Afvallen met fitness

Afvallen Met Fitness – Start Hier Voor Een Slanker Lichaam!

Laatste update: 19 oktober, 2018 | 2 reacties

Afvallen met fitness – Kom dichterbij je streefgewicht door cardio te combineren met krachttraining. Zodra je conditie training combineert met gewichtheffen, verlies je meer vetmassa. Hoe je dat het beste kunt aanpakken lees je hier!

TIP: ”Wil je graag afvallen met fitness? Maak dan gebruik van het Koolhydraatarm 30 Dagen Menu! De recepten zijn eenvoudig en snel te bereiden! Daarnaast val je gemiddeld 2 kg per week af!”.  >>  Bekijk hier het Koolhydraatarm 30 Dagen Menu

Afvallen met Fitness

Je bent goed op weg als je regelmatig wandelt, hardloopt, fiets, voetbalt of andere sporten beoefent. Hiermee maak je het verbranden van vet actief en blijf je op conditie.

Ik kan me voorstellen dat je op een gegeven moment ”stil staat”. Je wilt meer spiermassa ontwikkelen en tegelijkertijd vetmassa verliezen.

Om ervoor te zorgen dat je dit op de juiste manier aanpakt, heb ik een compleet stappenplan geschreven. Het is namelijk belangrijk om balans te creëren. Want wanneer je te veel Cardio met Fitness combineert, verlies je spiermassa en dat is niet de bedoeling.

Afvallen met fitness

Hoe kan ik het afvallen versnellen?

Wanneer je enige tijd aan het sporten bent, verlies je vet. Het kan voorkomen dat spieren slap worden. Om ervoor te zorgen armen, benen, billen en buik strakker worden, is het noodzakelijk om met krachttraining van start te gaan.

Bij krachttraining word al snel een bepaalde gedachte gevormd. Namelijk heel veel spieren, die overdreven groot zijn. Dit is natuurlijk niet de manier waar we het over gaan hebben.

Je gaat aan de slag om je figuur strak te krijgen. In hoe verre je jouw spiermassa wilt ontwikkelen, ligt natuurlijk aan jezelf.

Afvallen met Fitness – Welke stappen moet ik nemen

Stap 1 – sportschool

Om maximaal resultaat te behalen, is het wel zo prettig om lid te zijn van een sportschool. Hier is namelijk alle apparatuur aanwezig. Thuis trainen kan een optie zijn op dagen dat je geen tijd hebt, om naar de sportschool te gaan.

Er zijn namelijk spiergroepen zoals de rug, die je thuis minder goed kunt trainen. Je armen, benen, borst en buik, kun je thuis wel eenvoudig trainen.

Hier heb je een halter set voor nodig. Je kunt met losse gewichten verschillende spiergroepen trainen. Toch raad ik je aan om lid te worden van een sportschool. Hier heb je veel meer keuze en is de kans groter dat je daadwerkelijk gaat sporten.

De verleiding is namelijk groot dat je thuis niks meer gaat doen. Het word waarschijnlijk bank hangen en tv kijken. Wanneer je dit regelmatig doet, ontwikkel je natuurlijk geen voorruitgang!

Afvallen met fitness

Stap 2 – Je doelen

Maak realistische doelen. Weet wat je graag wilt behalen en waar je voor werkt. Wanneer je namelijk een doel voor ogen hebt, is de kans veel groter dat je deze behaalt.

Het stellen van doelen zorgt ervoor dat je verder komt. Je wilt tenslotte niet falen en er het beste van maken. Elk doel is een doel. Maak het voor jezelf niet te ingewikkeld.

Wil je graag 8 kilo in 4 weken afvallen, dan is dat absoluut mogelijk. Maak een plan hoe je dit gaat aanpakken zodat je een stok achter de deur hebt!

Stap 3 – Fitness

Afvallen met fitness gebeurt alleen zodra je ermee begint. Te veel speurwerk vooraf is niet nodig. Je raakt hierdoor in de war en voordat je het weet, stel je jouw trainingen uit.

Je kunt beter van start gaan en onderweg je vragen stellen. Dit kun je doen op de sportschool maar natuurlijk ook via het internet. Het is menselijk dat je graag het allerbeste advies wilt met de allerbeste tips. Vergeet alleen niet dat elk lichaam anders is.

Wat voor de ander werkt, kan voor jou misschien totaal niet werken. Laten we gaan kijken naar nog een belangrijk onderdeel van fitness. Wanneer je namelijk fitness met cardio combineert, veranderen er een aantal zaken.

Afvallen met fitness

Afvallen met Fitness, waar moet je rekening mee houden?

Allereerst ga je jouw cardio dagen verdelen met fitness dagen. Stel je rent ongeveer 2 tot 3 keer per week, dan voeg je daar 2 dagen fitness aan toe. Je kunt ook je cardio combineren met fitness op de sportschool.

Je begint met krachttraining en eindigt met ongeveer 20-30 minuten cardio. Dit kan hardlopen, fietsen of roeien zijn. Focus je in het begin op fitness/krachttraining. Cardio doe je erna en op een rustig tot gemiddeld tempo.

Wanneer je namelijk op een te hoog tempo aan cardio doet, verlies je spiermassa. Daarom kun je er ook voor kiezen, om het hardlopen en fietsen om aparte dagen te doen.

Een schema dat je bijvoorbeeld kunt volgen is: Maandag fitness, Dinsdag hardlopen, fietsen of wandelen, Woensdag rust, Donderdag Fitness, Vrijdag hardlopen, Zaterdag Fitness, Zondag rust.

Afhankelijk van je eigen planning kun je dit schema naar je eigen wens aanpassen. Je kunt er ook voor kiezen om 1 of 2 dagen fitness en cardio te combineren in de sportschool.

Belangrijke fitness tips

Tip 1: De Start

Afvallen met fitness doe je met beleid. Wanneer je te hard van start gaat, kunnen er blesures optreden. Luister daarom altijd naar je lichaam en begin rustig.

Het gaat er niet om hoeveel gewicht je erop gooit. De uitvoering is belangrijker. Twijfel je of je een oefening goed doet, vraag dit dan absoluut even na. Ook kun je internet gebruiken om je oefening te controleren.

Wanneer je namelijk oefeningen correct uitvoert, maak je mega grote stappen voorruit. Fitness is namelijk niet zo maar een sport. Wanneer je de techniek beheerst, kun je in een korte tijd mooie resultaten behalen.

Tip 2: Water

Deze belangrijke tip zie ik regelmatig verkeerd gaan. Fitness altijd met water. Tijdens het sporten verlies je vocht. Je vochtgehalte moet op peil blijven. Je voelt je hierdoor fit en bent beter in balans.

Daarnaast kun je de afvalstoffen die vrijkomen in je lichaam, afvoeren met water. Op de volgende pagina vind je een paar lekkere recepten, die je zelf kunt maken voor tijdens het sporten:  Zelf sportdrank maken – 3 Gezonde en Lekkere sportdranken.

Afvallen met fitness

Tip 3: Luister naar signalen van je lichaam

Ervaar je tijdens het fitnessen een vervelende pijn. Stop dan direct. De kans dat je een blessure oploopt, is groot wanneer je deze signalen van pijn negeert.

Dat je tijdens het trainen je spieren voelt oppompen is een goed teken. Maar een onverwachte pijnscheut vraagt om rust. Je kunt met een licht gewicht de oefening nog 1 keer proberen. Mocht de pijn aanhouden doe dan een andere oefening of spiergroep.

Voel je dat er echt iets niet goed zit, doe dan geen enkele oefening meer. Neem direct rust en ga pas sporten als de pijn over is.

Tip 4: GEDULD!!

Geduld is tijdens het fitnessen belangrijk. Het heeft namelijk even tijd nodig. Blijf vooral doorgaan en geeft niet op. Ook wanneer het juist mee zit, is het belangrijk je geduld te bewaren. Extra trainen heeft namelijk nadelige gevolgen.

Zo is de kans groot dat je overtraind raakt. Je spieren hebben namelijk rust nodig om te herstellen. Geef je spieren minimaal 48 uur rust, als je 2 tot 3 dagen achter elkaar getraind hebt.

Zodra je weer de sportschool induikt ervaar je meer spierkracht en energie. Zo als je kunt lezen draait het allemaal om balans. Waar je ook absoluut rekening mee moet houden is gezonde voeding. Daar gaan we het nu over hebben!

Afvallen met fitness en gezonde voeding!

Hoe hard je ook traint, gezonde voeding is in combinatie met rust het allerbelangrijkste. Je spieren bestaan met name uit eiwitten. Als je traint veroorzaak je microscheurtjes in je spierweefsel.

Deze scheurtjes herstel je door eiwitrijke producten te eten. Doordat je jouw eiwitgehalte verhoogt, neemt je spiermassa toe.

De volgende voedingsmiddelen bevatten veel eiwitten: Vis, Vlees, Noten, Naden, Eieren, Melk, Yoghurt, Kwark, Franse kwark en Kaas.

Daarnaast kun je ook gebruik maken van een eiwitten shake. Je kunt deze shake op elk moment van de dag klaarmaken en hebt er niet veel voor nodig. Ideaal als je weinig tijd hebt. Bekijk hier gezonde eiwitten die je kunt drinken:

De Drie belangrijke pijlers op een rij!

1. Voeding

Je hebt zojuist kunnen lezen hoe belangrijk voeding is. Zorg dat je de juiste voedingsmiddelen in huis hebt. Wist je dat je een bepaald aantal gram eiwitten per dag moet eten om resultaat te gaan zien. Op de volgende pagina heb ik een handige tabel gemaakt: Hoeveel eiwitten heb je nodig per dag – Bekijk hier eenvoudig tabel!

Je kunt makkelijk uitrekeningen hoeveel eiwitten je nodig hebt. Zodra je dit gaat toepassen versnel je jouw spiergroei en herstel!

2. Rust

Rust uit wanneer je lichaam hierom vraag. Slapen is het allerbeste wat je kunt doen om te herstellen. Zorg dat je minimaal 8 uurtjes slaap, per nacht hebt.

Ook een middag dutje doet wonderen. Heb je hier de tijd voor en voel je dat het nodig is, geef hier dan zeker aan toe. Zodra je wakker wordt voel je je stukken beter! Een middag dutje van een half uur verricht al wonderen.

3. Training

Je trainingen zijn belangrijk voor ontwikkeling van nieuwe spiermassa. Zorg ervoor dat je de oefeningen op de juiste manier uitvoert. Dit lijdt namelijk tot meer resultaat maar ook plezier!

Je ervaart namelijk waar een oefening voor bedoeld is. Maak tijdens het trainen connectie met je spieren. Hierdoor neemt je focus toe en vergroot je het resultaat in spierkracht en spiermassa.

Afvallen met fitness – Tot slot

Neem de stappen en tips hierboven mee in je volgende training. Ik ben ervan overtuigd dat je eerder je doelen zult bereiken. Weet dat fitness of welke sport dan ook, geduld nodig heeft.

Wanneer resultaat nog even uit blijft, is dat geen rede om ermee te stoppen. Er komt namelijk een moment dat je verandering en verschil gaat zien.

ik wens je veel succes met fitnessen. Mocht je nog vragen hebben, dan kun je deze onderaan in dit artikel stellen. In de meeste gevallen kom ik er dezelfde dag nog op terug.

Deel dit recept of artikel ook met je familie en vrienden. Dat zullen ze super leuk vinden!

Gepubliceerd op: 23 mei, 2017

Auteur

Timo

Categorie

Fitness Gezondheid

Tags

2 reacties op "Afvallen Met Fitness – Start Hier Voor Een Slanker Lichaam!"

  1. Merel Gubbels schreef:

    Waardevolle tips! Ik weet wat me te doen staat.
    Als ik nog vragen heb tussen door laat ik je wat weten.
    Groetjes Merel

    1. timo schreef:

      Dankjewel Merel, dat is helemaal goed!
      Ik help je graag verder 🙂

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


© 2016 - 2022 BGreat.nl

Algemene voorwaarden - Privacy - Cookies