gezonde borrelhapjes

Lekkere gezonde borrelhapjes

Laatste update: 5 april, 2019 | Geen reacties

Heb jij een gezellige borrel op de planning staan? Weet je nog niet zo goed welke gezonde hapjes je het beste kunt eten? Goed nieuws! Ik deel namelijk gezonde borrelhapjes met een heerlijke smaak! Er worden verrassende ingredienten gebruikt kan ik je vertellen. Wees vooral niet te voorzichtig met proeven. Ik was in het begin ook voorzichtig aangezien ik niet had verwacht dat ik een bepaald ingredient lekker zou vinden. Nu ben ik helemaal om! Lees snel verder zodat je erachter komt wat het speciale ingrediënt is.

Gezonde borrelhapjes

Gezond borrelen betekent niet dat je op een houtje moet bijten. Je kunt alsnog lekker genieten alleen wel van de juiste dingen. Want als je dit eenmaal geproefd hebt, zeg je vaarwel tegen een zak chips. Het ingrediënt waar ik in het begin sceptisch over was zijn dadels. Een uitgesproken smaak was mijn gedacht. Maar de dadels uit dit recept maak je klaar in de oven. Wat is dat een genot in combinatie met spek!

Ingrediënten:

  • 3 el geitenkaas
  • 10 dadels
  • 5 plakjes pencetta
  • snufje peper

TIP: Bekijk onze makkelijke en snelle koolhydraatarme weekmenu’s. Beste uit de test 2019! >>

Bereidingswijze:

1. De oven verwarm je voor op 200 graden. Een ovenschaal bekleed je met bakpapier. De plakjes pancetta snijd je doormidden. Doe dit in de lengte of in de breedt.

2. Let op dat de plakjes groot genoeg zodat je ze makkelijk om de dadels kunt wikkelen. De pit haal je uit de dadel en de vul de dadel met geitenkaas.

3. Om ieder dadel wikkel je nu een plakje pancetta en leg ze in de ovenschaal. Laat nu de oven 15 minuten zijn werk doen en klaar zijn deze gezonde borrelhapjes.

De voedingswaarden

Met dit recept kun je 10 porties maken. De voedingswaarden zijn berekent per portie en zien er als volgt uit:

Calorieën: 70
Koolhydraten: 5 gram
Eiwitten: 7 gram
Vetten: 6 gram

Ik heb een heerlijk weekmenu voor je samengesteld!

Ik ben dol op weekmenu’s! Het bespaart mij een hoop tijd en ik kan direct zien wat ik de hele dag kan eten. Daarnaast houd een weekmenu mijn gewicht gezond en heb ik dagelijks genoeg energie. Download hieronder mijn laatst geschreven weekmenu en geniet van de recepten!

koolhydraatarme risotto

Deel dit recept of artikel ook met je familie en vrienden. Dat zullen ze super leuk vinden!

Gepubliceerd op: 5 april, 2019

Auteur

Timo

Categorie

Bijgerecht Recepten

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


© 2016 - 2022 BGreat.nl

Algemene voorwaarden - Privacy - Cookies