fitness tips voor vrouwen

Fitness Tips Vrouwen – 9 Professionele Tips Voor Een Strak Lichaam!

Laatste update: 19 oktober, 2018 | Geen reacties

Fitness tips vrouwen – Wil je graag meer resultaat boeken en ben je opzoek naar werkende tips? Dan heb ik goed nieuws voor je! In dit artikel ga je leren hoe je meer uit je trainingen haalt waardoor je er strakker uit komt te zien. Ook deel ik een compleet trainingsprogramma met je!

Fitness tips vrouwen – 9 professionele tips voor een strak lichaam!

Allereerst mijn complimenten! Je bent namelijk opzoek naar tips om meer uit je trainingen te halen. In plaats van ontevreden door gaan zoek jij naar oplossingen!

Wanneer ik om me heen kijk tijdens het sporten valt me op dat veel mensen maar wat doen. Wil je serieuze voorruitgang boeken dan is het belangrijk dat je je verdiept in de sport!

Naast een goede workout is ook voeding en rust belangrijk. Wanneer je deze 3 elementen in balans hebt kan het heel snel gaan. Ik help je graag op weg zodat je volgende training het verschil gaat maken.

De belangrijkste onderwerpen die we vandaag behandelen:

  • Waarom voeding zo enorm belangrijk is
  • Trainen met zware gewichten is essentieel
  • Waarom losse gewichten het verschil maken
  • Waarom voldoende rust wonderen verricht

Zoals je kunt zien moet het totaal plaatje kloppen. Hierdoor verandert je lichaam en ontstaat er meer spiermassa. Wil je graag strakkere billen, armen, buik en benen dan zijn de onderwerpen van hierboven onmisbaar!

Fitness tips vrouwen

#1. Zorg dat je voeding klopt

Voeding is het belangrijkste onderdeel om meer uit je trainingen te kunnen halen. Je hebt gezonde voedingsstoffen nodig om je lichaam te kunnen laten veranderen in hoe jij dat graag wilt.

Of je nu strakkere billen wilt of een mooi gladde buik, voeding is nummer 1. Voeding levert namelijk energie aan je lichaam zodat je alles uit je training kunt halen.

Daarnaast heb je ook voedingstoffen nodig om je spieren te beschermen en op te kunnen bouwen. Eet minder suikers en meer groente en fruit. Ook zijn eiwitrijke maaltijden enorm belangrijk! Waarom dat zo is lees je hieronder.

#2. Eet voldoende eiwitten

fitness tips vrouwen

Eiwitten zijn de bouwstenen van je spieren. Zonder voldoende eiwitten in je lichaam kunnen je spieren niet goed functioneren. Er ontstaat spierafbraak in plaats van dat spiermassa toeneemt.

Dagelijks heb je een bepaald aantal eiwitten nodig en dat reken je als volgt uit!

Stel je weegt 60 kilo. Als vrouw heb je 1,5 gram eiwitten nodig per kilo lichaamsgewicht. Dit betekend dat je 1,5 gram eiwitten x 60 kilo lichaamsgewicht doet en dat betekend dat je minimaal 90 gram eiwitten per dag nodig hebt.

Geloof me, zonder voldoende eiwitten gebeurt er niks en ontstaat er geen voorruitgang in de doelen die je wilt behalen. Voedingsmiddelen met die veel eiwitten bevatten zijn: zuivelproducten, eieren, noten, vis, vlees, broodbeleg, pindakaas, peulvruchten en ook kun je kiezen voor een eiwitenschake.

#3. Train zwaar

Als ik om me heen kijk zie ik toch vaak dat er te licht getraind wordt. Extra spiermassa zet je aan door je spieren hard aan te pakken. Doe dit uiteraard wel verantwoord.

Het kan dus geen kwaad om je grenzen op te zoeken. Train jij je biceps met 8 kg probeer daar dan 10kg van te maken. Doe herhalingen van 6 in plaats van 10 of meer.

Doordat je minder herhalingen doet kun je meer kracht zetten. Hoe zwaarder hoe beter. Voer het gewicht op tot je niet meer kan en blijf de oefening goed uitvoeren. Hierdoor ontstaat er ook een pomp in je spieren.

Wanneer je een gespierder lichaam wilt met mooi gevormde billen, benen en buik is het beter om zwaarder te trainen. Hierdoor krijgt je spiermassa meer vorm en neemt ook de definitie van je spieren toe.

#4. Losse gewichten maken het verschil

fitness tips vrouwen

Train met losse gewichten. Je moet namelijk veel meer je spieren gebruiken en ook in evenwicht blijven. Hierdoor pak je ook de kleinere spieren aan.

Apparaten begeleiden de oefening waardoor je veel minder hoeft te doen. Je spieren krijgen hierdoor geen goeie prikkel die nodig is om spiermassa te activeren.

Wel blijft het belangrijk om regelmatig af te wisselen. Je spieren onthouden namelijk alles. Train je vandaag je been spieren met losse gewichten, gebruik dan volgende week apparaten. Je kunt het op verschillende manieren combineren.

#5. Maak mentaal contact

Een van de belangrijkste fitness feiten die ik geleerd heb is contact maken tussen je mind en de oefening. focus je volledig op de uitvoering en het gewicht.

Je maakt als het ware contact met je spier en spant deze aan zodra je een oefening doet. Hierdoor is je focus enorm en neemt de kwaliteit van je training toe.

Deze mentale tip is onmisbaar wanneer je serieus resultaat wilt boeken. Probeer het maar uit en je zult zien dat je veel meer kwaliteit, lichaamscontrole en spierdefinitie ervoor terug krijgt!

#6. Laat je spieren rusten (herstellen)

Zoals je kunt zien vraagt deze manier van trainen meer van je lichaam. Het is dus belangrijk om voldoende te rusten tijdens je trainingsdagen.

Wat vele niet weten is dat je spieren groeien tijdens rust en niet wanneer je aan het sporten bent. Er ontstaan tijdens een training namelijk kleine microscheurtjes in je spierweefsel.

Deze scheurtjes herstel je door middel van gezonde voeding (eiwitten) en rust. De spiertjes groeien dicht en er ontstaat extra spierweefsel. Dit zorgt ervoor dat je spieren groter worden.

Rust je niet voldoende uit dan ontstaat er spierafbraak. Tevens is de kans groot je je spieren overbelast. Je kunt makkelijker een blessure oplopen waardoor je er langer uit ligt. Neem voldoende rust absoluut serieus!

#7. Slaap minimaal 8 uur per nacht!

fitness tips vrouwen

Bezuinig nooit op je slaap! Minimaal 8 uur slaap is nodig om je spieren optimaal te laten herstellen. Nu kan het zo zijn dat je 6 of 7 uur slaap pakt en dat is geen ramp.

Probeer niet minder dan 6 uur slaap te pakken want dat is nadelig voor je spieren. Je herstelt onvoldoende waardoor je op je volgende training niet optimaal kunt presteren.

Deze fitness tips vrouwen zijn niet verschillend met de fitness tips voor mannen. Wanneer je graag een strak lichaam wilt creëren kom je zwaar aan het trainen.

Luister altijd naar je lichaam. Is een oefening te zwaar of voel je pijn, stop dan gelijk. Verantwoord trainen brengt je verder dan een blessure die je kunt oplopen!

Meer fitness tips vrouwen dankzij Droog Trainen Protocol Vrouwen

Wil je graag een stap verder zodat je zeker weet dat je vanaf nu het juiste doet, dan raad ik je Droog Trainen Protocol Vrouwen aan.

Dit programma is speciaal ontwikkeld voor vrouwen, die graag een straks en mooi lichaam willen. Stapsgewijs wordt je meegenomen door een compleet programma.

Voor ervaringen van andere vrouwen met dit programma kun je op de link hiernaast klikken: Bekijk hier ervaringen van anderen vrouwen >>

Zowel in Nederland als in Belgie is Droog Trainen Protocol het meest verkochte programma. En daar zijn goede redenen voor.

Daarnaast ontvang je 90 dagen niet-goed-geld-terug garantie. Ben je om wat voor een rede dan ook niet tevreden, krijg je het aankoop bedrag terug gestort.

Meer informatie Droog Trainen Protocol Vrouwen >>

Mocht je nog vragen hebben laat dan onderaan in dit artikel een reactie achter. Ook lees je hier vragen en ervaringen van anderen. Ik wens je succes en vooral veel plezier met de Fitness tips vrouwen en Droog Trainen Protocol Vrouwen!

Deel dit recept of artikel ook met je familie en vrienden. Dat zullen ze super leuk vinden!

Gepubliceerd op: 12 januari, 2018

Auteur

Timo

Categorie

Fitness Gezondheid

Tags

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


© 2016 - 2022 BGreat.nl

Algemene voorwaarden - Privacy - Cookies