koolhydraatarme crackers

KHA Crackers Met Lijnzaad en Pompoen-pitten

Wil je weten hoe je zelf koolhydraatarme crackers kunt maken? Deze crackers met lijnzaad en pompoenpitten zijn niet alleen heel makkelijk om zelf te maken, maar ook nog eens erg gezond.

TIP: ”Wil je graag een koolhydraatarm dieet volgen? Maak dan gebruik van het Koolhydraatarm 30 Dagen Menu! De recepten zijn eenvoudig en snel te bereiden! Daarnaast val je gemiddeld 2 kg per week af!”.  >>  Bekijk hier het Koolhydraatarm 30 Dagen Menu

Koolhydraatarme crackers

Als je graag koolhydraatarm wilt eten dan is het niet verstandig om veel brood te eten. Hierin zitten namelijk behoorlijk wat koolhydraten.

Met dit recept voor koolhydraatarme crackers met lijnzaad maak je in een handomdraai een gezonde broodvervanger die ook nog eens veel lekkerder smaakt dan bruin of witbrood.

Zelf Crackers Maken Die Arm Zijn Aan Koolhydraten

koolhydraatarme crackers

Ook als je een klein beetje op je gewicht wilt letten, heb je af en toe zin in iets stevigs en hartigs. Deze crackers met lijnzaad en pompoenpitten zijn daarvoor perfect.

Je kunt ze natuurlijk niet alleen gebruiken als gezond ontbijt, maar ook als verantwoord tussendoortje kun je ze beleggen met allerlei lekkers.

Wat dacht je bijvoorbeeld van koolhydraatarme crackers met ham en ei? Wil je zelf aan de slag met dit makkelijke recept voor crackers zonder al te veel koolhydraten? Maak dan meteen een voorraadje want voor je het weet zijn ze op!

Passen Crackers Met Lijnzaad In Een KHA Eetpatroon?

Zeker wel! En daarnaast doen de ingrediënten van deze crackers ook nog wat voor je lichaam. Wist je dat lijnzaad heel rijk is aan omega-3 vetzuren?

Deze dragen bij aan een perfecte gezondheid van het hart en bloedvaten. Daarnaast kun je ook nog een hoge concentratie vitamine B, zink en kalium terugvinden in lijnzaad.

Pompoenpitten daarentegen bevatten enorm veel verschillende mineralen zoals calcium, ijzer en fosfor. Belangrijke voedingsstoffen voor het lichaam dus. Zelf koolhydraatarme crackers met lijnzaad en pompoenpitten maken is dus een verantwoorde keuze.

De Voedingswaarden Van Crackers Met Pompoenpitten

Natuurlijk is het bij alles wat we eten of zelf maken belangrijk om even een blik op de voedingswaarden te werpen. Zo weet je precies wat je binnenkrijgt aan vet of eiwitten, en kun je aan de hand daarvan je verdere eetpatroon aanpassen. De voedingswaarden van dit recept voor 8-10 koolhydraatarme crackers is berekend per cracker:

Calorieën: 58
Vetten: 2,1
Koolhydraten: 5 gram
Eiwitten: 6 gram

Wat heb je nodig?

koolhydraatarme crackers

100 ml water
100 gram pompoenpitten
100 gram gebroken lijnzaad
Zout

Zo maak je zelf koolhydraatarme crackers

1. Verwarm de oven voor op 180 graden
2. Meng het lijnzaad, de pompoenpitten en het zout door elkaar en giet hierover het water. Laat dit vervolgens voor ongeveer 5 minuten wellen.
3. Bekleed de bakplaat met bakpapier en smeer het lijnzaad mengsel in de vorm van een cracker op het bakpapier. Natuurlijk kun je ook een ronde vorm gebruiken.
4. Plaats de crackers in de voorverwarmde oven en bak ze in eerste instantie voor 20 minuten. Draai de crackers om en bak ze nog eens 15 minuten.
5. Als de crackers lekker krokant gebakken zijn haal je ze uit de oven en laat je ze op het aanrecht afkoelen. Eet smakelijk!

Afvallen dankzij het Koolhydraatarm 30 Dagen Menu

Wil je graag meer gezonde koolhydraatarme recepten, dan raad ik je het Koolhydraatarm 30 Dagen Menu aan. Dit programma bevat 30 complete dagmenu’s met ontbijt, lunch, avondeten en tussendoortjes. De Recepten zijn eenvoudig en snel te bereiden.

Het voordeel van het Koolhydraatarm 30 Dagen Menu is dat je anders gaat eten en niet minder! Geen honger lijden dus!!

Daarnaast kun je het Koolhydraatarm 30 Dagen Menu met 100% afslank garantie gebruiken. Val je namelijk niet af, krijg je gewoon je geld terug.   Open hier het Koolhydraatarm 30 Dagen Menu >>>

Heb je nog vragen over het recept of het dieet programma dat ik met je deel, laat dan onderaan in dit artikel een reactie achter. Ook lees je hier vragen en ervaringen van anderen.

koolhydraatarme crackers

22 augustus, 2018 - Geen reacties

Auteur

Timo

Categorie

Ontbijt Recepten

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


Volg BGreat op social media:

© 2016 - 2020 BGreat.nl

Algemene voorwaarden - Privacy - Cookies