een hoop afslank recepten met komkommer. Daar is dan ook een goede reden voor. Je kunt namelijk afvallen met komkommer. Ontdek in dit artikel hoe je deze groente het beste kunt eten en welke belangrijke eigenschappen de komkommer bevat!

Komkommer gezond?

De komkommer is een van de bekendste groenten uit Nederland. Deze groentesoort wordt al meer dan 3000 jaar gekweekt. Het is een klimplan en aan elke stengel kunnen tientallen komkommers groeien.

De gezonde werking van een komkommer is al jaren bekend. Ik vertel je alles wat je over deze prachtige groentesoort moet weten en hoe je kunt afvallen met komkommer.

komkommer gezond

Komkommer voedingswaarde

Om je duidelijkheid te geven waarom komkommers gezond zijn, vertel ik je nu alle aanwezige voedingstoffen. Allereerst zit er in 1 komkommer maar liefst 95% water. Dagelijks heb je vocht nodig en daarom is een komkommer geschikt om je aan dagelijkse hoeveelheid te komen.

Als je lichaam over voldoende vocht beschikt, verlies je makkelijker je gifstoffen. Daarnaast bevat een komkommer 14 kcal. Bekijk hieronder het overzicht van de aanwezige vitamine, mineralen, koolhydraten, eiwitten en vetten.

Per 100 gram bevat een komkommer de volgende voedingstoffen:

♦ 14 kcal
♦ 1,0 gram eiwitten
♦ 2,0 gram suikers
♦ 0,2 gram vet

Aanwezige vitamines in een komkommer zijn:

♦ Vitamine A
♦ Vitamine B1, B2, B6, B11
♦ En vitamine C

Aanwezige mineralen in een komkommer zijn:

♦ Natrium
♦ Kalium
♦ Calcium
♦ Fosfor
♦ IJzer
♦ Magnesium
♦ Koper
♦ Zink

Dat de komkommer gezond is, blijkt wel door de aanwezige voedingstoffen. Zo bevat een komkommer alle mineralen en een hoop waardevolle vitamine!

Komkommer afvallen

Een komkommer heeft alles wat nodig is om af te vallen. Nu is het wel belangrijk dat je voeding gevarieerd is. Doordat komkommers laag zijn in koolhydraten passen ze perfect in een koolhydraatarm dieet. De aanwezige mineralen ondersteunen je lichaam tijdens het afslankproces waardoor je weerstand op peil blijft en de nodige energie ervaart.

Wanneer je graag wilt werken aan een slank(er) lichaam, raad ik je aan om komkommers mee te nemen in je voedingspatroon. Later in dit artikel deel ik een waardevol dieet waar je met gezonde voeding, wekelijks 2 kilo kunt afvallen!

Komkommer tegen ziektes

Het eten van komkommer kan de kans op bepaalde ziektes verkleinen. Daarnaast is komkommer gezond wanneer je dit combineert met andere groenten. Vooral de tomaat versterkt de eigenschappen van de komkommer. Er zijn namelijk verschillende groente en fruit soorten die elkaars voedingsstoffen versterken.

De volgende voordelen ontstaat er wanneer je regelmatig komkommer eet. LET OP: Alle voordelen zijn medisch bewezen en verkleinen met name de kans op ziektes. Gevarieerd eten blijft ALTIJD belangrijk!

1. Komkommer schakelt gifstoffen uit

Door de hoge hoeveelheid water in komkommer, kan je lichaam de gifstoffen eenvoudig verwijderen. Deze gifstoffen plas je uit zodat ze niet meer aanwezig zijn in je lichaam. Normaal kunnen deze gifstoffen ervoor zorgen dat je ziek wordt. Het is dus beter om deze stoffen niet langer in je lichaam te hebben.

2. Verminderd de kans op kanker

Er zijn verschillende onderzoeken gedaan naar de werking van komkommer tegen kanker. Zo bevat deze groente soort de stoffen lariciresinol en pinoresinol. Deze belangrijke stoffen verkleinen de kans op borstkanker, eierstokkanker, baarmoederkanker en prostaatkanker.

3. Komkommer verhelpt diabetes

De sap van een komkommer bevat een hormoon dat de alvleesklier nodig heeft. Hiermee maakt de alvleesklier namelijk insuline aan. Ook helpen de voedingstoffen uit komkommer je cholesterol niveau te verlagen. De combinatie aan mineralen en vitamine houden je bloeddruk onder controle. Zoals je kunt zien bied een komkommer enorm veel voordelen. Dat een Komkommer gezond is blijkt uit alle voordelen!

4. Komkommer gezond bij gewichtsverlies

Komkommers ondersteunen je gewichtsverlies. Je blijft namelijk gezond door de aanwezige vitamine en mineralen. Zodra je gaat afvallen is het niet de bedoeling dat je weerstand achteruit gaat. Daarom is het eten van komkommers en andere groenten enorm belangrijk!

5. Goed voor je nieren en tegen slecht adem

Door het eten van komkommer verlaag je je urine zuur. De kans op nierstenen neemt af. Daarnaast neemt komkommer slechte adem weg. Dit gebeurt door de aanwezige fytochemicaliën in een komkommer.

Komkommer bewaren

Hoe kun je een komkommer nu het beste bewaren? De meningen zijn verdeeld over het bewaren in de koelkast of een koele plek in huis. Mijn voorkeur gaat naar de groentelade in de koelkast. Daarnaast vind ik het extra verfrissend als de komkommer koel is. Ik eet de komkommer dan ook op korte termijn op.

Wil je de komkommer langer bewaren plaats deze dan uit de koelkast. Je verstoort namelijk het rijpingsproces van de komkommer. Ook zijn er komkommers met vershoudfolie. Laat de folie om de kommer dan blijft deze wel 10 dagen goed!

Hoeveel komkommer mag je eten?

Komkommer kun je dagelijks eten. Eet het als snack tussendoor of combineer het bij een maaltijd. Er zijn ook komkommer diëten waarin je een aantal dagen op rij met name komkommer eet. DIT RAAD IK AF!! Je lichaam heeft namelijk gevarieerde voeding nodig!

Aangezien komkommers wel degelijk je vetverbranding stimuleren, deel ik hieronder een dieet waar ik zelf ook gebruik van maak namelijk, De Afslank Receptenbijbel.

Afvallen dankzij het Koolhydraatarm 30 Dagen Menu

Wil je graag meer gezonde koolhydraatarme recepten, dan raad ik je het Koolhydraatarm 30 Dagen Menu aan. Dit programma bevat 30 complete dagmenu’s met ontbijt, lunch, avondeten en tussendoortjes. De Recepten zijn eenvoudig en snel te bereiden.

Het voordeel van het Koolhydraatarm 30 Dagen Menu is dat je anders gaat eten en niet minder! Geen honger lijden dus!!

Daarnaast kun je het Koolhydraatarm 30 Dagen Menu met 100% afslank garantie gebruiken. Val je namelijk niet af, krijg je gewoon je geld terug.   Open hier het Koolhydraatarm 30 Dagen Menu >>>

Heb je nog vragen over het recept of het dieet programma dat ik met je deel, laat dan onderaan in dit artikel een reactie achter. Ook lees je hier vragen en ervaringen van anderen.

komkommer gezond

Onderzoeken & Bronnen:

https://www.healthline.com/nutrition/7-health-benefits-of-cucumber

Deel dit recept of artikel ook met je familie en vrienden. Dat zullen ze super leuk vinden!

Gepubliceerd op: 16 november, 2019

Auteur

Timo

Categorie

Gezondheid

Tags

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


© 2016 - 2024 BGreat.nl

Algemene voorwaarden - Privacy - Cookies