voedingsschema afvallen

Met een voedingsschema afvallen? Dit heb je nodig!

Laatste update: 8 oktober, 2019 | 3 reacties

Je kunt op verschillende manieren afvallen. Zo kun je het onnodig heel zwaar maken voor jezelf of je kiest een methode die makkelijk en effectiever is. Ik neem dat jij opzoek bent naar de kortste en snelste route. Daar gaan we het vandaag dan ook over hebben. Want met een voedingsschema afvallen hoeft zeker geen straf te zijn!

Persoonlijk ben ik groot voorstander van voedingsschema’s! Het is een routebegeleiding naar een gezond en slank(er) lichaam. In dit artikel deel ik niet alleen de voordelen van voedingsschema’s, ook kun je er direct een ontvangen (kosteloos).

Hoe belangrijk is gezonde voeding?

Gezonde voeding is belangrijk om af te vallen. Je voelt je fit, zelfverzekerd en zit lekkerder in je vel. Helaas is het niet zo dat wanneer je alleen maar groente eet, je gezond bent en afvalt. Er komt meer bij kijken!

Maar, wees niet ongerust. Het is makkelijker dan je denkt. Ook is het zo dat je nog altijd kunt genieten van iets lekkers zoals koekjes, snoep, chocolade en drank. Een voedingsschema moet simpelweg niet voelen als een dieet en daar heb ik de oplossing voor.

Eetschema voor afvallen

Wil je graag met een voedingsschema afvallen? Heb je geen tijd om het allemaal zelf uit te zoeken? Dan hebben we goed nieuws voor je! Ontvang hier jouw voedingsschema (kosteloos)

Dit voedingsschema is een weekmenu en bestaat uit makkelijke, snelle en lekkere recepten. Stap voor stap samengesteld en makkelijk te volgen vanuit huis of op het werk.

De voordelen van een voedingsschema

Je hebt al verschillende voordelen voorbij zien komen maar er is meer. Ik wil je namelijk dat extra duwtje in de rug geven om er vandaag nog mee te beginnen.

Normaal gesproken kost het maken van een schema tijd en dat bespaar je wanneer je aan de slag gaat met mijn weekmenu. De volgende voordelen ga je ervaren:

1. Je bespaart tijd en geld

Zodra je met een voedingsschema begint, hoef je niet meer na te denken over wat je kunt gaan eten. Alles is al voor je uitgewerkt en je hebt alleen in huis wat het voedingsschema aangeeft. Onnodig geld uitgeven is verleden tijd en ook eet je geen ongezond voedsel.

2. De juiste porties

Met een voedingsschema afvallen kent nog een groot voordeel. De hoeveelheden die je eet staan exact aangegeven. Dit voorkomt dat je per ongeluk te veel eet. Dit betekent niet dat je honger zult hebben. Het voedsel dat je eet bevat onder andere langzame suikers en dat geeft jou een voldaan gevoel.

3. Je geeft minder snel op

Wanneer je te werk gaat met een voedingsschema, is de kans dat je opgeeft zeer klein. Er ontstaat namelijk structuur in je voedingspatroon. Daarnaast zijn de voordelen die je lichamelijk en geestelijk ervaart enorm. Zoals je ziet is het gebruik van een voedingsschema zo slecht nog niet :-).

Voedingsschema afvallen maken

Mocht je graag zelf een voedingsschema willen maken, let dan vooral op onderstaande punten. Het is even wat werk maar dan kun je er wel met een goed gevoel tegenaan.

1. Zorg voor de juiste macro’s

Het berekenen van macro’s doe je door middel van calorieën, koolhydraten, eiwitten en vetten in de juist verhouding te zetten. Het voedingsschema (weekmenu) dat ik hier met je deel, is gebaseerd op een koolhydraatarme leefstijl. De verhoudingen die ik heb toegepast zien er als volgt uit:

  • 20% KH
  • 50% Eiwitten
  • 30% Vetten

Je kunt bovenstaande verhoudingen aanhouden wanneer je zelf een voedingsschema wilt maken.

2. Goede recepten

Nu je de verhoudingen weet, is het van belang dat je de juiste recepten gaat gebruiken. Denk aan koolhydraatarme en eiwitrijke recepten. Op BGreat.nl staan maar liefst 500+ recepten. Genoeg keuze dus!

3. Tussendoortjes

Ook de tussendoortjes zijn van belang. Goede tussendoortjes zorgen ervoor dat je geen last krijgt van snaai momenten. Denk bijvoorbeeld aan 1 handje noten, plakjes komkommer met brie, gekookt eitje of pure chocolade.

Een goed voedingsschema bestaat uit 6 eetmomenten per dag en kun je op de volgende manier samenstellen:

  • ontbijt
  • tussendoortje
  • lunch
  • tussendoortje
  • avondeten
  • tussendoortje

Wanneer je bovenstaande stappen opvolgt ben je al een heel eind. Ik kan me goed voorstellen dat je hier geen tijd voor hebt. Daarnaast komt er ook een stukje kennis bij kijken.

Wil je graag direct van start met een voedingsschema? Je ontvangt hem hier gratis

Tot slot

Je bent nu meer te weten gekomen over hoe je met een voedingsschema kunt afvallen. Ook heb ik je belangrijke tips gegeven wanneer je zelf een schema wilt samenstellen. Ik hoop dat je hier wat aan hebt gehad. Mocht je nog vragen hebben laat dan een bericht achter onderaan de website. Ik kom er dan zo snel mogelijk op terug. Ik wens je veel plezier met het voedingsschema en hoor graag welke voordelen je hebt ervaren.

Deel dit recept of artikel ook met je familie en vrienden. Dat zullen ze super leuk vinden!

Gepubliceerd op: 8 oktober, 2019

Auteur

Timo

Categorie

Avondeten Recepten

Tags

3 reacties op "Met een voedingsschema afvallen? Dit heb je nodig!"

  1. Bianca schreef:

    Echt een waanzinnig lekker voedingsschema! Vandaag dag 2! Dank voor gratis weggeven hiervan. Gr Bianca

    1. Timo schreef:

      Graag gedaan Bianca!
      Gr Timo

  2. Mitzie schreef:

    Morgen ga ik starten wens me succes.

    Groetjes Mitzie Claessen

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


© 2016 - 2021 BGreat.nl

Algemene voorwaarden - Privacy - Cookies