crackers zonder koolhydraten

Heerlijke crackers zonder koolhydraten

Laatste update: 15 september, 2021 | Geen reacties

Vorige week vroeg ik op Facebook of mensen hun favoriete (koolhydraatarme) recepten wilden delen, zodat ik ze op de website kon plaatsen. Vandaag heb ik daarom dit heerlijke crackers zonder koolhydraten recept van Marianne. Ik heb ze zelf nagemaakt en ze zijn echt heerlijk! Wanneer je dus zin hebt in een lekker tussendoortje, of een lichte lunch, moet je deze absoluut eens proberen! Daarnaast kan je ook zelf bepalen welke extra ingrediënten je erin wil hebben, dat is nog eens lekker!

  • Bijgerecht
  • Bereidingstijd: 25 minuten
  • Aantal porties: ongeveer 16 crackers
  • Koolhydraten per portie: 1 gram

TIP van Timo
Trek in nog meer lekkere recepten? Probeer dan gratis ons weekmenu! Meld je aan >> 

Ingrediënten voor de crackers zonder koolhydraten

Het basisrecept:

  • 150 gram amandelmeel
  • 1 losgeklopt ei
  • 1 el olijfolie

Voor hartige crackers (naar smaak toevoegen):

  • Korrels zeezout
  • Een beetje sesamzaad
  • Peper
  • Geraspte kaas

Voor zoete crackers (naar smaak toevoegen):

  • Rozijnen
  • Chocoladechips
  • Zoetstof
  • Nootjes

De bereidingswijze

  1. Allereerst verwarm je de oven voor op 175 graden.
  2. Meng daarna alle ingrediënten goed door elkaar en vorm het tot een soort deegbal.
  3. Leg vervolgens het deeg tussen twee vellen bakpapier en rol deze uit met een deegroller. Rol het tot het deeg ongeveer 2 mm dik is.
  4. Snijd daarna het deeg in ruitjes in de gewenste grootte en bak ze voor 15 minuten in de oven of tot ze goed knapperig zijn.
  5. Serveer de crackers zonder koolhydraten met een lekkere topping zoals roomkaas, zalm, tonijn, of iets lekkers zoets. Eet smakelijk!

De voedingswaarden

Aantal porties: ongeveer 16
Calorieën per portie: 74
Koolhydraten: 1 gram
Vetten: 6 gram
Eiwitten: 2 gram

Tips voor het maken van de crackers

TIP 1: Als het deeg een beetje droog blijft, kan je een theelepel koud water toevoegen per keer tot het wel tot een goed deeg vormt.

TIP 2: Voeg verschillende kruiden toe om er nog meer smaak aan te geven.

TIP 3: Gebruik zowel 75 gram kokosmeel als 75 gram amandelmeel om de zoete crackers mee te maken. Dat geeft ze een extra zoete smaak!

Heb je verder trek in nog meer lekkere bijgerechten? Probeer deze dan eens! Caprese salade met balsamico crème

Deel dit recept of artikel ook met je familie en vrienden. Dat zullen ze super leuk vinden!

Gepubliceerd op: 15 september, 2021

Auteur

Rozemarijn

Categorie

Bijgerecht Recepten

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


Volg BGreat op social media:

© 2016 - 2021 BGreat.nl

Algemene voorwaarden - Privacy - Cookies