smoothie met munt

Smoothie Met Munt, Avocado En Griekse Yoghurt!

Laatste update: 7 juni, 2023 | Geen reacties

Een smoothie met munt is lekker en verfrissend. Ik gebruik vrijwel standaard een paar blaadjes munt bij de smoothies die ik maak! Afgelopen week heb ik een nieuwe smoothie geprobeerd en ik wil dit recept graag met je delen!

TIP van Timo:
Wil je graag afvallen, maar heb je geen idee waar te beginnen? Klik dan hier >>

Smoothie met munt

Smoothies zijn niet meer weg te denken. Overal waar je komt worden smoothies aangeboden en ook zijn er een hoop smoothie receptenboeken verkrijgbaar.

Deze smoothie met munt combineer je met avocado, spinazie en Griekse yoghurt. De smaak die ontstaat is onwijs lekker. Ik weet zeker dat er niks over blijft en je de smoothie dezelfde dag nog op maakt :-).

Is een smoothie met munt gezond?

Voor het maken van deze smoothie gebruik je alleen verse ingrediënten. Deze ingrediënten bevatten een hoop gezonde voedingsstoffen.

De aanwezige vitamines zijn A, B1, B2, B6, B11, B12, C, D en E. De aanwezige mineralen zijn magnesium, koper, zink, kalium, fosfor, natrium, ijzer en calcium.

De Griekse yoghurt is rijk aan eiwitten en dat is goed voor je spieren. Zoals je kunt zien is deze smoothie met munt niet alleen erg lekker maar ook super gezond!

Wat heb je nodig?

  • 1 avocado
  • 50 gram spinazie (gewassen)
  • 3 takjes verse munt
  • 200 milliliter Griekse yoghurt (naturel)
  • Scheutje melk of water
  • 1 halve banaan (optioneel)

Hoe maak je een smoothie met munt?

  1. Snij de avocado. Je kan het eventueel ook in plakjes snijden, wat voor jou makkelijker is. Gebruik je een blender dan kunnen de stukjes grover.
  2. Doe de stukjes avocado, spinazie en eventueel banaan in de blender en voeg hier blaadjes munt aan toe. Daarna doe je de Griekse yoghurt erbij en laat je de blender zijn werk doen.
  3. Mocht je een iets lichtere stuctuur willen drinken, voeg er dan nog een scheutje melk of water aan toe. Hierdoor wordt de smoothie extra vloeibaar. Wil je juist wat meer crunch? Dan zijn ijsblokjes de way to go!
  4. Verdeel de smoothie over 2 glazen of je drinkt hem helemaal zelf op :-). Geniet ervan!

De voedingswaarden

Aantal porties: 2
Calorieën per portie: 154
Koolhydraten: 9 gram
Vetten: 14 gram
Eiwitten: 3 gram

TIP van Timo:
Wil je graag afvallen, maar heb je geen idee waar te beginnen? Klik dan hier >>

Tips voor het maken van de smoothie met munt

TIP 1: Frisse smoothie met cocktail smaak
Wil je een frisse smoothie voor het warmere weer of gewoon omdat je stiekem trek hebt in een cocktail? Geen zorgen! Voeg dan een halve limoen en een halve komkommer toe! Je kan desnoods de spinazie weglaten. Door de combinatie van munt, komkommer en limoen krijg je een mojito-achtige smaak, maar dan zonder alcohol en koolhydraten!

TIP 2: Bewaren voor later
Smoothies kan je altijd het beste in één keer opdrinken. Dan vervliegen de vitamines niet zo snel en haal je de meeste voedingsstoffen eruit. Komt het toch voor dat je de smoothie niet in één keer op krijgt, dan kan je deze maximaal een dag in de koelkast bewaren. Je kan er ook ijsjes van maken door de overgebleven smoothie in een ijsvormpje te gieten en in de vriezer te zetten.

TIP 3: Munt en choco
Munt en chocolade is een lekkere combinatie. Voeg daarom gerust een klein schepje pure cacaopoeder toe aan de smoothie voor je deze gaat pureren. Je zal er gegarandeerd van genieten!

Bekijk ook:

Lekkere koolhydraatarme tomatensoep

Koolhydraatarme Ontbijtkoek – Zo Maak Je De Allerlekkerste

Frisse smoothie met rode biet | Een echt smulrecept!

 

Deel dit recept of artikel ook met je familie en vrienden. Dat zullen ze super leuk vinden!

Gepubliceerd op: 2 juni, 2023

Auteur

Timo

Categorie

Ontbijt Recepten

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


© 2016 - 2024 BGreat.nl

Algemene voorwaarden - Privacy - Cookies