Koolhydraatarm dagmenu 1100x500px

Cadeautje: Koolhydraatarm dagmenu

Laatste update: 21 december, 2018 | 2 reacties

Ik heb een koolhydraatarm dagmenu voor je samengesteld. Met maar liefst 6 eetmomenten komt je lichaam niets tekort en werk je aan een gezond lichaam!

Koolhydraatarm dagmenu

Een koolhydraatarm dagmenu is ideaal voor wanneer je wilt afvallen. De maaltijden en tussendoortjes die je eet zijn makkelijk om te maken en vooral heel erg lekker. Want koolhydraatarm eten betekent niet dat je geen lekkere dingen meer mag eten.

In tegendeel zelfs! Je kunt altijd lekker snacken tussendoor maar dan wel op een verantwoorde manier. Daarnaast krijg je veel meer energie en zit je lekkerder in je vel. Hieronder vind je jouw gratis koolhydraatarm dagmenu :-).

50 gram koolhydraten per dag

Wanneer je een aantal kilo’s wilt afvallen is het belangrijk dat je niet meer dan 50 tot 60 gram koolhydraten per dag eet. Het dagmenu bevat 3 maaltijden en 3 tussendoortje. De voedingswaarden heb ik al voor je berekent. Je hoeft zelf dus niets meer uit te zoeken en kunt direct beginnen met het dagmenu.

Ontbijt

Gebakken ei met avocado en tomaat

Ingrediënten:

2 eieren, 1 avocado, 1 tomaat, snufje zout, 1 eetlepel kokosolie

Bereidingswijze:

Kluts de eieren, strooi er wat peper en zout door en bak het ei met een eetlepel kokosolie. Snijd de tomaat in plakken en snijd de avocado doormidden tot aan de pit, draai de helften van elkaar af, ontpit de avocado en snij de helften in plakken. Voeg de tomaat bij het gebakken ei en op het laatste moment de plakken avocado toe.

Tussendoortje

2 plakken Parmaham opgerold met 2 plakken kaas en rucola

Lunch

2 sneetjes koolhydraatarm brood met 2 plakken 30+ kaas, komkommer en tomaat

Tussendoortje

Schaaltje met 150 ml magere yoghurt

Avondeten

Chinese kool met kip

Ingrediënten:

300 gram Chinese kool, 5 champignons, 150 gram kipfilet, 1 eetlepel olijfolie, peper en zout, 2 eetlepels kerriepoeder

Bereidingswijze:

Snijd de Chinese kool in repen. Borstel de champignons af en snijd ze in plakjes. Maak reepjes van de kipfilet en bestrooi de kip met peper en zout naar smaak. Verhit de olie in een wok of braadpan en bak hierin de kipfilet rondom bruin. Voeg de Chinese kool en de kerriepoeder toe en bak de kip al roerend of wokkend goed gaar. Op het laatst de champignons nog even meebakken. Eet smakelijk!

Tussendoortje

Schaaltje met 150 ml magere yoghurt

De totale voedingswaarden

Zoals je kunt zien eet je vooral verse en gezonde maaltijden en tussendoortjes. Ik kan je alvast verklappen dat het echt lekker is en slechts een kleine blik uit de koolhydraatarme keuken. Hieronder deel ik de dagelijkse voedingswaarden van bovenstaande complete dagmenu:

calorieen: 1442
koolhydraten: 50 gram
eiwitten: 140 gram
vetten: 97 gram

Maar er is meer

Ik heb namelijk ook nog een koolhydraatarm weekmenu voor je samengesteld. 7 dagen op rij zie je exact wat je kunt gaan eten met als doel meer energie, afvallen of op gewicht te blijven. Download het weekmenu helemaal gratis!

koolhydraatarm dagmenu

Deel dit recept of artikel ook met je familie en vrienden. Dat zullen ze super leuk vinden!

Gepubliceerd op: 19 december, 2018

Auteur

Timo

Categorie

Afvallen Gezondheid

Tags

2 reacties op "Cadeautje: Koolhydraatarm dagmenu"

  1. Monica schreef:

    Leuk dat dit mogelijk is. Dan kan ik even kijken of het wat voor mij is. Thanks!

    1. Timo schreef:

      Graag gedaan Monica :-).

      Als je vragen hebt hoor ik het graag!

      Groeten Timo

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


Volg BGreat op social media:

© 2016 - 2021 BGreat.nl

Algemene voorwaarden - Privacy - Cookies