yoghurt of kwark

Yoghurt Of Kwark? Ontdek NU De Allerbeste Keuze!

Laatste update: 19 oktober, 2018 | Geen reacties

Yoghurt of kwark? Een vraag die regelmatig aan mij gesteld wordt. Laten we voorop stellen dat beide zuivel varianten gezond zijn. Toch zijn er verschillend in de voedingswaarde en ik leg je graag uit wanneer je beter kwark of yoghurt kunt eten!

Yoghurt of kwark? Ontdek NU de allerbeste keuze!

In dit artikel kom je alles te weten over yoghurt en kwark. Deze twee zuivelvarianten zijn gezond voor onder andere het behoud van je spieren. Daarnaast bouw je makkelijker nieuwe spiermassa op en lever je een hoop vitamine en mineralen aan je lichaam. Ook deel ik een aantal yoghurt recepten en kwark recepten.

Wat is yoghurt?

yoghurt of kwark

Yoghurt is een melkproduct dat gefermenteerd wordt, oftewel een zuur melkproduct. Dit ontstaat doordat toegevoegde bacteriën de melksuikers uit melk, weer omzetten in melkzuur.

Hierdoor heeft yoghurt een zuurdere smaak en ontstaat er een dikkere structuur. De melk die gebruikt wordt zorgt ervoor of je volle yoghurt, halfvolle yoghurt of magere yoghurt krijgt.

Is yoghurt gezond?

Yoghurt is gezond aangezien dit zuivelproduct belangrijke vitamine en mineralen bevat. Maak je vooral niet te druk om meningen betreft zuivel. Zolang je niet overdrijft in je porties, kun je zorgeloos genieten van een bakje yoghurt of kwark.

De volgende voedingstoffen zitten er in yoghurt:

Vitamine: A, B1, B2, B6, B11, B12, C en D.
Mineralen: Natrium, Kalium, Calcium, IJzer, Fosfor, Magnesium, Koper, Zink.

Wat is Kwark?

Yoghurt of kwark wordt op verschillende manieren klaargemaakt. Voor het maken van kwark heb je namelijk verse kaassoorten nodig. Daarnaast is kwark niet vegetarisch en yoghurt wel. Ook bij het maken van kwark worden er bacteriën bijgevoegd en stremsel (enzymen).

Is Kwark gezond?

Ook kwark behoort tot de gezonde voedingsmiddelen. Kwark bevat vitamine, mineralen en is hoog in eiwitten. Doordat kwark dik is van structuur ben je er langere tijd verzadigd van. Daarnaast is kwark goed voor je darmflora.

De volgende voedingsstoffen zitten er in kwark:

Vitamine: A, B1, B2, B6, B11, B12, en C.
Mineralen: Natrium, Kalium, Calcium, Fosfor, Magnesium, Koper, Zink.

Yoghurt of kwark afvallen

Moet je yoghurt of kwark eten als je wilt afvallen? Het antwoord op deze vraag is beide. Zowel yoghurt en kwark zijn gezonde zuivelproducten. Ze hebben een positieve werking op je gewicht.

Dit komt doordat er een positief effect ontstaat op je bloedsuikerspiegel. De drang naar suikers wordt minder en dat scheelt een hoop ongezonde koolhydraten. Eet yoghurt of kwark met mate aangezien er wel calorieën in zitten.

Yoghurt of kwark fitness

yoghurt of kwark

Wanneer je aan fitness of krachttraining doet, heeft je lichaam extra eiwitten nodig. Eiwitten zijn namelijk de bouwstenen van je spieren. Door voldoende eiwitten te eten behoud je je spieren en ontstaat er extra spiermassa.

Wanneer je dit niet doet val je af in spiermassa en dat wil je natuurlijk voorkomen. Kwark bevat meer eiwitten dan yoghurt. Je kunt daarom beter kwark eten zodat je meer eiwitten binnen krijgt.

De beste kwark variant die je kunt eten is de Franse kwark. Hier zit namelijk het meeste eiwit ( per 100 gram – 9 gram eiwit) in en is laag in koolhydraten. Ook bevat Franse kwark minder koolhydraten.

Yoghurt Recepten

Het is tijd om mijn meest favoriete yoghurt recepten met je te delen. Je hebt er niet veel voor nodig en het is binnen no-time klaar. Zorg dat je de volgende ingrediënten in huis hebt :).

1. Creamy Fruit Explosion

• Magere yoghurt
• Bosbessen
• Rode druiven
• Kiwi

Neem een schaaltje en doe er ongeveer 100 ml yoghurt in. Snij de rode druiven door de helft en haal de inhoud uit de kiwi. Voeg nu de bosbessen, rode druiven en kiwi toe aan de yoghurt. Deze fruit combinatie zorgt voor een lekkere smaak.

2. King Of Energie

• Magere of milde yoghurt
• Banaan
• Bosbessen
• Frambozen

Neem een schaaltje en doe er ongeveer 100 ml yoghurt in. Snij de banaan in stukjes. Doe de banaan, bosbessen en frambozen bij de yoghurt. Er ontstaat een lekkere frisse smaak waar boordevol energie uit ontstaat.

Kwark Recepten

De volgende twee kwark recepten zijn ideaal bij een actief leven. De hoeveelheid eiwitten in deze kwark recepten zorgen ervoor dat je spieren niks tekort komen!

1. Heavy Muscle Protection

• Franse kwark
• Ananas blokjes of schijven

Het recept telt maar 2 ingrediënten maar is onwijs krachtig. Ananas zorgt er namelijk voor dat de eiwitten uit kwark, sneller en beter worden opgenomen. Het is een waardevolle traktatie na een work-out of voordat je slapen gaat! Je neemt 150 gram kwark en voegt hier stukjes ananas aan toe.

2. Sweet And Perfect

• Franse kwark
• Appel (na eigen smaak)
• Kaneelpoeder
• Honing

Neem een kommetje en doe er 150 gram Franse kwark in. Voeg er een klein scheutje honing aan toe (ongeveer 1 theelepel). Snij de appel in stukjes en voeg dit aan de kwark toe. Als laatste strooi je er kaneelpoeder overheen. Dit kwark recept is goed voor je spieren en de kaneelpoeder houd je bloedsuikerspiegel stabiel.

yoghurt of kwark

Yoghurt of kwark als ontbijt

Yoghurt of kwark kun je prima eten als ontbijt. Zorg er wel voor dat welke variant je ook kies, goed gevuld is met fruit of andere ingrediënten zoals muesli. Je ontbijt moet namelijk gevarieerd en krachtig zijn, om de komende uren actief te zijn.

Persoonlijk neem ik iedere ochtend havermout waar ik bijvoorbeeld bosbessen, appel, druiven of andere fruitsoorten aan toevoeg. Onderschat de waarde van een goed ontbijt niet!

Conclusie yoghurt of kwark?

Het is je waarschijnlijk opgevallen dat beide varianten goed voor je zijn. Het gaat meer op de voedingstoffen die in een bepaalde hoeveelheid aanwezig zijn.

Zo bevat kwark meer eiwitten dan yoghurt en yoghurt bevat meer vitamine en mineralen. Kwark word gemaakt uit kaas en ook zijn ze allebei niet vegetarisch.

Daarnaast heb je lekkere en gezonde recepten van mij gekregen. Vooral tijdens sport dagen doe je er goed aan om Franse kwark te eten. Je spieren zijn er dol op en je maakt extra spiermassa aan. Wil je graag meer gezonde recepten maken met yoghurt of kwark, dan is het volgende wellicht iets voor jou!

Afvallen dankzij het Koolhydraatarm 30 Dagen Menu

Wil je graag meer gezonde koolhydraatarme recepten, dan raad ik je het Koolhydraatarm 30 Dagen Menu aan. Dit programma bevat 30 complete dagmenu’s met ontbijt, lunch, avondeten en tussendoortjes. De Recepten zijn eenvoudig en snel te bereiden.

Het voordeel van het Koolhydraatarm 30 Dagen Menu is dat je anders gaat eten en niet minder! Geen honger lijden dus!!

Daarnaast kun je het Koolhydraatarm 30 Dagen Menu met 100% afslank garantie gebruiken. Val je namelijk niet af, krijg je gewoon je geld terug.   Open hier het Koolhydraatarm 30 Dagen Menu >>>

Heb je nog vragen over het recept of het dieet programma dat ik met je deel, laat dan onderaan in dit artikel een reactie achter. Ook lees je hier vragen en ervaringen van anderen.

yoghurt of kwark

Deel dit recept of artikel ook met je familie en vrienden. Dat zullen ze super leuk vinden!

Gepubliceerd op: 30 augustus, 2017

Auteur

Timo

Categorie

Gezondheid

Tags

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


© 2016 - 2024 BGreat.nl

Algemene voorwaarden - Privacy - Cookies