Snel spieren kweken? Gratis stappenplan voor grotere spieren!

Snel spieren kweken – Ik kan me voorstellen dat je graag snelle resultaten wilt zien. Door op de juiste manier te sporten, is dat absoluut mogelijk! In het volgende stappenplan leg ik je uit, welke technieken je moet toepassen. Ga DIRECT voor meer kracht, spiermassa en herstel!

Snel spieren kweken lukt alleen wanneer je dit goed aanpakt. Een grote fout die vaak gemaakt word is dat je te vaak naar de sportschool gaat. Wat er op de sportschool gebeurt is maar een klein percentage, van wat je nodig hebt voor meer spiermassa. Ook voeding en rust zijn onmisbaar voor een gespierd lichaam!

Maar wees gerust, het lijkt misschien ingewikkeld maar dat hoeft niet zo te zijn. Neem daarom de volgende stappen serieus en je spieromvang zal toenemen!

Bekijk hier de TOP 5 beste eiwitshakes voor een extra snelle spiergroei >>

Snel spieren kweken

Stap #1. Zorg dat je een doel hebt

Geeft jezelf een uitdaging. Schrijf op wat je graag wilt bereiken en werk daarna toe. Wil je bijvoorbeeld 5 kilo aankomen in lichaamsgewicht/spiermassa, zorg er dan voor dat je hieraan herinnerd wordt. Schrijf het op, print het uit of maak een notitie in je telefoon!

Ook als je graag fit wilt zijn kun je jezelf inschrijven voor een hardloop run. Zo heb je een stok achter de deur en weet je waarvoor je traint. Deze techniek heeft Arnold Schwarzenegger dagelijks toegepast en niet voor niets 7 keer olympisch kampioen geworden.  Door het stellen van doelen bereik je stukken meer dan dat je zomaar aan de slag gaat.

Stap #2. Maak een trainingsschema

Zodra je het juiste doel voor ogen hebt is het belangrijk om een trainingsschema samen te stellen. Dit schema zorgt ervoor dat je weet welke oefeningen je gaat doen. In het schema schrijf je ook hoeveel kilo je gebruikt en hoeveel herhalingen je hiermee kunt duwen.

Door het gewicht op te schrijven kun je jezelf uitdagen om de volgende keer meer gewicht te gebruiken. Het toevoegen van 1 kg aan je top gewicht kan ervoor zorgen dat je spiergroei toeneemt.

Daarnaast heb je ook hier weer een stok achter de deur. Je slaat minder snel een training over en je weet precies waar je aan toe bent!

Voorbeeld trainingsschema

Snel spieren kweken

Stap #3. Voer je trainingen correct uit!

De juiste uitvoering van de oefeningen in de sportschool is belangrijk. Helaas zie ik vaak genoeg foute bewegingen. Zodra je een oefening verkeerd uitvoert ontstaat er NUL spiergroei.

Zorg ervoor dat je je verdiept in de oefeningen die je gaat uitvoeren. Je kunt het ook vragen aan de aanwezige sport instructeur.

Zodra je een oefening goed uitvoert, ervaar je namelijk de juiste spierprikkel. Deze spierprikkel is nodig om resultaat te behalen. In mijn begin periode, inmiddels 11 jaar geleden heb ik deze fout ook gemaakt. Dit kan iedereen overkomen.

Zodra je de oefeningen op een juiste manier gaat uitvoeren ervaar je meer plezier, resultaat en voldoening. Zorg er dus voor dat je er werk van maakt, als je twijfelt bij de uitvoering van een oefening!

Persoonlijk, Trainer, Fitness, Coach

Stap #4. Snel spieren kweken door VOORAF goede voeding

Om het maximale uit je training te halen heb je energie nodig. Deze energie haal je voor het grootste deel uit voeding. Eet ongeveer 1 uur voordat je gaat trainen eiwitrijke en energie leverende voeding.

Ik heb een handige voedingslijst voor je klaargemaakt wat je vooraf een training kunt eten: De allerbeste voeding voordat je gaat sporten!

Onthoud dat voeding mega belangrijk is. Wil je graag een stap verder en enorm veel kracht en energie ervaren tijdens je training? Dan kun je gebruik maken van een pre-workout.

Een pre-workout zorgt ervoor dat je langer door kunt gaan en bevatten belangrijke aminozuren. Deze aminozuren gaan spierafbraak tegen. Als je meer wilt weten over Pre-workout supplementen en wat anderen daar van vinden kun je terecht op de volgende pagina: Pre-workout Supplementen Voor Meer Kracht En Energie

Stap #5. Snel spieren kweken door ACHTERAF goede voeding te eten

Snel spieren kweken doe je vooral door te letten op je voeding. Zodra je klaar bent met je training moet je binnen 60 minuten gegeten hebben.

Je spieren zijn namelijk toegetakeld door het training. Om je spierweefsel te herstellen heb je met name eiwitten nodig. Eiwitten zijn de bouwstenen van je spieren.

Zonder eiwitten ontstaat er geen groei. Ook het drinken van water is onmisbaar. Je kunt na de training eiwitrijke voeding nemen zoals kip, eieren, vis, noten, banaan met pindakaas, Franse kwark en eiwitten shake’s.

Snel spieren kweken

Regelmatig krijg ik de vraag of het gebruik van eiwitten shake’s nut heeft. Een eiwitten shake is vooral heel praktisch en makkelijk te maken. Goede kwaliteit eiwitten shake’s hebben wel degelijk nut.

Je levert je lichaam namelijk belangrijke eiwitten die essentieel zijn voor spieropbouw. Je kunt ervoor kiezen om eiwitten uit voeding te combineren met eiwitten shakes. Hoge kwaliteit eiwit-shakes kun je terug vinden op deze pagina: Eiwit shake’s voor meer spiermassa.

» POPULAIR: Fitchef – Eenvoudig Je Vetpercentage Verlagen ↵

Stap #6. RUST IS NUMMER 1 SPIERGROEI!

Je spieren groeien tijdens je rust en niet tijdens het trainen. Een van de meest gemaakte fouten is dat je te veel traint. 7 dagen per week gaat er niet voor zorgen dat je spieren sneller groeien.

Juist door te rusten neemt spiergroei toe. Of je nu 3 dagen of 5 dagen in de week traint, RUST IS ALTIJD BELANGRIJK!

Plan in je trainingsschema voldoende rustdagen in. Het is verstandig om minimaal 24 tot 48 uur rust te houden als je regelmatig traint.

Zorg ervoor dat je minstens 8 uur slaap tot je neemt! Mocht je de mogelijkheid hebben om een middag dutje te doen, neem deze dan. Slapen zorgt voor herstel van je spieren en lichaam. Als je goed bent uitgerust kun je veel beter van start gaan aan een nieuwe training.

Snel spieren kweken

Snel spieren kweken – Conclusie

Neem dit stappenplan mee in je doelen die je gaat maken. Door direct goed van start te gaan, boek je veel meer voorruitgang. Fitness is absoluut een sport en als je serieuze resultaten wilt behalen, is het belangrijk om met deze stappen rekening te houden.

Naast de juiste stappen nemen heb je uiteraard ook geduld nodig. Doorzettingsvermogen mag natuurlijk ook niet ontbreken.

Met de juiste instelling ben ik ervan overtuigd dat je een snellere spiergroei ontwikkeld. Geloof in jezelf en ga ervoor! Succes en vooral veel plezier met fitnessen!

Mocht je nog vragen hebben, stel deze onderaan op deze pagina. In de meeste gevallen kom ik er dezelfde dag nog op terug 🙂

24 april, 2017 - 4 reacties

Auteur

Timo

Categorie

Fitness Gezondheid

Tags

4 reacties op "Snel spieren kweken? Gratis stappenplan voor grotere spieren!"

  1. Daphne schreef:

    Weer een hoop bijgeleerd.
    Bedankt voor dit leerzame artikel!
    Ik weet wat mij te doen staat 🙂

    1. timo schreef:

      Graag gedaan Daphne!

      Groeten, Timo

  2. Meike schreef:

    Hi Timo, ben van plan om eiwitten te bestellen. Syntha 6 van BSN spreekt me aan of de Smart Protein van body&fit. Heb je met beide ervaringen toevallig en welke is dan beter? Groetjes Meike

    1. timo schreef:

      Hoi Meike,

      Met beide heb ik ervaring. De shake van Body en Fit zijn goed en smaken lekker.
      De syntha 6 shake’s zijn goed en je betaald vooral voor het merk.
      Je kunt de shake’s van body&fit prima gebruiken 🙂

      Groeten Timo

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


Volg BGreat op social media:

© 2016 - 2020 BGreat.nl

Algemene voorwaarden - Privacy - Cookies