keto wafels

De lekkerste keto wafels

Laatste update: 4 januari, 2022 | Geen reacties

Wanneer ik ontbijt, heb ik graag iets waar ik blij van word. Zo begin ik mijn dag gelijk goed. Deze keto wafels zijn daar een perfect voorbeeld van! Je kan ze ook “chaffels” noemen, omdat ze onder andere uit kaas bestaan. Deze wafels zijn makkelijk klaar te maken, koolhydraatarm, en een perfecte maaltijd om je dag mee te beginnen. Bovendien kan je ze met allerlei soorten beleg combineren waardoor je er niet snel moe van wordt.

  • Ontbijt/Lunch
  • Bereidingstijd: 10 minuten
  • Aantal porties: 1
  • Koolhydraten per portie: 3 gram

TIP van Timo:
Wil je heel erg graag afvallen en ben je klaar met programma’s die niet werken? Gebruik dit >>

Ingrediënten voor de keto wafels

  • 1 ei
  • 15 gram amandelmeel (ongeveer 1 el)
  • 30 gram geraspte kaas

Topping opties: 

  • Koolhydraatarme suikersiroop
  • Vers fruit
  • Bacon
  • Gewokte groenten

De bereidingswijze

  1. Allereerst verwarm je de wafelmaker voor.
  2. Daarna klop je het ei los en roer je hier de kaas en amandelmeel doorheen.
  3. Schenk het beslag in de wafelmaker over één of twee vormen en doe de maker dicht.
  4. Bak de wafels tot ze aan beide kanten gaar zijn en serveer daarna met de toppings naar keus. Geniet ervan!

De voedingswaarden

Aantal porties: 1
Calorieën per portie: 303
Koolhydraten: 3 gram
Vetten: 24 gram
Eiwitten: 19 gram

Veelgestelde vragen

  • Welke kaas heb ik nodig? Ik gebruik zelf graag jongbelegen kaas of geraspte mozzarella. Je kan echter ook elke andere soort kaas gebruiken zolang deze maar goed smelt.
  • Hoelang kan je de wafels bewaren? Je kan de wafels tot 3 dagen in de koelkast bewaren en je kan ze zelfs invriezen tot 1 maand.
  • Ik ben allergisch voor amandelen, wat nu? In plaats van amandelen kan je ook kokosmeel gebruiken, of zelfs gewone meel. Met de laatste optie krijg je wel wat meer koolhydraten binnen, maar dat is slechts een kleine hoeveelheid.

Tips voor het maken van de keto wafels

TIP 1: Gebruik de wafels als sandwich
Je kan heel makkelijk een lekkere sandwich maken door twee van deze wafels te gebruiken in plaats van een boterham of broodje. Omdat ze lekker knapperig zijn, krijgt je maaltijd dan ook gelijk wat meer crunch!

TIP 2: Een zoete wafel
Wil je liever een zoetere wafel? Dat kan ook! Gebruik dan slechts 15 gram kaas en 30 gram amandelmeel en kies voor zoet beleg. De kaas kan makkelijk gecombineerd worden met zoet beleg, zolang de kaassmaak maar niet overheerst.

TIP 3: Serveertip
Je kan de wafel goed serveren met allerlei soorten beleg, maar wanneer ik op zoek ben naar een grotere maaltijd, vind ik het lekker om er wat groenten bij te wokken. Paprika, broccoli en prei zijn hier ideaal voor. Met wat kruiden en een beetje ketjap, passen ze perfect bij de wafels. Eet smakelijk!

Trek in een ander ontbijtje? Probeer deze eens! Keto ontbijt smoothie met avocado

Deel dit recept of artikel ook met je familie en vrienden. Dat zullen ze super leuk vinden!

Gepubliceerd op: 4 januari, 2022

Auteur

Rozemarijn

Categorie

Lunch Ontbijt Recepten

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


© 2016 - 2022 BGreat.nl

Algemene voorwaarden - Privacy - Cookies