hoe kom ik van mijn buikvet af

Hoe kom ik van mijn buikvet af? Ontdek DÉ oplossing!

Laatste update: 24 oktober, 2019 | Geen reacties

Hoe kom ik van mijn buikvet af? Vind jij het ook zo lastig om buikvet te verliezen? Je bent in ieder geval niet de enige! De verleiding om ons heen is groot want overal kun je tegenwoordig voedsel kopen. In de meeste gevallen gaat het om ongezond voedsel en dat is natuurlijk een grote boosdoener.

Daarnaast is buikvet niet alleen onaantrekkelijk, ook is het slecht voor je gezondheid. De kans op lichamelijke klachten en bijvoorbeeld diabetes type 2, kanker en hart- en vaatziekten, is groter wanneer buikvet toeneemt (1).

Gelukkig zijn er genoeg makkelijke manieren, om aan buikvet iets te doen. Je hoeft er niet eens onwijs veel bij te bewegen. Het draait met name om de voeding die je eet.

Laten we beginnen…

Tijdelijk gratis: hoe je zonder een strik dieet, binnen 7 dagen 1 à 2 kilo buikvet kunt verliezen. Klik hier voor het 7 dagen programma

8 Effectieve tips om buikvet te verliezen

Buikvet verliezen hoeft echt geen hele opgave te zijn! De tips liggen vaak voor de hand. Toch lijkt men liever voor de moeilijke weg te willen kiezen en dat is zonde.

Ik raad je dan ook aan om onderstaande tips te proberen. Wie niet waag wie niet wint! Een ding is zeker, het zijn allemaal tips die uit onderzoek blijken te werken!

1. Begin stap voor stap

Als je graag langdurig profijt wilt hebben, heeft het volgen van een snel dieet weinig zin. Je zult zeker een aantal kilo’s afvallen maar deze verloren kilo’s zitten er zo weer aan.

De meeste diëten leren je namelijk niet de gewoontes, die ervoor zorgen dat je daadwerkelijk op gewicht blijft. Als je op gewicht wilt blijven moet je dus acties hebben gebruikt om na het afvallen deze gewoontes te kunnen volgen. Klinkt misschien een beetje ingewikkeld maar het is wel de waarheid.

Een goed voorbeeld is als volgt: stel je bent afgevallen door elke dag een uur te sporten. Zodra je hier mee ophoudt, kom je weer erg snel bij in gewicht. Je zult dus elke dag moeten bewegen om het gewenste gewicht vast te houden.

Gelukkig is dit een voorbeeld want zo zwart/wit is het niet. Sterker nog, ik raad je helemaal niet aan om elke dag te moeten sporten. Dat is veel te veel en ook nog eens lastig vol te houden. Dit voorbeeld geeft met name aan hoe belangrijk het is om goede gewoontes te hebben.

Je motivatie staat waarschijnlijk al op scherp anders las je deze blog niet. De kunst is om stap voor stap aan de slag te gaan en vooral niet te veel in één keer willen doen.

Op deze manier ontstaan er gewoontes en ben je verzekerd van succes! Zo heb ik een programma ontworpen waarin je stap voor stap te werk gaat en hier heb ik al duizenden mensen mee geholpen. Wil je meer weten? Klik dan hier.

2. Verminder koolhydraten

Het verminderen van koolhydraten heeft direct een gunstig effect voor het verliezen van buikvet. Wanneer je minder dan 50 gram koolhydraten per dag eet, verlaag je niet alleen je buikvet maar ook neemt de kans op diabetes type 2 af. Daarnaast hoef je echt geen ingewikkeld koolhydraatarm dieet te nemen.

Onderzoek laat zien dat alleen al het vervangen van geraffineerde suikers voor onbewerkte voedingsmiddelen de gezondheid verbeterd en buikvet verminderd. Zo heb ik laatst een artikel geschreven over gezond broodbeleg.

3. Verlaag je stressniveau

Van te veel stress kun je niet alleen afvallen maar ook in gewicht toenemen! Door stress wordt in de bijnieren cortisol geactiveerd, ook bekend als het stresshormoon.

Te hoge cortisolspiegels verhogen de eetlust blijkt uit een onderzoek (2). Deze verhoging zorgt voor extra opslag van buikvet. Zorg voor genoeg ontspanning en probeer stress onder controle te krijgen. Mocht dit erg lastig voor je zijn, ga dan in gesprek met een deskundige!

4. Voldoende nachtrust

hoe kom ik snel van mijn buikvet

Voldoende nachtrust, daar heb je er weer zo een! Iedereen weet dat voldoende slaap belangrijk is maar helaas houden we hier geen rekening mee. Ga jij ook met je mobieltje naar bed? Dat kun je beter niet doen.

Studies tonen aan dat mensen die weinig slapen, gemakkelijker aankomen en met name in buikvet. Een studie bij meer dan 70.000 vrouwen toonde aan dat degenen die minder dan 5 uur per nacht sliepen, meer kans hadden om aan te komen (3).

Wanneer je 7 uur per nacht slaapt is deze kans vele malen kleiner. Zorg er dus voor dat je voldoende slaap krijgt. Denk je dat je last hebt van een slaapstoornis, neem dan contact op met je huisarts.

5. Stap over op water

Misschien niet de makkelijkste stap maar wel een van de beste. In frisdrank zit namelijk heel veel suiker en suiker verhoogt de insulineniveaus. Hierdoor gaat het verbranden van vet moeilijker. Dit geldt ook voor vruchtensap. Uiteraard is verse vruchtensap beter dan frisdrank maar ook hier zit te veel suiker in.

Als je echt graag snel buikvet wilt verbranden is water het beste dat je kunt drinken. Dat hoeft dan ook echt niet saai te zijn. Voeg bijvoorbeeld een schijfje citroen of limoen toe. Ook kun je kiezen voor kruidenthee of koffie (uiteraard zonder suiker).

Wil je toch een lichtzoet smaakje creëren, gebruik dan een beetje honing of stevia. Stevia is een zoetstof die je prima kunt gebruiken in de thee en koffie.

6. Drink niet te veel alcohol

Wanneer je te veel alcohol drinkt, is dat schadelijk voor de gezondheid. Onderzoek toont aan dat wanneer je teveel alcohol drinkt, je in buikvet kan toenemen (4). Drink daarom niet te veel. Het beste advies wat ik je kan geven is om eigenlijk nooit te drinken. Heb je toch zin in een alcoholisch drankje, kies dan voor alcoholvrij. Persoonlijk ben ik dol op een biertje en tegenwoordig maken ze hele goede 0.0% alcohol bier.

7. Vermijd junkfood!

Junkfood ligt altijd op de loer. Of je nu een dieet volgt of niet, de verleiding naar ongezond voedsel is er altijd. Vooral wanneer je stress hebt, verveling of een emotionele gebeurtenis. Je maakt je zelf wijs dat je het op dit moment verdient, om iets ongezonds naar binnen te werken. Geloof me dat je je daarna nog slechter zult voelen.

Natuurlijk is het best lastig om hiervan af te komen. Waar je ook bent, overal is junkfood. Daarom doe je er goed aan om in huis geen junkfood te hebben liggen. Ook als je de deur uit gaat zijn er genoeg opties om junkfood te negeren.

Tegenwoordig kun je in de winkel of online, verantwoorde tussendoortjes kopen. Zodra je deze bij je hebt, is de kans vele malen kleiner dat je junkfood eet.

Denk bijvoorbeeld aan noten, fruit, volkoren rijstwafels, snacktomaatjes, komkommer, paprika of suikervrije eiwit repen. Er is echt onwijs veel mogelijk zonder dat het saai hoeft te zijn.

8. Sporten

Hoe kom ik van mijn buikvet af? Daar hoort ook sporten bij. Vaak denkt men nog steeds dat wanneer je buikvet wilt verliezen, je met name je buikspieren moet trainen. Helaas is dat niet zo. Buikspieroefeningen zijn ideaal om je buikspieren mee te versterken. Vet kan niet plaatselijk worden verbrand. Doe je dus oefeningen voor je buik is dit niet effectiever dan oefeningen voor je armen als het gaat om vetverbranding.

Je kun daarom het beste je hele lijf trainen en hier is krachttraining uiterst geschikt voor (5). Hierdoor raak je overal vet kwijt dus ook op je buik. Ongeveer 3 keer per week sporten is al voldoende om resultaat te behalen. Denk dan bijvoorbeeld aan krachttraining, fietsen, wandelen, hardlopen, tennis, voetbal enz. Doe vooral een sport/beweging die je leuk vindt om te doen.

Tot slot

Probeer absoluut bovenstaande tips. Je zult zien dat het simpel is en je totaal geen ingewikkeld dieet nodig hebt. Het zit hem in de kleine aanpassingen die je voor langere periode volgt. Of je nu 1 of 2 kilo per week afvalt, alles is beter dan te veel kilo’s in een keer. Ik weet dat er diëten zijn waarmee je 5 kilo per week kunt afvallen. Helaas zijn dit soort diëten niet veilig en ontstaat er het jojo-effect.

Kies voor je gezondheid en doe het rustig aan. Leer je lichaam kennen en wees blij om wie je bent. Want zolang je jezelf niet accepteert, zul je nooit blij zijn met jezelf.

Deel dit recept of artikel ook met je familie en vrienden. Dat zullen ze super leuk vinden!

Gepubliceerd op: 24 oktober, 2019

Auteur

Timo

Categorie

Afvallen Gezondheid

Tags

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


Volg BGreat op social media:

© 2016 - 2020 BGreat.nl

Algemene voorwaarden - Privacy - Cookies