koolhydraatarme knoflooksaus

Koolhydraatarme Knoflooksaus + Kipschotel Recept (TIP)

Wat is een kipschotel zonder saus? Inderdaad, niks! Daarom deel ik een koolhydraatarme knoflooksaus.Met verse ingrediënten maak je de lekkerste knoflooksaus klaar. Ook laat ik je kennis maken met een overheerlijk kipschotel recept!

TIP: ”Wil je een koolhydraatarm dieet volgen? Maak dan gebruik van het Koolhydraatarm 30 Dagen Menu! De recepten zijn makkelijk en snel te bereiden! Daarnaast val je gemiddeld 2 kg per week af!”.  Bekijk hier het Koolhydraatarm 30 Dagen Menu >>

Koolhydraatarme Knoflooksaus

Knoflooksaus is een echte smaakmaker. Je kunt het dan ook bij veel gerechten gebruiken. Helaas bevatten de knoflooksausen uit de supermarkt, een hoop ongezonde toevoegingen.

Dat is vanaf nu verleden tijd. Deze koolhydraatarme knoflooksaus bevat namelijk verse ingrediënten inclusief vitamine en mineralen!

Koolhydraatarme knoflooksaus gezond?

Door het gebruik van verse ingrediënten is deze knoflook saus gezond. Daarnaast zitten er in minder suikers in. De ingrediënten bestaan uit verschillende soorten kruiden.

Hierdoor bevat deze koolhydraatarme knoflooksaus de volgende vitamines: A, B1, B2, B11, E en C. De aanwezige aminozuren in deze knoflooksaus zijn magnesium, kalium, fosfor, zink, natrium, ijzer en calcium.

koolhydraatarme knoflooksaus

De voedingswaarden

Dit koolhydraatarme knoflook recept ga ik combineren met een kipschotel. Het recept is voor 2 personen. Hieronder lees je de voedingswaarden van dit recept:

Aantal calorieën: 400
Koolhydraten: 7 gram
Eiwitten: 35 gram
Vetten: 39 gram

Wat heb je nodig?

– 150 gram kippendij (in stukjes gesneden)
– 1 halve komkommer
– cherrytomaatjes
– ijsbergsla
– 1 eetlepel citroensap
– 3 eetlepels olijfolie
– 3 tenen knoflook
– 1 halve theelepel komijnpoeder
– 1 halve theelepel kerriepoeder
– basilicum
– 1 grote eetlepel mayonaise
– 1 grote eetlepel kwark
– één halve theelepel korianderpoeder
– bieslook

koolhydraatarme knoflooksaus

Hoe maak je koolhydraatarme knoflooksaus met kipschotel?

1. Neem een grote kom en doe hier 1 eetlepel olijfolie, knoflook, citroensap, komijn, kerriepoeder, en koriander in. Gebruik de hoeveelheid die hierboven staat. Meng de ingrediënten door elkaar.

2. Snij de kippendij in stukjes en voeg deze toe aan de kom met ingrediënten die je zojuist gemaakt hebt. Laat het 20 minuten afgedekt in de koelkast staan.

3. Pak een grote pan en doe er 2 eetlepels olijfolie in. Zodra de pan goed warm is voeg je de kippendij toe. Keer de kippendij regelmatig om en bak het ongeveer 15 minuten. Daarna laat je de kippendij op een laag vuurtje staan.

3. Pak een blender en hier doe je de basilicum, halve eetlepel citroensap en een snufje zout in. Voeg er olijfolie aan toe tot dat je een dressing hebt. Laat de dressing een paar minuten staan.

4. En dan nu de koolhydraatarme knoflooksaus! Neem een kommetje en doe hier de kwark, mayonaise, bieslook en 1 teentje geperste knoflook in. Hou je van een sterkere smaak voeg dan extra knoflook toe.

5. Pak een groot bord en doe hier de sla, tomaat en komkommer op. Giet de dressing erover heen. Schep ook de kippendij op je bord en verdeel de knoflooksaus over de kip. Eet smakelijk!

Tip van Timo: wil je graag 2 kg per week afvallen? Ontvang gratis mijn koolhydraatarm weekmenu met boodschappenlijst! Direct ontvangen >>

Delen via Social Media wordt gewaardeerd!

15 november, 2017 - Geen reacties

Auteur

Timo

Categorie

Bijgerecht Recepten

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


Volg BGreat op social media:

© 2016 - 2020 BGreat.nl

Algemene voorwaarden - Privacy - Cookies