koolhydraatarme tussendoortjes

Koolhydraatarme tussendoortjes die onwijs lekker zijn!

Laatste update: 19 september, 2022 | 9 reacties

Ben je opzoek naar koolhydraatarme tussendoortjes? Goed nieuws, ik deel namelijk 33 tussendoortjes die makkelijk, snel en lekker van smaak zijn. Op BGreat.nl deel ik wekelijks koolhydraatarme recepten.

Regelmatig krijg ik de vraag wat nu echt koolhydraatarme tussendoortjes zijn. Het leek mij een goed plan om hier een handig overzicht van te maken.

Zo weet je precies wat je kunt eten. Ook deel ik nog de lekkerste koolhydraatarme hapjes die je eenvoudig en snel kunt maken. Ideaal om jezelf en anderen meet te verwennen. Mocht je zelfs een koolhydraatarm dieet willen volgen, dan heb ik daar ook nog een hele goede tip voor!

TIP:
Wil je graag 2KG per week afvallen met heerlijke menu’s? Gebruik deze >>

Koolhydraatarme tussendoortjes

Steeds meer mensen zijn enthousiast over het volgen van een koolhydraatarm dieet. De reden is dan ook simpel, het werkt! Een groot voordeel van een koolhydraatarm dieet is dat je jezelf niet hoeft te gaan uithongeren.

Je kunt maar liefst 6 keer per dag eten en dat kan van alles zijn. Zo is een stukje chocolade en brood gewoon toegestaan :-).

Alle gezonde tussendoortjes op een rij!

Dan is het nu tijd om koolhydraatarme tussendoortjes met jou te delen. Ook deel ik nog een aantal belangrijke tips en hoe je het beste een koolhydraatarme leefstijl kunt volgen.

Vlees:

  • grillworst
  • kipfilet (vleeswaren)
  • kalkoenfilet (vleeswaren)
  • rauwe ham (vleeswaren)
  • overig vleeswaren
  • gerookte kip
  • filet Americain

Vis:

  • surimistick
  • plakje gerookte zalm
  • blikje tonijn
  • blikje zalm

Zuivel:

  • 30+ kaas
  • 3 blokjes kaas
  • mozzarella
  • fetakaas
  • yoghurt
  • Griekse yoghurt
  • Franse kwark

Groente:

  • augurken
  • snacktomaatjes
  • komkommer
  • avocado
  • paprika
  • radijsjes
  • worteltjes

Fruit:

  • meloen
  • bosbessen
  • aardbeien
  • bramen
  • frambozen

Noten, zaden, ei en overige

  • gekookt ei
  • gemengde noten
  • olijven
  • rijstwafel
  • lijnzaadcracker

TIP:
Wil je graag 2KG per week afvallen met heerlijke menu’s? Gebruik deze >>

Koolhydraatarme hapjes

Uiteraard zijn koolhydraatarme tussendoortjes ideaal als snack momentje. Maar je kunt er ook heerlijke koolhydraatarme hapjes mee samenstellen. Zo zijn bijvoorbeeld komkommerschijfjes erg lekker met snacktomaatjes. Op de komkommerschijfjes kun je filet americain smeren of geitenkaas.

Er zijn onwijs veel mogelijkheden en wanneer je met name uit de lijst hierboven kies, ben je lekker koolhydraatarm bezig. Daarnaast kun je ook nog uit heerlijke recepten kiezen die geschikt zijn als koolhydraatarme hapjes.

Verbrand Snel 12 KG Overtollig Buikvet Zonder Honger Te Hebben Met Overheerlijke Weekmenu's

De lekkerste koolhydraatarme weekmenu’s ontvangen?

Heb je altijd al graag een koolhydraatarm programma willen volgen? Dan heb ik goed nieuws voor je! Ik heb namelijk het Koolhydraatarm 30 Dagen Menu voor je samengesteld.

Hierin staan maar liefst 30 dagmenu’s met alleen maar makkelijke, snelle en overheerlijke recepten.

Je hoeft dan ook helemaal niets meer uit te rekenen. Zelfs aan de boodschappenlijstjes heb ik gedacht. Wanneer je de dagmenu’s volgt kun je gemiddeld 2 kg per week gewicht verliezen. Bekijk hier het Koolhydraatarm 30 Dagen Menu >>

Tot slot

Ik hoop dat je deze lijst aan koolhydraatarme tussendoortjes geweldig vindt! Je kunt er alle kanten mee op en combineer met wat jij lekker vind. Ook vind je op BGreat de lekkerste dipsausjes voor bijvoorbeeld paprikasticks of komkommer sticks.

Neem zeker even de tijd om te kijken wat er allemaal mogelijk is. Mocht je zelf nog ideeën hebben, laat dan onderaan de website een reactie achter. Geniet van de tussendoortjes!

Deel dit recept of artikel ook met je familie en vrienden. Dat zullen ze super leuk vinden!

Gepubliceerd op: 5 augustus, 2019

Auteur

Timo

Tags

9 reacties op "Koolhydraatarme tussendoortjes die onwijs lekker zijn!"

  1. Hanna schreef:

    Super handig dit. Vroeg me vaker af wat ik nou wel en niet kan eten als je koolhydraatarm wilt proberen. Ik heb ook het 30 dagen menu aangeschaft. Ziet er heel lekker uit allemaal. Ga maandag beginnen. Groetjes Hanna

  2. Cynthia schreef:

    Dank je wel voor het lijstje. Ik ben alleen geschrokken dat er een aantal smacks bij staan die niet koolhydraatarm zijn.
    O.a. watermeloen, wortels, rijstwafels. Vooral de rijstwafels zitten erg veel koolhydraten in. Ook bij augurken, zitten in de zoetzure variatie teveel koolhydraten.
    Dit geldt ook voor sommige noten. Van noten mag je er maximaal 20 per dag.

    1. Rozemarijn schreef:

      Hoi Cynthia,

      Fijn dat je blij bent met het lijstje! Wat betreft de koolhydraatrijke snacks heeft dit vaak met de hoeveelheid te maken. Per stuk bevatten rijstewafels bijvoorbeeld vrij weinig koolhydraten. En dingen als noten zijn wel ook belangrijk vanwege de goede vetten. We proberen onze koolhydraatarme menu’s, lijstjes en recepten zoveel mogelijk in te richten zodat het voor iedereen haalbaar is. Daarbij houden we als uiterste grens 130 gram koolhydraten per dag aan (een kha-dieet gebruikt zo’n 50 gram tot 130 gram koolhydraten per dag). Hierdoor kan je zo nu en dan gerust genieten van een stukje watermeloen of wat wortels als tussendoortje. Op andere dagen zal het tussendoortje dan juist weer minder koolhydraten bevatten.

      Hopelijk maakt dit het allemaal wat duidelijker!

      Groetjes, Rozemarijn (Team BGreat)

      1. Deborah schreef:

        Hallo,
        Hoe zit het dan met n mango bijv?
        Gr
        Déborah

        1. Rozemarijn schreef:

          Hoi Déborah,

          Een hele mango (280-350 g zonder pit) bevat ongeveer 40 gram koolhydraten, waarvan bijna alle koolhydraten fruitsuikers zijn. Ik kan je dan aanraden om een hele mango over 2 dagen te verdelen als tussendoortje, of voor bij de yoghurt. Ons standaard weekmenu bevat gemiddeld zo’n 50 gram koolhydraten. Door er dan een halve mango aan toe te voegen, kom je op 70 gram koolhydraten uit. Dit is nog prima binnen de grenzen en kan ook weinig kwaad.

          Probeer wel regelmatig af te wisselen. Dus eet bijvoorbeeld 1 mango per week en als je dan behoefte hebt aan meer fruit, kan je eventueel een paar aardbeien of blauwe bessen eten. Deze bevatten iets minder koolhydraten (5,1 gram per 100 g aardbeien en 14 gram per 100 gram blauwe bessen) en zijn ook erg lekker voor als tussendoortje of voor door de yoghurt!

          Groetjes, Rozemarijn (Team BGreat)

  3. Marijke Benders schreef:

    Hi Timo, leuk dit artikel! Zoals je weet ben ik erg blij met het koolhydraatarm 30 dagen menu. Dit is 3de week dat ik het volg en ik ben inmiddels 6,7 kilo afgevallen!! Dankjewel voor de goede hulp en ik blijf lekker door gaan. Groetjes Marijke

  4. Hennie schreef:

    Rijstwafel is toch niet koolhydraatarm?

    1. Rozemarijn schreef:

      Hoi Hennie,

      Rijstwafels zijn in grote hoeveelheden niet koolhydraatarm, maar omdat ze bestaan uit gepofte rijst en erg licht zijn, bevatten 1 á 2 rijstwafels (als snack of lunch) vrijwel geen koolhydraten. Hierdoor zijn ze prima te gebruiken in een koolhydraatarm dieet. Bij een kha-dieet vermijd je koolhydraten ook niet, maar eet je ze simpelweg met mate 🙂

      Groetjes, Rozemarijn (Team BGreat)

  5. Gea schreef:

    Ik ben geen held in de keuken en zocht weekmenu’s met makkelijke ingredienten en vaak is het een en al moeilijk. Bij jouw 30 dagen boek is dat gelukkig niet zo en wat zijn de recepten heerlijk. Wat je in huis haalt gaat ook echt op dus je hoeft hierdoor niks weg te gooien. Echt een aanrader!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


© 2016 - 2022 BGreat.nl

Algemene voorwaarden - Privacy - Cookies

Afvallen met weekmenu's? We hebben ze voor je klaargezet: