Koolhydraatarm ontbijten

Koolhydraat-arm Ontbijten – Tips + 3 Afslank Ontbijt Recepten

Wil je graag koolhydraatarm ontbijten? Goede keuze! De volgende tips en recepten die ik met je deel, zorgen ervoor dat je eenvoudig afvalt. Ontdek waarom koolhydraatarm ontbijten onmisbaar is en hoe je dit zo eenvoudig mogelijk kunt toepassen in je leefpatroon!

TIP: ”Wil je graag een koolhydraatarm dieet volgen? Maak dan gebruik van het Koolhydraatarm 30 Dagen Menu! De recepten zijn eenvoudig en snel te bereiden! Daarnaast val je gemiddeld 2 kg per week af!”.  >>  Bekijk hier het Koolhydraatarm 30 Dagen Menu

koolhydraatarm Ontbijten

Voordat ik belangrijke tips en koolhydraatarme recepten met je deel, leg ik je eerst alles uit over koolhydraatarm ontbijten. Je ontbijt is het belangrijkste eetmoment van de dag. Het zorgt er namelijk voor dat je direct de juiste dosis energie krijgt. Ik leg je graag alles uit over de voordelen van koolhydraatarm ontbijten!

Is ontbijten belangrijk?

Regelmatig krijg ik de vraag over het belang van ontbijten. Uit een onderzoek is zelfs gebleken dat 1 op de 3 Nederlanders, niet aan ontbijten doet. De reden die je vaak hoort is weinig tijd, zo val ik sneller af of ik krijg in de ochtend geen hap door me keel.

Al deze redenen zijn natuurlijk onjuist en onverstandig. Zelfs als je moeite hebt om vroeg in de ochtend te ontbijten, heb ik de ideale oplossing voor je. Daarnaast is het ook een kwestie van hoe graag wil je nu eigenlijk een gezond en slank lichaam? Soms moet je even door die zure appel heen bijten!

Koolhydraatarm ontbijten

Maar waarom is ontbijten belangrijk…?

Je lichaam heeft het de hele nacht zonder voeding moeten doen. Om zo snel mogelijk te kunnen functioneren heb je voeding nodig. Ook als je wilt afvallen is een ontbijt onmisbaar. Dit zorgt er namelijk voor dat je vetverbranding in gang wordt gezet.

Door direct de juiste voedingstoffen te eten zoals gezonde vetten en eiwitten, verbrand je vet. Het activeren hiervan doe je door middel van een koolhydraatarm ontbijt. Wanneer je koolhydraatrijke voeding als eerste eet, moet je lichaam deze koolhydraten verbranden. Ook zorgen te veel koolhydraten voor een vermoeid gevoel. Je start minder makkelijk aan een nieuwe dag en hebt weinig energie.

LET OP: Koolhydraatarm ontbijten houd in dat je anders gaat eten en niet minder! Je kunt gewoon een stevig ontbijt nemen zodat je voor een langere tijd verzadigd bent.

Ontbijten zonder koolhydraten

Je hebt al het een ander kunnen lezen over het belang van koolhydraatarm ontbijten. De geraffineerde suikers in koolhydraatrijke voeding kun je beter vermijden. Je krijgt een boost aan energie dat hooguit 1 a 2 uurtjes werkt. Daarna kom je in een Crash terecht.

Er ontstaat honger (vaak is dit trek in zoetigheid) en je heb bijna geen energie meer over. Dit wil je natuurlijk zien te voorkomen!

Koolhyrdaatarme voeding zorgt ervoor dat je gedurende dag, een stabiele energie toevoer hebt. Hierdoor ben je honger een stap voor en kun je veel makkelijker de dag door komen. Er ontstaat een verzadigd gevoel en ook is je vetverbranding gedurende dag actief. Ontbijten zonder koolhydraten kent onwijs veel voordelen die je niet mag onderschatten. Daarom deel ik later in dit artikel een programma, waarmee je de lekkerste en gezondste recepten, super snel kunt klaarmaken!

Voordelen van Koolhydraatarm Ontbijten

  1. Meer energie
  2. Verantwoord afvallen
  3. Een snellere vetverbranding
  4. Geen geraffineerde suikers
  5. Stabiele bloedsuikerspiegel
  6. Makkelijke en snelle recepten

Zoals je kunt zien zorgt koolhydraatarm ontbijten voor extra voordelen. Wees alleen niet te streng voor jezelf. Helemaal suikerloos eten is bijna niet mogelijk. Bovendien is de kans op een jojo effect kleiner als je gebruik maakt van een lichte suikerinname.

Ik kan me voorstellen dat je niet exact weet welke voeding je dan wel niet kunt eten. Daarom raad ik je aan om gebruik te maken van het koolhydraatarm 50 dagen programma. Later vertel ik je hier meer over en waarom ik achter dit programma sta!

Koolhydraatarm ontbijten – 5 afslank ontbijt recepten

Koolhydraatarm ontbijten doe je met de volgende gezonde recepten. Deze recepten zijn eenvoudig en snel te bereiden! Zorg dat je de volgende ingrediënten in huis hebt en zodat je er morgenochtend mee kunt beginnen :-).

Koolhydraatarm ontbijt 1 – Roereieren met verse groente

koolhydraatarm ontbijten

  • Aantal personen 2 ( verdubbel de ingrediënten voor 4 personen)

Wat heb je nodig?

– 4 Eieren
– Bosui
– Rode en gele paprika
– Champignons
– Tomaat
– 1 teentje knoflook
– Snufje peper & zout
– Chili poeder (optioneel)

Hoe maak je dit koolhydraatarme roereieren met groente?

  1. Snij de bosui, paprika, champignons en tomaat in stukjes. Doe 1 teentje knoflook in een knoflook pers.
  2. Neem grote kom en doe hier de 4 eieren in klutsen. Je kunt er peper, zout en chili poeder aan toevoegen.
  3. Neem een koekepan en voeg de eieren op middelhoog vuur eraan toe.
  4. Wanneer de eieren bijna gebakken zijn doe je er de groente bij. Bak de groente ongeveer 3 tot 5 minuten mee.
  5. Voor extra smaak kun je er nog peper en chili poeder aan toevoegen. Gebruik niet te veel zout!

Koolhydraatarm ontbijt 2 – Eigengemaakte Koolhydraatarme muesli

koolhydraatarm ontbijten

  • Aantal personen 4 ( verdubbel de ingrediënten om een extra voorraad muesli te maken)

Wat heb je nodig?

– 75 gram walnoten
– 75 gram amandelen
– 50 gram hazelnoten
– Franse kwark of Griekse yoghurt
– 1 eetlepel kaneel
– 2 eetlepels lijnzaad
– 1 eetlepel olie

Hoe maak je koolhydraatarme muesli?

  1. Verwarm de oven voor op 170 graden. Tijdens het voorverwarmen van de oven hak je de noten klein.
  2. Neem een bakplaat en meng de gehakte noten met lijnzaad, olie en kaneel.
  3. Zodra de oven is voorverwarmd bak je de muesli 20 minuten.
  4. Laat de muesli eventjes afkoelen en doe deze in een kom. Voeg er yoghurt of Franse kwark aan toe.
  5. Als laatste leg je boven op de muesli stukjes appel of frambozen.

Koolhydraatarm ontbijt 3 – Huttenkase met radijs en kipfilet

koolhydraatarm ontbijten

  • Aantal personen 1 ( verdubbel de ingrediënten voor meer personen)

Wat heb je nodig?

– 200 – 250 gram huttenkasse
– Koolhydraatarm brood of cracker
– Komkommer
– 4 – 6 radijsjes
– 2 plakjes kipfliet

Hoe maak je koolhydraatarme huttenkasse met kipfilet en radijsjes?

  1. Snij de radijsjes door de helft en snij plakjes van een komkommer.
  2. Neem koolhydraatarm brood of een cracker en smeer hier de huttenkasse op.
  3. Leg daarna de kipfilet, radijsjes en komkommer erboven op.

Tips koolhydraatarme leefstijl

Er zijn een aantal gouden tips wanneer je van start gaat met een koolhydraatarm dieet. Het is belangrijk dat je dit op de juiste manier aanpakt. Dit bespaart je een hoop tijd en zorgt ervoor dat je verantwoord gaat afvallen.

Koolhydraatarme tips 1: Begin met het verwijderen van zoetigheid

Snoep, chocolade, koekjes heb je niet nodig. Deze producten bevatten geraffineerde suikers en passen niet in een koolhydraatarm dieet. Zodra je deze voedingsmiddelen niet in huis hebt, kun je ze ook niet eten! Er ontstaat namelijk de kans dat je trek krijgt in ongezonde voeding. Door ongezond te vervangen met gezond heb je achteraf geen schuld gevoel!

Koolhydraatarme tips 2: Gezonde vetten en eiwitten zijn onmisbaar

Wanneer je stopt met het eten van geraffineerde koolhydraten ga je afvallen. Om te voorkomen dat je in spiermassa afvalt, is het belangrijk om voldoende eiwitten te eten.

Eiwitten beschermen je spieren. Spieren ontstaan namelijk uit water en eiwit. Door eiwitrijke voeding te eten behoud je je spiermassa en dat is essentieel om te kunnen functioneren.

Gezonde vetten heb je nodig om je weerstand op peil te houden. Denk bijvoorbeeld aan noten, zaden, avocado’s en vis. Door balans in je voeding te creëren, zorg je ervoor dat je op een gezonde manier afvalt!

Koolhydraatarm ontbijten

Koolhydraatarme tips 3: Een koolhydraatarm dieet volgen

Een koolhydraatarm dieet volgen is een verstandige keuze. Zo weet je precies wat je wel en niet kunt eten. Ook heb je direct een stok achter de deur. Tegenwoordig zijn er complete weekmenu’s waarmee je 6 eetmomenten per dag hebt. Iedere dag maak je gebruik van een schema waardoor je wekelijks afvalt. Wanneer je serieus van start wilt gaat met koolhydraatarm diëten, is het volgende programma zeker iets voor jou!

Afvallen dankzij het Koolhydraatarm 30 Dagen Menu

Wil je graag meer gezonde koolhydraatarme recepten, dan raad ik je het Koolhydraatarm 30 Dagen Menu aan. Dit programma bevat 30 complete dagmenu’s met ontbijt, lunch, avondeten en tussendoortjes. De Recepten zijn eenvoudig en snel te bereiden.

Het voordeel van het Koolhydraatarm 30 Dagen Menu is dat je anders gaat eten en niet minder! Geen honger lijden dus!!

Daarnaast kun je het Koolhydraatarm 30 Dagen Menu met 100% afslank garantie gebruiken. Val je namelijk niet af, krijg je gewoon je geld terug.   Open hier het Koolhydraatarm 30 Dagen Menu >>>

Heb je nog vragen over het recept of het dieet programma dat ik met je deel, laat dan onderaan in dit artikel een reactie achter. Ook lees je hier vragen en ervaringen van anderen.

koolhydraatarm ontbijten

Delen via Social Media wordt gewaardeerd!

31 juli, 2017 - 3 reacties

Auteur

Timo

Categorie

Ontbijt Recepten

Tags

3 reacties op "Koolhydraat-arm Ontbijten – Tips + 3 Afslank Ontbijt Recepten"

  1. Sofia schreef:

    Super handig Timo! Morgenvroeg maak ik eigengemaakte muesli. Heb trouwens het 50 dagen programma aangeschaft. Begin er woensdag mee. Groetjes Sofia

  2. Jolanda schreef:

    Ik heb 3 weken terug het 50 dagen programma aangeschaft nadat ik dit recept had gelezen. Het leek me leuk om je te laten weten dat ik inmiddels 6 kilo ben afgevallen.
    Er moet nog een hoop gebeuren maar ik heb er alle vertrouwen in. Dan zit ik er met de kerst goed bij :). Bedankt voor het delen van dit boek!

    1. timo schreef:

      Hoi Jolanda,

      Wat tof zeg! 6 kilo is een hele hoop. Zo te lezen ga je
      ervoor en dat weet ik zeker dat je je streefgewicht zult bereiken :).

      Succes en hou me op de hoogte!

      Groetjes Timo

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


Volg BGreat op social media:

© 2016 - 2020 BGreat.nl

Algemene voorwaarden - Privacy - Cookies