Wat zijn dikmakers? Deze voeding kun je beter niet eten!

Laatste update: 19 oktober, 2018 | Geen reacties

Wat zijn dikmakers? Waar komen die extra kilo’s lichaamsgewicht toch vandaan? Het antwoord is uit je voeding! Er zijn namelijk een hoop geheime dikmakers. Op het eerste oog lijkt het allemaal gezond, maar het tegendeel is waar. Vanaf nu ben je op je hoede en liggen deze voedingsmiddelen niet meer in je winkelmandje!

Wat Zijn Dikmakers? Eet Deze Voeding Niet!

Regelmatig krijg ik de vraag, wat zijn dikmakers? Het is logisch dat je door alle reclames niet exact weet of het gezond is. Zo beweert de ene fabrikant geen suikers te hebben gebruikt en de andere beweert dat zijn product alleen uit onbewerkte ingrediënten bestaat.

Daarom heb ik een handige lijst samengesteld met voedingsmiddelen waar je beter vanaf kunt blijven. Er zitten met name te veel suikers in en ook een hoop e-nummers, ongezonde vetten en calorieën. Maar wees gerust, er zijn nog genoeg lekkere dingen die je wel gewoon kunt eten!

Wat zijn stiekeme dikmakers?

Geheime of stiekeme dikmakers zijn voedingsmiddelen waar je het niet van zou verwachten. De verpakking ziet er gezond uit en ook worden er gezonde verkooppraatjes gebruikt. Ontdek hieronder de meest stiekeme dikmakers die er zijn!

wat zijn dikmakers

9 Geheime dikmakers

1. Kant en Klare salades

Kant en klare salades zijn enorm populair. De supermarkt speelt hier op in en heeft tegenwoordig onwijs veel varianten. Maar wist je dat deze kant en klare salades enorm veel calorieën bevatten. Naast calorieën zitten er ook te veel suikers in.

Mocht je toch van plan zijn om een kant en klare salade te nemen, bekijk dan vooraf de voedingswaarde tabel. Neem een salade met zo min mogelijk calorieën en koolhydraten. Met name de salades die uit spekjes en honing ontstaat zijn niet ideaal. Ook de dressing kun je beter vermijden aangezien hier veel suiker aan is toegevoegd!

2. Vruchtensappen

Welke vruchtensap je ook neemt, ze zitten boordevol suikers. Ook zijn vruchtensappen niet gezonder dan frisdrank. Oke, het is een feit dat een glas sinaasappelsap meer vitamine bevat dan cola maar er blijven vezels achter in je blender of juicer.

Daardoor ontstaat er een grote suikerpiek in je bloed. Normaal gesproken eet er niemand 3 sinaasappelen achter elkaar en dit heeft te maken met de aanwezige vezels. In een blender of juicer blijven deze achter waardoor je te veel suikers in een keer binnen krijgt.

Doordat je te veel suikers binnen krijgt, zet je lichaam dit om in vet. Dit wil je natuurlijk voorkomen en drink daarom water of water met een aroma smaakje.

3. Soepen

Met name de romige soepen zijn niet ideaal om op gewicht te blijven. Er wordt namelijk te veel room aan toegevoegd. Een soep kan uiteraard gezond zijn en dat is wanneer je de soep zelf maakt met Bouillon, Groente en vlees of vis.

Wanneer je toch een kant en klare soep wilt kopen, neem dan niet de romige soepen. Let ook op het zout gehalte in de soep. Te veel zout is ongezond voor je lichaam!

4. Light frisdranken

wat zijn dikmakers

Laat je niet misleiden door de voedingswaarde van light frisdranken. Je ziet namelijk overal een nul staan maar schijn bedriegt.

Er zitten namelijk heel wat chemische stoffen in light dranken en ook neem de zin in zoetigheid toe. Wanneer je trek hebt in een frisdrankje neem dat water met prik en voeg hier citroen en limoen aan toe. Ook de flessen water met een aroma smaakje zijn verantwoord.

5. Mueslirepen

Je denkt waarschijnlijk een gezonde keuze te maken maar helaas is dat niet zo. Er zijn maar weinig ”gezonde mueslirepen”. Als je het etiket van een doosje repen bekijkt, schrik je van het aantal koolhydraten.

Het zijn suikersnoepjes maar dan in een ander jasje. Om de granen, noten en vruchten bij elkaar te houden wordt in de meeste gevallen honing gebruikt. Mocht je toch een mueslireep willen eten, doe dit dan met beleid en hou het bij eentje.

6. Ook sushi is een geheime dikmaker

Sushi behoort ook tot het, wat zijn dikmakers rijtje thuis! Sushi kan inderdaad gezond zijn, maar de varianten die in Nederland gemaakt worden zijn dat niet. Er worden te veel sauzen gebruikt, gefrituurd vlees en nog een heleboel andere smaakmakers.

Wanneer je graag sushi eet (net als ik) zorg er dan voor dat je niet prop vol zit. Eet gevarieerde sushi gerechten en vermijd zo veel mogelijk sauzen. Oke, je mag best een keer in de zo veel tijd een beetje los gaan, tijdens een bezoek aan je favoriete sushi restaurant :-)!

7. Ovenchips

De fabrikanten van ovenchips claimen dat deze chips gezonder zijn. Als je de voedingswaarde van ovenchips gaat vergelijken met ”normale chips” bevat ovenchips een hoop calorieen.

Daarnaast is de kans groot dat je van ovenchips meer zult gaan eten. Je bent namelijk in de veronderstelling dat deze chips gezonder zijn. Het klopt wel dat ovenchips over het algemeen minder zout bevat. Welke variant je ook kiest, beide zijn niet verantwoord voor een gezond en slank lichaam.

8. ”Gezonde toetjes”

wat zijn dikmakers

Gezonde toetjes, wat zijn dat eigenlijk. Het antwoord is simpel, namelijk geen. Welk toetje je ook koopt, overal zit suiker in. Als er geen suiker in zit zijn het wel de zoetstoffen die de boosdoener zijn.

Je kunt beter Franse kwark, Griekse yoghurt of magere yoghurt nemen. Ook hier zit uiteraard suiker in maar stukken minder dan de toetjes met een smaakje. Persoonlijk vind ik het veel lekkerder om een bakje Grieks yoghurt te combineren met fruit.

Je kunt hier bijvoorbeeld aardbeien, bosbessen, frambozen, druiven of kiwi voor gebruiken. Bovendien bevat fruit vitamine en mineralen die je dagelijks nodig hebt.

9. Suikervrije snoep

Suikervrije snoep is misleidend. Er worden namelijk zoetmiddelen gebruikt die alsnog koolhydraten of veel calorieen bevatten. Snoepgoed heb je dan ook niet nodig en levert geen voordelen voor je lichaam.

Mocht je trek hebben in zoet, neem dan een stuk fruit. Wat ook vaak helpt is een glas koud water met citroensap en een klein scheurtje natuurlijke honing.

Tot slot wat zijn dikmakers?

Bekijk de 9 voedingsmiddelen van hierboven op de vraag wat zijn dikmakers? Zo weet je exact wat je voortaan beter niet of met mate kunt eten.

Helemaal suikervrij eten is lastig en dat is ook zeker niet de bedoeling. Weet waar de gezonde suikers in zitten en hoeveel suiker per dag veilig is.

Stiekeme suikers zitten overal, lees dus goed de etiketten van een product. Hou het wel leuk en maak het jezelf niet te lastig. Het is namelijk wel duidelijk dat een fles cola en een zak chips, niet in een gezond dieet thuis horen. Denk daarom vooral logisch na. Ik weet zeker dat je vanaf nu nog beter een verantwoorde keuze kunt maken!

Afvallen dankzij het Koolhydraatarm 30 Dagen Menu

Wil je graag meer gezonde koolhydraatarme recepten, dan raad ik je het Koolhydraatarm 30 Dagen Menu aan. Dit programma bevat 30 complete dagmenu’s met ontbijt, lunch, avondeten en tussendoortjes. De Recepten zijn eenvoudig en snel te bereiden.

Het voordeel van het Koolhydraatarm 30 Dagen Menu is dat je anders gaat eten en niet minder! Geen honger lijden dus!!

Daarnaast kun je het Koolhydraatarm 30 Dagen Menu met 100% afslank garantie gebruiken. Val je namelijk niet af, krijg je gewoon je geld terug.   Open hier het Koolhydraatarm 30 Dagen Menu >>>

Heb je nog vragen over het recept of het dieet programma dat ik met je deel, laat dan onderaan in dit artikel een reactie achter. Ook lees je hier vragen en ervaringen van anderen.

wat zijn dikmakers

Deel dit recept of artikel ook met je familie en vrienden. Dat zullen ze super leuk vinden!

Gepubliceerd op: 20 september, 2017

Auteur

Timo

Categorie

Gezondheid

Tags

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


© 2016 - 2024 BGreat.nl

Algemene voorwaarden - Privacy - Cookies