hoe word je snel gespierd

Hoe word je snel gespierd? TIPS die WEL Werken!

Hoe word je snel gespierd? Een vraag die ik regelmatig voorbij zie komen. Vooral met de zomer in zicht, willen we graag een gespierd lichaam. Ik ga je hiermee helpen! Pas je deze tips toe, dan is snel resultaat het antwoord. Laten we snel beginnen.

Hoe word je snel gespierd?

Een gespierd lichaam is niet alleen mooi, maar zorgt ook voor een hoop voordelen. Je voelt je fit, zelfverzekerder en heeft een positief effect op je gezondheid.

TIP:
Wil je graag op een snelle manier gespierd worden? En dat op een erg makkelijke manier? Klik hier als je een man bent en klik hier als je een vrouw bent!

Maar hoe word je snel gespierd? We weten dat er enorm veel geduld bij komt kijken. Het blijft een feit dat je niet van de een op de andere dag, een gespierd lichaam hebt. Wel kun je het proces versnellen. Wanneer je de tips uit dit artikel opvolgt, bereik je sneller een strak en gespierd lichaam! Je komt er uiteraard wel wat voor aan het doen.

BELANGRIJK! Alles moet kloppen

Voordat ik verder ga, wil ik je het volgende laten weten: voeding en rust zijn essentieel van belang voor het krijgen van een gespierd lichaam. Zonder de juiste voedingsstoffen gebeurt er weinig! Je kunt nog zo hard trainen, het totale plaatje moet kloppen. Later vertel ik je meer over de allerbeste voeding, hoeveel uur rust je nodig hebt en ook welke supplementen je ABSOLUUT verder helpen!

KORTOM:
Voeding en rust zijn nog belangrijker dan het trainen zelf. Het totale plaatje moet kloppen!

Snel gespierd worden kost hoe dan ook tijd

snel gespierd worden kost tijd

Klinkt een beetje dubbel vind je niet? Het artikel heet hoe word je snel gespierd en nu lees je dat snel gespierd worden tijd kost.

Ik wil je namelijk behoeden op het volgende! Geef je lichaam de tijd om te veranderen. Het betekent namelijk niet dat je met deze tips oneindig door kunt gaan, zonder jezelf voldoende rust te gunnen. Snel gespierd worden doe je namelijk met beleid! Waarschijnlijk ben je nu niet tevreden over je eigen resultaten. Je bent ten slotte niet voor niets, op deze pagina terecht gekomen.

Daarom is het belangrijk dat je niet als een kip zonder kop te werk gaat. Ik spreek uit ervaring zelf heb ik deze fouten ook gemaakt!

KORTOM:
Het behalen van je gewenste figuur kost nou eenmaal tijd. Geduld is hoe dan ook een must om vooruitgang te boeken.

Meten is weten!

Om erachter te komen of je daadwerkelijk voorruitgang boekt, kun je het beste vooraf foto’s maken. Maak foto’s van je hele lichaam (voor, achter en zij).

Ook kun je jouw lichaamsgewicht noteren en vetpercentage berekenen. Een extra optie is het meten van de omvang betreft lichaamsdelen zoals armen, benen, buik, schouders en heupen.

Op deze manier kun je controleren of je lichaam aan het veranderen is. Het klinkt allemaal logisch maar weinig mensen passen het toe. Wees niet bang om in het begin geconfronteerd te worden met de cijfers die je noteert.Zie het als een motivatie-boost en zet je frustraties om in energie! Je moet ergens beginnen net als iedereen.

KORTOM:
Een meting kan aantonen of je daadwerkelijk progressie hebt geboekt en geeft aan waar je eventueel aan moet werken om sneller te groeien.

Tips hoe word je snel gespierd!

1. Voeding

Zorg ervoor dat je voldoende voedingstoffen binnen krijgt. Hieronder lees je de belangrijkste voedingsstoffen die je dagelijks nodig hebt:

  • Calorieën
  • Eiwitten
  • Koolhydraten
  • Vetten
  • Vitamine
  • Mineralen

Je hebt deze voedingsstoffen nodig om te kunnen functioneren. Daarnaast zorgen ze voor energie, spierherstel, spiergroei en spierkracht. Je kunt nog zo hard trainen, zonder deze voedingsstoffen gebeurt er niks (1). Wanneer je snel een gespierd lichaam wilt opbouwen, zijn met name de eiwitten onmisbaar. Hieronder lees je uitgebreide informatie over eiwitten.

2. Eiwitten, eiwitten en nog eens eiwitten!

eiwitten voor spieren

Je spieren hebben eiwitten nodig om de volgende rede: Zodra je aan het sporten bent, ontstaan er microscheurtjes in je spierweefsel.

Deze microscheurtjes worden herstelt door eiwitten. Dagelijks heb je eiwitten nodig aangezien je lichaam eiwitten niet kunnen opslaan. Daarnaast neemt je spiermassa en spierkracht toe. Ook als je niet aan het sporten bent zijn eiwitten onmisbaar voor het menselijke lichaam (2).

Eiwitten kun je halen uit voeding en supplementen. Eiwitrijke voeding is onder andere: vis, vlees, eieren, zuivel, noten, groenten en peulvruchten.

KORTOM:
Je spieren bestaan voornamelijk uit eiwitten. Een hoge eiwitinname vergroot de spiermassa en kracht en gaat spierafbraak tegen.

3. Train als een beest

In de sportschool heb je maar één missie namelijk train hard or go home! Een gespierd lichaam komt niet vanzelf daar moet je hard voor werken.

Je spieren hebben namelijk een prikkel nodig, om te kunnen groeien. Gebruik zware gewichten en doe verschillende herhalingen.

Er is namelijk geen gouden regel betreft aantal sets, herhalingen en oefeningen. De een zegt zus en de ander zegt zo. Je raakt de draad kwijt en uiteindelijk gebeurt er helemaal niets.

Doe waar jij je lekker bij voelt. Hieronder deel ik een aantal voorbeelden die je kunt toepassen.

Bankdrukken: 10 x 20 kg | 8 x 25 kg | 6 x 30 kg | 3 x 35 kg

Bicep curl losse dumbells: 8 x 10 kg | 6 x 12 kg | 3x 14 kg

De tactieken van hierboven kun je ook bij de andere oefeningen toepassen. Onthoud wel dat je spieren elke oefeningen en volgorde opslaat (spiergeheugen).

Het is belangrijk om je spieren te laten ”schrikken”. Je kunt dit doen door je workouts in een andere volgorde uit te oefenen. Ook is een full body workout een optie. Je traint dan je hele lichaam op 1 dag!

4. Rust voldoende uit

Je spieren groeien en herstellen tijdens rust momenten. Zorg voor voldoende slaap en ook is het onverstandig om dagen achter elkaar te trainen.Je kunt gerust 2 trainingsdagen achter elkaar hebben maar zorg daarna minimaal voor 24 uur rust. Rust is van essentieel belang (3)!

Ook op rustdagen is voeding belangrijk. Je lichaam kan de voedingsstoffen optimaal benutten waardoor je veel sneller je doelen bereikt. Luister ten slotte altijd naar je lichaam! Vaak is 24 uur rust niet voldoende en dan kun je beter 48 uur rust houden. Je zult zien dat de volgende training zwaarder en beter gaat.

KORTOM:
Als je niet genoeg rust krijgt, kan het moeilijk zijn om je trainingen correct uit te voeren, laat staan ​​jezelf uitdagen.

Snel gespierd worden met supplementen

Hoe word je snel gespierd met supplementen? Ook deze vraag zie ik regelmatig voorbij komen. Aangezien er enorm veel supplementen verkrijgbaar zijn, help je graag verder bij het maken van een keuze.

Maar voordat ik verder ga is het volgende enorm van belang! Supplementen zijn geen vervanging voor gevarieerde voeding! Een supplement is een hulpmiddel en helpt je om makkelijker je doelen te bereiken.

Ruim 10 jaar heb ik ervaring met supplementen en weet ik ondertussen wat er wel en niet werkt. Ik heb hier zeer waardevolle artikelen over geschreven.

Hieronder kun je de artikelen lezen zodat je de beste keuze maakt als het gaat om supplementen!

Creatine

Creatine komt van nature voor in je lichaam en zit onder andere in vlees en vis. Wanneer je een creatine supplement gebruik, ontstaat er een toename in kracht. Je kunt zwaarder en explosiever trainen. Het resultaat hiervan is spiergroei. Creatine is naast eiwitten shakes het meest gebruikte supplement. Hieronder vind je een van de beste creatine die er verkrijgbaar is.

creatine

Lees hier 627 ervaringen van Creatine Creapure

Eiwitshakes

Zojuist heb je gelezen dat eiwitten enorm belangrijk zijn. Je spieren bestaan voor een groot deel uit eiwitten! Tijdens het trainen ontstaan er scheurtjes in je spierweefsel. Het eten of drinken van eiwitten zorgt ervoor dat je spieren herstellen. Een eiwitshake is het meest gebruikte supplement wereldwijd. Hieronder vind je een van de beste eiwitshake die er verkrijgbaar is.

eiwitshake

Lees hier 6247 ervaringen van Whey Perfection

Pre-workout booster?

Een pre-workout booster bestaat uit verschillende ingrediënten die je een energie kick geven. Deze kick zorgt ervoor dat je harder, langer en zwaarder kunt trainen. Ideaal voor het creëren van een gespierd(er) lichaam. Binnen 15 – 20 minuten voel je de werking en wil je niets liever dan sporten!

pre workout

Lees hier 511 ervaringen van C4

Tot slot

Je bent nu alles te weten gekomen over de vraag hoe word je snel gespierd! Voeding en rust spelen een belangrijke rol bij het opbouwen van meer spieren. Ook kun je supplementen gebruiken zodat je ”makkelijker en sneller” bij je doelen komt. Wil je graag snel gespierd worden zonder dat je alles zelf hoeft uit te zoeken? Bekijk hieronder de twee beste programma’s die er op dit moment zijn:

=> Droog Trainen Protocol Mannen

=> Droog Trainen Protocol Vrouwen

Delen via Social Media wordt gewaardeerd!

21 februari, 2020 - Geen reacties

Auteur

Timo

Categorie

Fitness Gezondheid

Tags

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


Volg BGreat op social media:

© 2016 - 2020 BGreat.nl

Algemene voorwaarden - Privacy - Cookies