5 MEGA Gezonde En Snelle Spinazie Smoothie Recepten (TIP)

Laatste update: 19 oktober, 2018 | Geen reacties

Een smoothie met spinazie is een van de meest gezonde smoothie keuzes, die je kunt maken. Spinazie bevat onwijs veel gezonde voedingstoffen. Hierdoor neemt je weerstand toe en ben je minder vatbaar voor ziektes en virussen. In dit artikel deel ik 5 gezonde en snelle spinazie smoothie recepten!

Smoothie Met Spinazie – 5 MEGA Gezonde En Snelle Recepten

De meningen over de smaak van spinazie verschillen enorm. De een moet er niks van hebben en de ander eet het bij wijze van wekelijks. Het praktische aan een smoothie is dat je verschillende ingrediënten kan mengen.

Hierdoor ontstaat een lekkere smaak met belangrijke aanwezige vitamine en mineralen. Een smoothie met spinazie is een van de meest verantwoorde smoothies die er zijn. Gebruik daarom de volgende combinatie tips dat zelfs als je geen fan bent van spinazie, je toch enorm gaat genieten van de smaak en alle voordelen!

Smoothie met spinazie gezond?

Waarom een smoothie met spinazie gezond is leg ik je graag uit. Laten we gaan kijken naar de voedingstoffen en eigenschappen van spinazie.

Spinazie is een plant of te wel bladgroente. Spinazie groeit over de hele wereld behalve in de tropische landen. Daarnaast bevat spinazie een hoop gezonde vitamine en mineralen. Hieronder zie je een handig overzicht met de aanwezige voedingsstoffen.

smoothie met spinazie

Per 100 Gram Spinazie

Kcal: 15
Water: 93 %
Koolhydraten: 0,5 gram
Eiwitten: 3 gram
Vet 0,3 gram

De vitamines in spinazie zijn:

A, B1, B2, B6 en C.

De Mineralen in spinazie zijn:

IJzer
Kalium
Calcium
Koper
Magnesium
Natrium
Fosfor
Zink

Al deze vitamines en mineralen heb je dagelijks nodig. Het ideale aan een smoothie met spinazie is dat je op een makkelijke manier, belangrijke voedingstoffen binnenkrijgt. Later deel ik een aantal gezonde en lekkere recepten waarmee je spinazie combineert met fruit.

Verse spinazie of diepvriesspinazie gebruiken?

Verse spinazie of diepvriesspinazie is beide gezond, om een smoothie van te maken. Toch leg ik je graag even uit wat de verschillen zijn.

Bij diepvriesspinazie is het namelijk zo dat deze na het oogsten, direct wordt ingevroren. Zo blijven vitamine en mineralen bewaard.

Verse spinazie kan even goed alle vitamine mineralen bevatten alleen is het belangrijk dat het vervoer in orde is geweest. Wanneer verse spinazie namelijk te veel wordt blootgesteld, verliest het een aantal voedingsstoffen.

Je kunt bijvoorbeeld verse spinazie en diepvries spinazie aanschaffen en afwisselen wat je voor een shake gebruikt. Diepvries spinazie hoeft je niet eerst te ontdooien. Je kunt de blokjes spinazie direct in je blender doen.

Spinazie smoothie bewaren

Voordat je aan de slag gaat met het maken van een spinazie smoothie, is het handig om te weten hoe je deze het beste kunt bewaren.

Een smoothie met spinazie is 2 dagen houdbaar mits deze gekoeld staat in een luchtdichte glazen pot. Persoonlijk maak ik een smoothie voor 1 dag. Zo weet je zeker dat alle belangrijke voedingsstoffen niet verloren gaan.

5 Smoothie met spinazie recepten

De volgende recepten zijn voor 1 a 2 smoothies. Wanneer je een grotere hoeveelheid wilt maken, kun je de ingrediënten verdubbelen.

smoothie met spinazie

1. Zoete smoothie met spinazie, aardbeien en kiwi

Wat heb je nodig?

– 100 ml water
– 1 handje spinazie
– één kiwi
– 1 kopje aardbeien

Hoe maak je het?

Neem een blender en doe hier de spinazie in. Haal de inhoud uit de kiwi en doe deze samen met de aardbeien bovenop de spinazie. Voeg nu de 100 ml water toe aan de blender zijn werk doen. Je zoete smoothie is klaar.

2. Energie smoothie met spinazie, chiazaad en gojibessen

Wat heb je nodig?

– 100 ml water
– 100 ml amandelmelk
– 1 eetlepel citroensap
– 1 handje spinazie
– één eetlepel chiazaad
– 1 eetlepel gojibessen
– 1 halve banaan

hoe maak je het?

Begin met de spinazie en voeg hier alle ingrediënten uit het lijstje hierboven aan toe. Laat de blender zijn werk doen en maak de smoothie af, door er lichtjes chiazaad overheen te strooien.

3. Smeuïge smoothie met spinazie, banaan en avocado

Wat heb je nodig?

– 150 ml water
– één halve banaan
– 1 halve avocado
– 25 gram amandelen

Hoe maak je het?

Doe de spinazie in de blender en voeg hier een halve banaan en avocado aan toe. Hak de amandelen in kleine stukjes en doe voeg het met 150 ml water toe, aan de blender. Even mixen en je smoothie is klaar.

4. Frisse smoothie met spinazie, bleekselderij en cashewnoten

Wat heb je nodig?

– 200 ml amandelmelk
– 1 handje spinazie
– één mango
– 1 stengel bleekselderij
– 20 gram cashewnoten
– 1 eetlepel honing

Hoe maak je het?

Neem je blender erbij en voeg hier de spinazie, mango, bleekselderij, cashewnoten en amandelmelk aan toe. Laat de blender ongeveer 10 seconden zijn werk doen en voeg er 1 eetlepel honing aan toe. Blend daarna nog een keer tot alles een egale massa is geworden.

5. Groene smoothie met spinazie, boerenkool en ananas

Wat heb je nodig?

– 200 ml water
– 1 handje spinazie
– één handje boerenkool
– 1 banaan
– 1 ananas

Hoe maak je het?

Doe de spinazie en boerenkool in de blender. Voeg hier de banaan en ananas met 200 ml water aan toe. Laat de blender nu het werk doen en klaar is je gezonde en lekkere smoothie!

Spinazie smoothie afvallen

Door het drinken van smoothies kun je op een makkelijke en snelle manier afvallen. Wel is het belangrijk om niet alleen smoothies met spinazie te maken.

Ook andere groentesoorten heb je nodig. Zo zijn er complete groene smoothie afslank boeken waarmee je kunt afvallen. Later in dit artikel deel ik een boek, waar je maar liefst 125 groene smoothies mee kunt maken.

In dit boek is een compleet programma samengesteld, waarmee je wekelijks een aantal kilo’s kunt afvallen. Geen enorm hoge getallen maar verantwoorde kilo’s die achteraf er niet weer opnieuw aanvliegen!

Hoeveel groene smoothies mag je drinken per dag?

smoothie met spinazie

1 tot 2 glazen per dag is perfect om mee te beginnen. Tijdens een dieet drink je gemiddeld 1 liter per dag. Het is afhankelijk van je doel, hoeveel smoothies je gaat drinken.

Zorg er wel voor dat je ook vaste voeding blijft eten. Je kunt dit het beste doen door middel pure en onbewerkte voeding. Zo blijft je maag actief en val je sneller af dan wanneer je alleen maar smoothies drinkt.

Afvallen dankzij het Koolhydraatarm 30 Dagen Menu

Wil je graag meer gezonde koolhydraatarme recepten, dan raad ik je het Koolhydraatarm 30 Dagen Menu aan. Dit programma bevat 30 complete dagmenu’s met ontbijt, lunch, avondeten en tussendoortjes. De Recepten zijn eenvoudig en snel te bereiden.

Het voordeel van het Koolhydraatarm 30 Dagen Menu is dat je anders gaat eten en niet minder! Geen honger lijden dus!!

Daarnaast kun je het Koolhydraatarm 30 Dagen Menu met 100% afslank garantie gebruiken. Val je namelijk niet af, krijg je gewoon je geld terug.   Open hier het Koolhydraatarm 30 Dagen Menu >>>

Heb je nog vragen over het recept of het dieet programma dat ik met je deel, laat dan onderaan in dit artikel een reactie achter. Ook lees je hier vragen en ervaringen van anderen.

vanille cake

Tot slot

Je hebt nu een hoop geleerd over de voordelen van smoothies met spinazie. De recepten die ik deel zijn onwijs lekker en mega gezond. Probeer zeker een paar recepten uit.

Heb jij nog gezonde en lekkere smoothie met spinazie recepten? Deel deze dan onderaan op de website. Ook als je vragen hebt kun je hieronder een reactie achter laten.

Ik wens je succes en vooral veel plezier met het maken van groene smoothies!

Deel dit recept of artikel ook met je familie en vrienden. Dat zullen ze super leuk vinden!

Gepubliceerd op: 15 september, 2017

Auteur

Timo

Categorie

Ontbijt Recepten

Tags

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


© 2016 - 2022 BGreat.nl

Algemene voorwaarden - Privacy - Cookies