frisse drankjes

Frisse drankjes zonder koolhydraten

Laatste update: 17 juni, 2022 | Geen reacties

Het is weer echt warm buiten en ik weet niet hoe anderen erover denken, maar ik wil dan liever geen thee of koffie. Dat is me allemaal veel te heet. Naast water zijn er echter vaak geen frisse drankjes zonder koolhydraten of alcohol, dus heb ik besloten om mijn eigen drankjes te maken! Dit recept is super eenvoudig, maar het zorgt er wel voor dat jij je hoofd lekker koelt houdt met dit warme weer. Geniet ervan!

  • Drankje
  • Bereidingstijd: 5 minuten
  • Aantal porties: 4 glazen
  • Koolhydraten per portie: 1 gram

TIP van Timo
Trek in nog meer lekkere recepten? Probeer dan gratis ons weekmenu! Meld je aan >> 

Ingrediënten voor de frisse drankjes

  • 1000 ml koolzuurhoudend water
  • 1 citroen
  • Een paar takjes verse munt
  • Optioneel: 4 eetlepels suikervrije zoetstof

De bereidingswijze

  1. Snijd allereerst de citroen in dikke plakken en doe deze in een grote karaf.
  2. Was daarna de munt en doe deze erbij. Als je zoetstof gebruikt, kan je deze er nu ook bij doen.
  3. Vervolgens schenk je het water in de karaf en zet je deze in de koelkast om koel te blijven. Serveer wanneer je er trek in hebt.

De voedingswaarden

Aantal porties: 4
Calorieën per portie: 7
Koolhydraten: 1 gram
Vetten: 0 gram
Eiwitten: 0 gram

Tips voor het maken van de frisse drankjes

TIP 1: Gebruik verschillende ingrediënten
Je kan heel makkelijk je drankje aanpassen naar je eigen voorkeur door verschillende ingrediënten toe te voegen! Probeer bijvoorbeeld eens wat watermeloen met munt, of komkommer en aardbeien. Blauwe bes met een beetje tijm is ook erg lekker. Probeer verschillende dingen en geniet van alle smaken combinaties!

TIP 2: Gebruik ijs
Als je direct een koel drankje wil, kan je ook de karaf eerst vullen met wat ijsblokjes of juist je glas met ijsblokjes en dan wat van het drankje erover schenken.

TIP 3: Serveertip
Zet altijd een karaf met het frisse drankje op tafel bij een maaltijd. Zo kom je makkelijk aan voldoende vocht en heb je ook minder snel de neiging om te snel en te veel te eten.

Meer zin in iets met cafeïne? Probeer dan onze lekkere ijskoffie! Lekkere verfrissende iced latte!

Deel dit recept of artikel ook met je familie en vrienden. Dat zullen ze super leuk vinden!

Gepubliceerd op: 17 juni, 2022

Auteur

Rozemarijn

Categorie

Bijgerecht Recepten

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


© 2016 - 2022 BGreat.nl

Algemene voorwaarden - Privacy - Cookies