omelet met broccoli

Omelet met broccoli

Laatste update: 1 juli, 2019 | Geen reacties

Het is weer tijd voor een lekker recept met ei! Deze omelet met broccoli is makkelijk om te maken en bevat onwijs veel gezonde voedingstoffen. Wanneer je een koolhydraatarm dieet volgt is het belangrijk om dagelijks voldoende eiwitten te eten. Dit recept bevat maar liefst 21 gram eiwitten per portie!

Wij hebben een gratis afslankmenu voor jou gemaakt. Nu met handig boodschappenlijstje zodat je direct kunt beginnen. Ontvang hier het weekmenu >>

Waarom je broccoli vaker zou moeten eten!

Broccoli is niet alleen lekker van smaak maar ook goed voor het geheugen. Net als in radijsjes, aardappelen, appels en sinaasappels bevat het een stof die ook gebruikt wordt in medicijnen om Alzheimer tegen te gaan. Het is nog niet wetenschappelijk bewezen maar wel dat je hersenen minder snel achteruit gaan als je regelmatig broccoli eet.

Daarnaast bevat broccoli weinig calorieen. Per 100 gram slecht 28 kcal. Het maakt dus niets uit om extra broccoli te eten tijdens een maaltijd. Maar dat is nog niet alles, broccoli bevat de stof sulforafaan. Deze stof gaat ziektes tegen en voorkomt dat agressieve stoffen de lichaamscellen beschadigen. Beschadigde cellen zijn namelijk de belangrijkste oorzaken van ziektes zoals reuma, kanker en suikerziekte. Je doet er dus goed aan om vaker broccoli te eten!

Ingrediënten:

  • 1 el melk
  • 3 eieren
  • 100 gram broccoli (diepvries)
  • snufje chilipoeder
  • 30 + kaas (30 gram)
  • snufje zout

Bereidingswijze:

1. De eieren doe je in een kom met melk, zout en chilipoeder. Roer dit goeder door. Pak de koekenpan erbij en verwarm de olijfolie. Zodra de olie heet is doe je de eieren in de pan en zet je het vuur laag.

2. Voeg nu de broccoli en kaas toe. Wanneer de eieren bijna klaar zijn vouw je beide kanten naar het midden en zo ontstaat er een heerlijke omelet. Geniet ervan!

De voedingswaarden

Deze omelet met broccoli is goed voor 1 persoon. De voedingswaarden zijn berekent per portie en zien er als volgt uit:

Calorieën: 205
Koolhydraten: 6 gram
Eiwitten: 21 gram
Vetten: 10 gram

Probeer nu ons vernieuwde Koolhydraatarm 30 Dagen Menu! Makkelijke en lekkere recepten die ervoor zorgen dat je 2KG per week kunt afvallen!

Deel dit recept of artikel ook met je familie en vrienden. Dat zullen ze super leuk vinden!

Gepubliceerd op: 1 juli, 2019

Auteur

Timo

Categorie

Lunch Recepten

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


© 2016 - 2021 BGreat.nl

Algemene voorwaarden - Privacy - Cookies