hoe word je snel fit

Hoe word je snel fit? 10 gegarandeerd werkende tips!

Laatste update: 2 september, 2019 | 4 reacties

Hoe word je snel fit? Raak je gauw uitgeput en wil je daar zo snel mogelijk verandering in brengen? Ik deel 10 gegarandeerd werkende tips, waardoor je snel fit wordt. Je hebt meer energie om leuke dingen te doen en gaat positiever door het leven!

Hoe word je snel fit? 10 gegarandeerd werkende tips!

Het kan voorkomen dat je tijden lang niets aan sport hebt gedaan. Vaak eet je hierdoor minder gezond en gaat je conditie alleen maar achteruit. In het begin heb je er misschien weinig last van.

Toch komt er een moment dat het allemaal een stuk zwaarder wordt. Je raakt gauw uitgeput en hebt minder zin om leuke dingen te doen. Je houdt de dingen minder lang vol en ervaart hierdoor weinig plezier.

hoe word je snel fit

Een goede conditie

Het hebben van een goede conditie is erg belangrijk. Het houd je weerstand op peil en je bent minder snel moe. Zo geniet je van meer dingen en ga je er vaker op uit.

Hoe wordt je snel fit heeft vooral te maken met je conditie. Ook is je voeding belangrijk. Er zijn namelijk voedingsmiddelen die je vermoeid maken. Met de volgende 10 tips laat ik je zien, hoe je een goede balans kunt creëren.

Hoe word je snel fit zodat je conditie toeneemt?

1. Een goede start

Begin de dag goed! Zodra je ontwaakt kun je het beste 2 glazen water drinken. Hiermee activeer je stofwisseling en raakt je lichaam aan de gang. Ook heb je tijdens je slaap vocht verloren.

Het drinken van 2 glazen water is daarom ideaal. Je kunt er ook citroen of limoensap aan toevoegen. Zo krijg je direct vitamientjes binnen!

Drink gedurende dag minimaal 2 liter water. Dit zuivert je lichaam en je hebt minder last van duizeligheid en vermoeidheid.

2. Ontbijten is belangrijk

Ontbijten is een van de belangrijkste dingen die je kunt doen. Je lichaam heeft voeding nodig om energie te produceren. Als je niet ontbijt beschikt je lichaam over weinig brandstof.

Hierdoor raak je eerder moe en is de kans groot dat wanneer je gaat eten, het geen verantwoorde voeding zal zijn. Je hebt namelijk veel te lang gewacht. Hierdoor hunker je naar voedingsmiddelen met weinig gezonde eigenschappen.

Een goed ontbijt levert je direct energie. Je begint stabiel aan een nieuwe dag en je houd dingen veel langer vol. Een ontbijt hoeft niet ingewikkeld te zijn. Mocht je moeite hebben met brood dan kun je ook Brinta pap nemen. Ook het eten van gebakken of gekookte eieren zijn erg goed, om de dag mee te beginnen!

3. Doe een 5-10 minute work-out

Een 5 of 10 minute workout is ideaal om mee van start te gaan. In begin is het doorzetten maar je conditie gaat super snel voorruit. Een work-out in de ochtend heeft veel voordelen.

Je activeert hiermee je lichaam en spieren waardoor je beter de dag doorkomt. Ook  conditie neemt toe waardoor je snel fit zult worden. Het kost is het begin misschien wat moeite maar de voordelen zijn SUPER!

Deze work-out kun je doen vanaf je mobiele telefoon. Er zijn verschillende apps die je kunt downloaden. Zo zie je precies hoeveel calorieen je verbrand en heb je keuze uit verschillende oefeningen!

hoe word je snel fit

4. Doe Push-ups

Met de vraag hoe word je snel fit, zijn push-ups onmisbaar. Door push-ups train je bijna alle spieren van je lichaam. Met namen je borst, schouders en triceps krijgen de meeste prikkels.

Fit worden heeft namelijk niet alleen met rennen of fietsen te maken. Ook krachttraining is belangrijk om snel fit te worden. Ook voor het op drukken zijn er handige apps te downloaden.

Je kunt verschillende records verbreken waardoor het altijd een leuke uitdaging blijft! Met push-ups boek je snel voorruitgang. De eerste keer kan het zwaar zijn maar na mate je vaker doet wordt het absoluut makkelijker!

5. Beweeg na het eten

Er zijn drukke dagen en rustige dagen. De dagen dat je vrij weinig hebt gedaan, is het verstandig om na het eten een wandeling te maken. Het voedsel word hierdoor makkelijker verteerd en je verbrand een aantal calorieën.

Ook op het werk kun je beter tijdens je lunch, een wandeling maken. Het eten achter je werkplek is niet aan te raden. Afschakelen is belangrijk en door te bewegen blijf je fit!

Wanneer je op je werk eet, is het belangrijk om je voeding in balans te houden. Neem naast brood neem je ook voldoende fruit. Een banaan en appel zijn makkelijk te eten en tegelijkertijd een goede bron aan vitamine en mineralen.

6. Hoe word je snel fit met eiwitten?

Eiwitten zijn de bouwstenen van je spieren. Zonder voldoende eiwitten boek je namelijk geen resultaten. Hoe dat komt leg ik je graag uit!

Zodra je aan het sporten bent ontstaan er microscheurtjes in je spierweefsel. Deze microscheurtjes hebben eiwitten nodig om te kunnen herstellen.

Zodra dat gebeurd ontstaat extra spierweefsel. Hierdoor word je sterker, fitter en gespierder. Je lichaam maakt zelf geen eiwitten aan. Je moet eiwitten daarom uit voeding halen.

Eiwitrijke voeding is onder andere: vlees, vis, eieren, melk, yoghurt, kwark en noten. Omdat je dagelijks een bepaalde hoeveelheid eiwitten nodig hebt, kan het lastig zijn om dit uit je voeding te halen.

Ik raad je daarom aan om eiwitten shake te gebruiken. Persoonlijk gebruik ik al jaren de Whey Perfection shake van Body&Fit. Lees maar liefst 8100 reviews en ervaringen over deze eiwitten shake.

hoe word je snel fit?

7. Pas je leefstijl aan

Wanneer je ”geen tijd” hebt om te sporten, probeer dan je leefstijl aan te passen. In plaats van de lift neem je de trap. Dit lijkt misschien weinig uit te maken, maar dat is niet zo. Je lichaam komt namelijk harder aan het werken, wanneer je de trap neemt.

Ook kun je ervoor kiezen om toch na je werk, een wandeling te maken. Daarnaast is het een goed idee om halters (gewichten) in huis aan te schaffen. Zo kun je alsnog wat aan beweging doen, wat ervoor zorgt dat je fitheid toeneemt.

8. Gezonde voeding

Hoe wordt je snel fit heeft naast beweging, ook met voeding te maken. Eet vooral gezonde voedingsmiddelen. Deze gezonde voedingsmiddelen bevatten namelijk vitamine en mineralen, die je gezondheid aansterken.

Een goede gezondheid zorgt voor meer fitheid. Je komt namelijk makkelijker de dag door en ontwikkeld een betere weerstand. Zorg voor eiwitrijke voeding en eet zo min mogelijk suikers.

Het eten van suikers geeft je op korte termijn een energiekick. Zodra deze kick voorbij is, raak je moe en heb je weinig energie. Suikers vind je vooral terug in snoep, bewerkt voedsel, koek en frisdranken.

9. Fitness en Cardio

Sporten, fietsen, wandelen, rennen zijn allemaal prima manieren om je fitheid te vergroten. Je conditie en uithoudingsvermogen nemen hierdoor toe.

Zodra je cardio gaat combineren met fitness neemt je fitheid EXTRA toe! Je ontwikkeld meer spierkracht waardoor je meer energie en uithoudingsvermogen zult krijgen.

Daarnaast sterk je je spieren aan. Hierdoor kun je verschillende dagelijkse bezigheden, langer volhouden. Krachttraining hoeft niet te betekenen, dat je voor hele grote spieren moet gaan.

Je kunt op verschillende manieren aan fitness doen. Als je meer over fitness wilt weten, bekijk dan zeker even de volgende pagina: Belangrijke Fitness Tips!

10. Je mindset

Ook dit onderdeel hoort bij het antwoord op de vraag, hoe word je snel fit? Je mindset is namelijk erg belangrijk. Gedachten kunnen ervoor zorgen dat je iets wel, of niet gaat doen.

Zodra je een bepaalde stappen blijft uitstellen, veranderd er natuurlijk niets aan je conditie. Denk daarom zo veel mogelijk positief en welke voordelen je behaald, zodra je van start gaat.

Heb je moeite om dingen te ondernemen omdat je snel moe raakt. neem dan de gedachte dat een andere leefstijl deze obstakel veranderd. Doordat je je verplaats in de toekomst, ga je veel positiever van start, dan dat je blijft hangen in het heden.

Beging daarom zo snel mogelijk met het veranderen van je leefstijl. Uitstellen levert je namelijk niks op. Iedereen kan veranderen zolang je DE WIL ervoor hebt!

11. Rust en slaap voldoende!

Om je fitheid te laten toenemen is rust en slaap mega belangrijk. In je rust herstel je namelijk. Als je te weinig slaap neemt, heb je de volgende dag weinig energie.

Om zo goed mogelijk te herstellen heb je minimaal 8 uur slaap nodig. Dit kan natuurlijk per persoon verschillen. Bezuinigen op je slaap is in ieder geval, niet aan te raden.

Zodra je voldoende beweging met gezonde voeding en rust in balans hebt, voel je je het meest optimaal. Je hebt nu een antwoord op de vraag hoe word je snel fit. Pas de stappen van hierboven toe en je zult een positieve verandering ervaren!

Mocht je nog vragen hebben, dan kun je deze onderaan in het artikel stellen. In de meeste gevallen kom ik er dezelfde dag nog op terug!

=> Bekijk Hier De Eiwitten Shake Voor Meer Spierherstel, Spierkracht En Spiermassa!

Deel dit recept of artikel ook met je familie en vrienden. Dat zullen ze super leuk vinden!

Gepubliceerd op: 26 mei, 2017

Auteur

Timo

Categorie

Gezondheid

Tags

4 reacties op "Hoe word je snel fit? 10 gegarandeerd werkende tips!"

  1. Jordan schreef:

    Hoi Timo, ik heb de tips uit je artikel opgeslagen en ook heb ik de eiwitten shake besteld. Ben nu 2 weken bezig en moet zeggen dat het goed gaat. De shake smaakt lekker en heb minder last van spierpijn de volgende dag. Bedankt voor de tips en mijn doel is om in de zomer een strak lichaam te hebben.

    Groeten Jordan

    1. timo schreef:

      Hoi Jordan,

      Mooi om te lezen dat de shake’s helpen. Goed bezig!
      Eiwitten zijn belangrijk voor je spieren en zorgen voor een sneller herstel.
      Hierdoor ervaar je ook minder spierpijn.

      Als je goed traint, eet en rust ga je jouw doelen behalen!
      Mocht je nog vragen hebben hoor ik het graag 🙂

      Groeten Timo

  2. Mike schreef:

    Ik heb zojuist de eiwitten besteld maar heb ook een vraag over pre workout boosters. Gebruik je dit zelf ook en wat is een goeie?

    1. timo schreef:

      Hi Mike,

      Ik gebruik zelf ook een pre work-out namelijk de C4. Ik heb een artikel
      geschreven over pre work-out boosters namelijk: Is Een Pre-workout Ongezond En Wat Is De Beste?

      Als je nog vragen hebt hoor ik het graag :-).

      Groeten Timo

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


© 2016 - 2024 BGreat.nl

Algemene voorwaarden - Privacy - Cookies