Gezond en goedkoop eten

Gezond En Goedkoop Eten – Zo Bespaar Je Veel Geld!

Laatste update: 19 oktober, 2018 | Geen reacties

Gezond en goedkoop eten is absoluut mogelijk! Ik deel namelijk een aantal waardevolle tips, waardoor je extra geld bespaart op je boodschappen. Zo heb je meer geld om leuke dingen te doen. Lees snel verder zodat je er direct gebruik van kunt maken!

Gezond en goedkoop eten

Regelmatig krijg ik te horen dat gezond eten prijzig is. Als je niet op een slimme manier inkoopt, kan het bedrag aan de kassa inderdaad aardig oplopen. Er zijn namelijk gezonde voedingsmiddelen zoals avocado’s, vis en blauwe bessen waar je je BLAUW aan betaald.

Het goede nieuws is dat het ook anders kan. Er zijn namelijk genoeg betaalbare voedingsmiddelen, met enorm goede eigenschappen! Je hoeft hiervoor niet naar speciaalzaken, maar gewoon in de supermarkt bij jou oom de hoek :-).

Gezond en goedkoop eten

Tips gezond eten maken

Om je een duidelijk overzicht te geven, deel ik later handige boodschappen lijstjes. Zo weet je exact welke voedingsmiddelen je kan aanschaffen en tegelijkertijd betaalbaar zijn. Gevarieerd eten blijft natuurlijk wel belangrijk. Gezond en goedkoop eten doe je daarom op een verantwoorde manier.

Zo krijgt je lichaam alle belangrijke voedingstoffen binnen. Wat ik je ook al extra tip wil meegeven is dat plantaardig voedsel, mega veel gezonde voedingstoffen bevat. Eet verschillende soorten groenten en fruit. Later in dit artikel ga ik hier dieper op in.

” Groente en Fruit kan soms best prijzig zijn. Kies daarom voor de seizoens- Groente en fruit uit de schappen van de winkel. Deze zijn meestal stukken goedkoper dan groente soorten die tijdens andere jarige tijden groeien”.

Goedkoop boodschappen doen

De eerst volgende keer dat je boodschappen gaat doen, zal er vanaf nu anders uit zien. Je gaat namelijk op een slimme manier, goedkoop boodschappen doen. Daarnaast heb je natuurlijk de keuze in A-merken en B-merken. Zodra je voor de B-merken kiest, ben je uiteindelijk nog goedkoper uit.

Het wil dan ook niet zeggen dat B-merken minder lekker of stukken ongezonder zijn. Je kunt altijd de voedingswaarde tabel vergelijken met A-merken. Over de smaak valt niet te twisten dus die keuze laat ik uiteraard aan jou over.

Laat ik beginnen met het handige overzicht, van verschillende soorten voedingstoffen. Zo kan je eenvoudig je boodschappen samenstellen en kun je gezond en goedkoop eten.

1. Goedkope en gezonde vetten

Vetten zijn essentieel voor je lichaam. Helaas zijn er een hoop ongezonde vetten te koop in de supermarkt. Deze vetten zijn niet goed voor je lichaam en zorgen ervoor dat je gewicht toeneemt. Hieronder lees je goedkope en gezonde vetten namelijk de onverzadigde omega-3 vetzuren. Kies tijdens het boodschappen doen een aantal van deze producten uit.

» Vis in blik zoals tonijn, makreel en sardientjes
» Zonnebloempitten
» Olijven
» Pindakaas
» Olijfolie
» Kokosolie
» Eieren
» Roomboter

2. Goedkoop en gezonde koolhydraten

Ook koolhydraten zijn onmisbaar. Maar let op, de meeste producten zitten boordevol met geraffineerde koolhydraten (suikers). Dit wil je natuurlijk niet eten. In de winkel ligt het vol met dit soort DIK MAKERS. Wanneer je verantwoorde koolhydraten eet, blijf je makkelijker op gewicht. Ook kun je kiezen voor een koolhydraatarm dieet. Onderaan in dit artikel raad ik je aan welk koolhydraatarm dieet het beste is!

» Bonen
» Mais
» Linzen
» Zilvervliesrijst
» Couscous
» Aardappelen
» Volkoren brood
» Havermout

Gezond en goedkoop eten

3. Goedkoop en gezonde eiwitten

Eiwitten spelen een enorm grote rol, om je lichaam fit te houden. Voldoende eiwitten zorgt voor meer spiermassa en het behoud voor je spieren. Niet voor niets eet je tijdens een dieet extra eiwitten. Je wilt namelijk voorkomen dat je afvalt in spiermassa.

In veel soorten voedingsmiddelen zitten eiwitten. Toch kom je verschillende producten aan het eten om aan je dagelijkse eiwitbehoefte te komen. Hieronder deel ik voedingsmiddelen met een ruim eiwitgehalte aan eiwitten die ook betaalbaar zijn.

» Rundvlees / rundergehakt
» Kipfilet
» Eiwit shakes
» Tonijn in blik
» Pindakaas
» Eieren
» Peulvruchten
» Tartaar
» Diepvries vis
» Franse kwark
» Griekse yoghurt
» Melk

4. Goedkope groente en fruit

Eerder in dit artikel heb je kunnen lezen dat je beter voor de seizoens groente en fruit kunt gaan. Deze zijn vaak voordeliger of in de actie. Er zijn een hoop betaalbare fruitsoorten met de juiste vitamines en mineralen. Daarnaast kun je het prijsverschil checken in de winkel en de groenteboer op de markt. Er zijn altijd acties op soorten fruit.

» Bananen
» Druiven
» Appels
» Peren
» Wilde perziken
» Meloen
» Courgette
» Broccoli
» Wortel
» Paprika
» Spinazie

Gezond en goedkoop eten

Gezond en goedkoop eten – praktische tips

Ook zijn er een aantal praktische tips waar je rekening mee kunt houden. Dit zorgt ervoor dat je de juiste keuzes maakt en ook nog eens werkt aan een gezond en slank(er) figuur.

6 Tips voor gezond en goedkoop eten

1. Gebruik een boodschappenlijstje

Zodra je boodschappen gaat doen kun je beter gebruik maken van een boodschappenlijstje. Je weet van te voren wat je nodig hebt en voorkomt dat je producten vergeet of dubbel koopt.

Ook ben je minder vatbaar voor impulsaankopen. Mocht je een interessante actie tegen komen is het natuurlijk niet verboden om deze mee te nemen. Kies wel producten uit de actie waarvan je weet dat ze zeker weten opgaan.

2. Kook zelf

Om er zeker van te zijn dat je gezond en goedkoop eet, kun je beter je maaltijden zelf maken. Je eten bestellen of afhalen is in de meeste gevallen duurder. Daarnaast heb je zelf in de hand hoe vers jou producten zijn.

Het is ook verstandig om je eigen lunch mee te nemen naar je werk. Zo raak je niet in de verleiding om tijdens je pauze een maaltijd aan te schaffen. Je kunt handige meeneem bakjes aanschaffen zodat je een maaltijd makkelijk kunt vervoeren.

3. Kies regelmatig voor plantaardig voedsel

Plantaardig voedsel is over het algemeen goedkoper dan vlees. Ook bevat plantaardig voedsel met name de soja-bonen, noten, zaden, vegetarische burgers etc eiwitten. Wissel daarom regelmatig af met vlees. Bovendien zit groente en fruit vol met vitamines, mineralen en antioxidanten.

Gezond en goedkoop eten

4. Ga voor onbewerkt voedsel

Een bakje met fruit uit de supermarkt is lekker makkelijk. Ook is deze variant duurder en minder gezond dan vers fruit. Let ook op de groente en fruit die verpakt in de winkel ligt. Ga voor zo vers mogelijk!

5. Ga niet naar de winkel als je honger hebt

Ik zie het nog vaak genoeg gebeuren. Boodschappen doen terwijl je honger hebt is geen goed idee! Je koopt namelijk veel meer impulsartikelen en hier kwam je uiteindelijk niet voor. Aan de kassa ben je veel duurder uit en de kans ik groot dat je meer ongezonde producten hebt gekocht.

Zorg er daarom voor dat je gegeten hebt. Ook kun je een stuk fruit meenemen voor onderweg. Op een prettige manier boodschappen doen is wel zo fijn :-).

6. Bezoek de markt

Op de markt kun je een hoop producten goedkoper aantreffen dan in de supermarkt. Vooral groente, fruit, noten en zaden zijn stukken goedkoper. Zorg er wel voor dat je de groente en fruit binnen een paar dagen op eet. Het kan namelijk voorkomen dat dit eerder bederft, omdat er met name geen vershoud stoffen zijn toegevoegd.

Gezond en goedkoop eten dankzij het 30 Dagen Menu

Wil je graag meer gezonde koolhydraatarme recepten, dan raad ik je het Koolhydraatarm 30 Dagen Menu aan. Dit programma bevat 30 complete dagmenu’s met ontbijt, lunch, avondeten en tussendoortjes. De Recepten zijn eenvoudig en snel te bereiden.

Het voordeel van het Koolhydraatarm 30 Dagen Menu is dat je anders gaat eten en niet minder! Geen honger lijden dus!!

Daarnaast kun je het Koolhydraatarm 30 Dagen Menu met 100% afslank garantie gebruiken. Val je namelijk niet af, krijg je gewoon je geld terug.   Open hier het Koolhydraatarm 30 Dagen Menu >>>

Heb je nog vragen over het recept of het dieet programma dat ik met je deel, laat dan onderaan in dit artikel een reactie achter. Ook lees je hier vragen en ervaringen van anderen.

gezond en goedkoop eten

Deel dit recept of artikel ook met je familie en vrienden. Dat zullen ze super leuk vinden!

Gepubliceerd op: 3 augustus, 2017

Auteur

Timo

Categorie

Gezondheid

Tags

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


© 2016 - 2024 BGreat.nl

Algemene voorwaarden - Privacy - Cookies