hoe maak je ijs

Maak het lekkerste ijsje zelf

Laatste update: 1 mei, 2019 | Geen reacties

Hoe maak je ijs? Een vraag die ik tijdens het warme weer regelmatig voorbij zie komen. Dit recept is er niet zo maar eentje. Je maakt namelijk een koolhydraatarm vruchtenijsje. Slechts 2 gram koolhydraten per ijsje (je leest het goed). Laat de zon maar komen want hier ga je van houden.

TIP: Bekijk onze makkelijke en snelle koolhydraatarme weekmenu’s. Beste uit de test 2019! >>

Hoe maak je ijs?

Dit ijsjes is niet alleen lekker maar ook gezond. Je gebruikt namelijk fruit, chiazaad en kokosmelk. Deze voedingsmiddelen zijn rijk aan verschillende vitamine en mineralen.

Ingrediënten:

  • 125 ml amandelmelk
  • 15 gram Stevia kristal
  • 125 ml kokosmelk
  • 100 gram zomerfruit (diepvries)
  • 2 el chiazaad

Bereidingswijze:

In een grote kom meng je de amandelmelk, kokosmelk, chiazaad en stevia kristal. Voeg het zomerfruit toe aan de kom een meng alles goed door elkaar.

2. Zet de kom 4 uur in de koelkast. Zo kan de chiazaad binden aan de vloeistof. Na het binden haal je de kom uit de koelkast en schenk het in de 4 ijsvormpjes.

3. De ijsvormpjes doe je in de vriezer totdat de ijsjes zijn bevroren. Geniet ervan!

De voedingswaarden

Dit gezond ei recept is goed voor 4 ijsjes. De voedingswaarden zijn berekend per portie en zien er als volgt uit:

calorieën: 60
koolhydraten: 2 gram
eiwitten: 2 gram
vetten: 4 gram

Deel dit recept of artikel ook met je familie en vrienden. Dat zullen ze super leuk vinden!

Gepubliceerd op: 1 mei, 2019

Auteur

Timo

Categorie

Dessert Recepten

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


© 2016 - 2021 BGreat.nl

Algemene voorwaarden - Privacy - Cookies