koolhydraatarme koffiekoeken

Koolhydraatarme Koffiekoeken – Jezelf (en anderen) verantwoord verwennen!

Laatste update: 19 oktober, 2018 | 1 reactie

Opzoek naar iets lekkers voor bij de koffie? Deze koolhydraatarme koffiekoeken zijn ideaal tijdens een verwen momentje. Het recept is eenvoudig en daarnaast zijn deze koffiekoeken gezonder dan de koeken uit de winkel. De smaak is mega lekker en je kunt genieten zonder schuldgevoel :)!

TIP: ”Wil je graag een koolhydraatarm dieet volgen? Maak dan gebruik van het Koolhydraatarm 30 Dagen Menu! De recepten zijn eenvoudig en snel te bereiden! Daarnaast val je gemiddeld 2 kg per week af!”.  >>  Bekijk hier het Koolhydraatarm 30 Dagen Menu

Koolhydraatarme koffiekoeken

Er zijn verschillende soorten koffiekoeken. Vandaag deel ik het recept van de meest bekende koffiekoek. Alleen bevat deze variant minder koolhydraten. De smaak is wat mij betreft lekkerdere dan de koffiekoeken uit de winkel. Vooral wanneer ze net uit de oven komen en nog lekker warm zijn.

Koffiekoeken gezond?

Deze koffiekoeken bevatten minder suiker en daardoor zijn ze gezonder. Neem het wel als een lekkernij bij de koffie. Je dag met koffiekoeken beginnen is natuurlijk geen goed idee. Ook bevatten koffiekoeken verschillende mineralen zoals magnesium, calcium en zink.

koolhydraatarme koffiekoeken

Koffiebroodjes VS Koffiekoeken

Wist je dat ze in verschillende streken van Nederland koffiekoeken of koffiebroodjes zeggen? In het zuiden van Nederland zeggen ze koffiekoeken en in het Noorden van Nederland koffiebroodjes. In Zuid-Nederland zijn koffiekoeken zelfs standaard is het assortiment van een bakker.

Wat zit er in koolhydraatarme koffiekoeken?

De voedingswaarde van koolhydraatarme koffiekoeken is volgt:

  • Kcal: 510
  • Koolhydraten: 6 gram
  • Eiwitten: 18 gram
  • Vetten: 40 gram

Deze voedingswaarde zijn dus een stuk gezonder dan de koffiekoeken uit de winkel. Geniet wel met mate. Bij koffie smaken ze super lekker al helemaal bij een cappuccino of latte :-)!

Ingrediënten koolhydraatarme koffiekoeken

Om koffiekoeken te maken heb je natuurlijk wel een aantal ingrediënten nodig. Je kunt deze eenvoudig aanschaffen in de winkel of online. De ingrediënten zijn voor 6 personen en je mag er best 2 bij de koffie opeten. Je kunt de koffiekoeken prima bewaren door ze in een koekentrommel te stoppen.

Wat heb je nodig?

– 2 a 3 druppels stevia
– 400 gram amandelmeel
– 150 ml kokosmelk
– 1/4 tl bakpoeder
– 1 tl gist
– 2 eieren
– 50 gram boter
– rozijnen (optioneel)
– kaneelpoeder (optioneel)

koolhydraatarme koffiekoeken

Koolhydraatarme koffiekoeken maken

Hieronder lees je de instructies voor het maken van de koffiekoeken. Let op de temperaturen van een normale oven of hete lucht oven. Hou de koolhydraatarme koffiekoeken regelmatig in de gaten zodat je snel kunt genieten van de verrukkelijke smaak.

1. Verwarm de oven voor op 175 graden.

2. Neem een kom en voeg de bakpoeder, amandelmeel, gist en stevia samen. Meng dit goed door elkaar.

3. Voeg nu de kokosmelk, boter en eieren toe. Meng ook dit goed door elkaar tot dat er een deeg ontstaat.

4. Kneed het deeg 15 minuten door zodat alle ingrediënten goed mengen met elkaar.

5. Dek het deeg af met een vochtige theedoek. Laat het deeg nu 1 uur rijzen zodat het in volume is verdubbeld.

6. Zodra het uur voorbij is zet je het deeg 15 minuten in de koelkast

7. Wanneer je het deeg uit de koelkast haalt kneed je het nogmaals 5 minuten door.

8. Maak nu bolletjes van het deeg en rol er deegworsten van. Draai de deegworsten in elkaar zoals een koffiekoek uit hoort te zien.

9. Smeer de koffiekoeken in met boter en strooi er kaneelpoeder en rozijnen overheen indien je hiervoor gekozen hebt. Plaats de koffiekoeken op een bakplaat en laat het 12 minuten rusten.

10. Bak de koolhydraatarme koffiekoeken 15 minuten op 175 graden.

Zelf koffiekoeken bakken

En voila, zo maak je lekkere koffiekoeken klaar. De bereiding kost even wat tijd maar dan heb je ook wat! Je kunt er beter minstens 6 maken zodat je er nog een aantal dagen van kunt genieten. Ik weet zeker dat als je bereid bent om je zelfgemaakte koffiekoeken te delen, de volgende keer iemand anders ze zal maken. Iedereen is er namelijk dol op!

Afvallen dankzij het Koolhydraatarm 30 Dagen Menu

Wil je graag meer gezonde koolhydraatarme recepten, dan raad ik je het Koolhydraatarm 30 Dagen Menu aan. Dit programma bevat 30 complete dagmenu’s met ontbijt, lunch, avondeten en tussendoortjes. De Recepten zijn eenvoudig en snel te bereiden.

Het voordeel van het Koolhydraatarm 30 Dagen Menu is dat je anders gaat eten en niet minder! Geen honger lijden dus!!

Daarnaast kun je het Koolhydraatarm 30 Dagen Menu met 100% afslank garantie gebruiken. Val je namelijk niet af, krijg je gewoon je geld terug.   Open hier het Koolhydraatarm 30 Dagen Menu >>>

Heb je nog vragen over het recept of het dieet programma dat ik met je deel, laat dan onderaan in dit artikel een reactie achter. Ook lees je hier vragen en ervaringen van anderen.

koolhydraatarme koffiekoeken

Deel dit recept of artikel ook met je familie en vrienden. Dat zullen ze super leuk vinden!

Gepubliceerd op: 16 augustus, 2017

Auteur

Timo

Tags

1 reactie op "Koolhydraatarme Koffiekoeken – Jezelf (en anderen) verantwoord verwennen!"

  1. Trudie schreef:

    Hoeveel kan ik er uit maken met dit deeg

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


© 2016 - 2021 BGreat.nl

Algemene voorwaarden - Privacy - Cookies