zelf ijskoffie maken

Zelf ijskoffie maken? Snel, lekker en koolhydraatarm!

Laatste update: 1 augustus, 2022 | Geen reacties

Zelf ijskoffie maken? “Heb je melk of suiker in je koffie”? “Nee, ijs graag”! Natuurlijk! Tijdens warme dagen is het heerlijk om zelf ijskoffie te maken met dit koolhydraatarme recept. Maak je niet druk over een klontje suiker of een scheutje vette melk, want deze ijskoffie geeft je alleen het risico op een verslaving en niet op een pondje meer. Wil je weten hoe je zelf een gezonde ijskoffie kunt maken? Lees dan snel verder.

TIP:
Wil je graag tot wel 12 kilo buikvet verliezen binnen 30 dagen? Gebruik dit >>

Ook zo dol op koffie en ijs?

We zijn allemaal gék op koffie en ijs. Een combinatie van deze twee mag je dan ook gerust hemels noemen. Daarbij is dit recept voor koolhydraatarme ijskoffie ook nog eens een verantwoord drankje om te drinken, en makkelijk om zelf te maken.

Deze heerlijke ijskoffie met amandelmelk bevat behoorlijk wat minder koolhydraten en calorieën dan de traditionele ijs koffies. Juist daarom kun je deze koolhydraatarme koffie met ijs ook probleemloos drinken als je op jouw gewicht wil letten. Drink hem tijdens de lunch, of als verantwoorde break tussendoor.

De voedingswaarden

De voedingswaarden van dit super recept voor een gezonde ijskoffie om zelf te maken zijn gebaseerd op 1 glas:

Calorieën: 18
Vetten: 2,8 gram
Koolhydraten: 3,5 gram
Eiwitten: 3,0 gram

Wat heb je nodig?

1 kop koude espresso (of sterke filterkoffie)
125 ml amandelmelk
10 ijsblokjes
½ theelepel kaneel
3 druppeltjes stevia zoetstof (naar smaak)

Zelf ijskoffie maken doe je zo!

  1. Crush 7 van de 10 ijsklontjes in de blender tot je een mooie versplinterde ijsmassa krijgt.
  2. Voeg vervolgens de amandelmelk toe en druppel wat stevia naar smaak in het mengsel. (de amandelmelk is ook al zoet dus gebruik niet teveel).
  3. Pak een groot glas en giet daar het ijsmengsel in.
  4. Roer de kaneel door de koude espresso en giet dit vervolgens op het ijs
  5. Voeg de resterende ijsblokjes toe als extra verfrissing en geniet!

🤩 Gebruik direct de lekkerste koolhydraatarme weekmenu’s waarmee je 3 kilo per week verliest! Je krijgt ze hier =>

Deel dit recept of artikel ook met je familie en vrienden. Dat zullen ze super leuk vinden!

Gepubliceerd op: 8 juli, 2018

Auteur

Timo

Tags

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


© 2016 - 2022 BGreat.nl

Algemene voorwaarden - Privacy - Cookies

Afvallen met weekmenu's? We hebben ze voor je klaargezet: