Krachttraining Tips – Snellere Spiergroei Gegarandeerd!

Laatste update: 19 oktober, 2018 | Geen reacties

Wil je graag dat je spieren sneller groeien, bekijk dan deze exclusieve krachttraining tips! Het is belangrijk dat je de basis onder controle hebt en hoe je dat doet leer je in dit waardevol artikel. Stap voor stap kun je deze tips toepassen en ik garandeer je dat een gespierd(er) lichaam de uitkomst is!

Krachttraining tips

Het kan enorm frustrerend zijn als je geen succes boekt met krachttraining. Misschien heb je je van te voren niet genoeg verdiept of heb je al van alles geprobeerd.

Er zijn een bepaald aantal ”regels” die je ook wel de basis worden genoemd. Zodra je deze basisregels onder controle hebt, kan het niet anders dan dat je lichaam gespierder wordt.

Mannen en vrouwen kunnen de krachttraining tips die ik vandaag met je deel toepassen. Ook geef ik antwoorden op vragen zoals:

– Wat is krachttraining?
– Hoelang krachttraining per dag?
– Krachttraining voeding
– En nog veel meer!

Wat is krachttraining?

krachttraining tips

Krachttraining is bedoeld om je spieren te verstevigen. Je traint met meer explosiviteit en ook train je met zwaardere gewichten. Deze combinatie zorgt ervoor dat spieren sterker worden en in omvang toenemen.

Je kunt krachttraining voor verschillende doeleinden inzetten. De krachttraining tips in dit artikel zijn bestemd voor mannen en vrouwen die aan fitness doen met als doel meer spierkracht en spiermassa.

Is krachttraining gezond?

Krachttraining is met name gezond wanneer je dit op de juiste manier toepast. Doe je dit niet dan kan je lichaam eronder ”lijden”.

Je voeding en rust zijn het allerbelangrijkste om gezond aan krachttraining te kunnen doen. Je spieren hebben namelijk voedingsstoffen nodig om te kunnen herstellen.

Zodra je dit in balans hebt is krachttraining gezond. Je maakt je lichaam sterker en ontwikkelt een betere conditie. Hoe je jouw voeding en rust in balans krijgt is een onderdeel van de krachttraining tips.

7 Krachttraining tips

krachttraining tips

De volgende krachttraining tips kun je direct toepassen. Zo ervaar je gelijk de voordelen en haal je meer uit je trainingen. Ik maak er jarenlang gebruik van en deze tips worden door professionele krachtsporters toegepast.

#1. Maak een plan

Hoe logisch deze tip ook klinkt, niet iedereen doet het. De meeste sporters doen maar wat en vinden het gek dat er geen voorruitgang wordt geboekt.

Zonder plan weet je niet wat je aan het doen bent. Maak daarom een plan met een doel dat je wilt bereiken. Wil je een gespierder lichaam ontwikkelen gebruik hier dan de juiste oefeningen voor en weet welke oefeningen je gaat doen.

Hou ook je vorderingen bij in het plan dat je maakt. Zo kun je jezelf motiveren om de volgende keer er een schepje bovenop te gooien.

#2. Voorzorg maatregelen

Laat ik helemaal bij het begin beginnen. Want het draait allemaal om de basis. Zodra deze goed zit, versterk je de krachttraining tips die hierna volgen.

”Wist je dat wat je vandaag eet, ervoor zorgt hoe morgen je training zal zijn. Het is dus belangrijk om iedere dag voldoende gezonde voedingstoffen binnen te krijgen”.

Met name eiwitten zijn enorm belangrijk. Hier vertel ik je later meer over. Gelukkig kun je ook de trainingsdag zelf beïnvloeden mocht je de dag ervoor niet optimaal gegeten hebben.

Voordat je gaat trainen zorg je een uur van te voren dat je voldoende hebt gegeten. Of dit nu je ontbijt, lunch of avondmaal is, het is belangrijk dat je een verzadigd gevoel hebt. Hierdoor kun je krachtig en gefocust trainen.

Drink minimaal 30 minuten voordat je begint, 0,5 liter water. Hierdoor blijf je alert en heb je ook geen last van duizeligheid. Voldoende vocht in je lichaam is onmisbaar om optimaal te kunnen trainen.

krachttraining tips

Zodra je naar de sportschool gaat heb je altijd een bidon of fles water bij je. Je kunt ook kiezen voor een herstel drankje die tijdens het sporten ”spierafbraak” tegengaat. Het allerbeste hersteldrankje vind je hier!

De voorzorgs maatregelen zijn belangrijk om alles uit je training te halen. Door rekening te houden met bovenstaande tips ben je op de goede weg!

#3. Warming-up

Er zijn verschillende manieren om een warming-up te doen. Maar als je krachttraining doet wil je natuurlijk niet te veel kracht verliezen.

Wat je het beste kunt doen zijn de spieren los draaien die je gaat gebruiken. Met name de schouders zijn blessure gevoelig. Neem daarom een licht gewicht ongeveer 0,5 tot 1,0 kilo.

Eerst draai je je schouders rond zonder gewicht. Draai je schouders naar voren ongeveer 10 keer en naar achteren 10 keer. Neem daarna een gewicht en doe het zelfde. Zo maak je de spieren die je gaat gebruiken warm.

Ga je bijvoorbeeld de rug doen zorg er dan voor dat je eerste oefening met een licht gewicht doet. Bij deze eerste oefening zet je nog geen kracht. Dit gaat puur om het opwarmen van je spieren. Hierdoor ontstaat er een goede bloedsomloop en activeer je jouw spieren.

De kans op blessures neemt hierdoor af. Je wilt tenslotte voorkomen dat je een aantal weken uit de running ligt. Daarom kun je beter een warming-up doen!

#4. De juiste uitvoering

krachttraining tips

De volgende krachttraining tips gaan over de juiste uitvoering. Om jouw spieren een prikkel te geven is dit onderdeel essentieel.

Allereerst maak je tussen de spier die je traint en je hersenen contact. Je focust je dus op doe oefening die je doet. Deze belangrijke stap wordt vaak vergeten. Als het ware doe je maar iets, maar je weet niet wat je aan het doen bent.

Door contact te leggen tussen je hersenen en je spieren, ontstaat er een geweldige focus. Je spreekt exact de spier aan, die je aan het trainen bent.

Ook je ademhaling is belangrijk. Wanneer je kracht zet bij een oefening blaas je uit. Dit heeft een positief effect op je zuurstoftoevoer.

#5. Wissel af met apparaten en losse gewichten

Je hersenen onthouden alles. Wanneer je telkens dezelfde oefeningen doet, ontstaat er geen voorruitgang. Je hersenen registreren dit waardoor je spieren als het ware erop zijn voorbereid.

De spierprikkel ontbreekt en deze is nodig om voorruitgang te kunnen boeken. Wissel daarom af met verschillende oefeningen in een andere volgorde.

Daarnaast is het van belang dat je zowel met losse gewichten traint als met apparaten. Losse gewichten zorgen er namelijk voor dat je je eigen evenwicht moet zoeken.

Hierdoor train je ook de kleinere spieren. Het is je waarschijnlijk als eens opgevallen dat je met apparaten meer gewicht kunt duwen dan met losse gewichten.

In apparaten word je namelijk begeleid. Hierdoor wordt de oefening makkelijker. Wissel daarom af en zorg voor voldoende variatie in je trainingen.

#6. Rustperiode tussen oefeningen

Krachttraining vraag veel van je lichaam. Je begint weer aan een nieuwe set zodra je ademhaling rustig is. Je bent weer op kracht op de volgende set uit te voeren.

Wanneer je namelijk niet goed in je ademhaling zit, kun de volgende set niet optimaal uitvoeren. Je zult zien dat je met deze krachttraining tips veel beter, zwaarder en explosiever kunt trainen!

#7. Voeding en rust

Zodra je training erop zit komt het allerbelangrijkste gedeelte namelijk voeding en rust. Zonder de juiste voeding heb je in principe voor niets getraind.

Tijdens het trainen ontstaan er microscheurtjes in je spierweefsel. Deze microscheurtjes herstel je door het eten van gezonde voeding.

Met name eiwitrijke voeding zorgt ervoor dat de scheurtjes herstellen en er een extra laagje spierweefsel omheen groeit. Dit extra laagje spierweefsel zorgt ervoor dat je in spiermassa toeneemt.

Eiwitten haal je met name uit vis, vlees, eieren, noten, yoghurt, kwark en melk. Omdat je de hele dag door voldoende eiwitten nodig hebt, kan het lastig zijn om dit constant uit je voeding te halen.

Daarom zijn eiwitten shakes ideaal. Zo kun je op elk moment van de dag, je lichaam de allerbeste eiwitten geven. Eiwitten shakes zijn legaal en gezond voor het lichaam en hebben niets met doping te maken.

Een eiwittenshake die ik je aanraad is Pure Whey van Body&Fit. Ik maak al jaren gebruik van deze shake net als vele anderen. Lees maar liefst 8072 reviews en ervaringen van anderen met deze eiwitten shake.

krachttraining tips

Hoelang krachttraining per dag?

Wanneer je aan krachttraining wilt gaan doen is 45 tot 75 minuten genoeg. Je traint namelijk explosief en krachtig. Je lichaam heeft na 45 tot 75 minuten voeding nodig.

Dit om de spierschade te herstellen. Daarnaast is het af te raden om iedere dag aan krachttraining te doen. Je spieren hebben rust nodig om te herstellen en te kunnen groeien.

Je hebt er dus niets aan wanneer je iedere dag uren in de sportschool aan het trainen bent. Train altijd met beleid en luister goed naar je lichaam. Zo voorkom je blessures en over-training.

Krachttraining tips tot slot

Je hebt nu een aantal waardevolle krachttraining tips gekregen. Deze tips zijn onmisbaar wanneer je serieuze resultaten wilt behalen!

Ook weet je nu hoe belangrijk het is om gezonde voeding te eten. Met name eiwitrijke voeding, gezonde koolhydraten, vetten, vitamine en mineralen.

Rust voldoende tussen de dagen dat je traint. 2 dagen achter elkaar trainen is geen probleem maar zorg er wel voor dat je na die 2 dagen minimaal 24 tot 48 uur rust houdt.

Je spieren herstellen namelijk tijdens deze rustperiode en dat komt ten goede tijdens je eerst volgende training! Ik wens je succes toe met je trainingen en mocht je nog vragen hebben stel deze dan onderaan in dit artikel.

Deel dit recept of artikel ook met je familie en vrienden. Dat zullen ze super leuk vinden!

Gepubliceerd op: 23 oktober, 2017

Auteur

Timo

Categorie

Fitness Gezondheid

Tags

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


© 2016 - 2022 BGreat.nl

Algemene voorwaarden - Privacy - Cookies