koolhydraatarme vanillevla

Koolhydraatarme vanillevla met bosbessen

Koolhydraatarme vanillevla is de uitkomst voor verantwoorde toetjes! Ideaal voor na het eten of als tussendoortje. Je hebt niet veel ingrediënten nodig en de smaak is verrukkelijk. Durf jij het aan?

TIP: ”Wil je graag een koolhydraatarm dieet volgen? Maak dan gebruik van Het Koolhydraatarm 30 Dagen Menu! De recepten zijn eenvoudig en snel te bereiden! Daarnaast val je gemiddeld 2 kg per week af!” Bekijk hier het Koolhydraatarm 30 Dagen Menu >>

Koolhydraatarme Vanillevla

Je kent het wel. Na het eten heb je trek in iets lekkers. Nu zijn er enorm veel toetjes waar je uit kunt kiezen alleen bevatten de toetjes uit de winkel te veel suiker.

Toch zijn er steeds meer toetjes verkrijgbaar waar minder suikers inzitten. Persoonlijk vind ik de smaak tegenvallen en daar moest verandering in komen.

Daarom deel ik nu een koolhydraatarme vanillevla recept. De smaak is super lekker en je bent er niet veel tijd aan kwijt!

Is vanillevla gezond?

Het recept dat ik met je deel bevat veel minder suikers. Hierdoor is deze vanillevla een stuk gezonder dan de variant uit de supermarkt.

Ook gebruik je bosbessen. Bosbessen zitten boordevol vitamine, mineralen en antioxidanten. Deze voedingsstoffen zijn belangrijk om je lichaam gezond te houden.

Een ander voordeel van dit recept zijn de aanwezige eiwitten. Eiwitten heb je nodig voor het behoud en herstel van je spieren.

De voedingswaarden van het recept

Uit dit recept kun je 4 porties halen. Hieronder lees je de voedingswaarde per portie:

  • Aantal calorieen: 212
  • Eiwitten: 5 gram
  • Koolhydraten: 4 gram
  • Vetten: 18 gram

koolhydraatarme vanillevla

Wat heb je nodig?

– 100 gram kwark of platte kaas
– 1 vanillestokje
– 50 gram diepvries bosbessen
– 2 eieren waar je het eigeel van gebruikt
– 200 ml volle room
– zoetstof (optioneel)

Hoe maak je koolhydraatarme vanillevla?

1. Doe 50 gram bevroren bosbessen 1 minuut in de magnetron. Voeg daarna zoetstof toe aan de bosbessen indien je daarvoor gekozen hebt.

2. Neem het vanillestokje erbij en maak deze klaar door de zaadjes eruit te snijden. Neem daarna een pannetje en verwarm de room met vanille op een laag vuurtje. Breng het net tegen de kook aan.

3. Neem een ander kommetje en voeg hier het eigeel aan toe uit twee eieren. Giet de hete room uit stap 2 erbij. Klop alles goed los en door elkaar. Voeg daarna het eigeel met room toe aan de pan waar de overige hete room in zit.

4. Roer nu alles goed door elkaar en zorg ervoor dat het NIET kookt! Stop met roeren zodra de vla voldoende is ingedikt.

5. Neem nu een eet kommetje erbij en doe hier wat bosbessensap in uit stap 1. Voeg daar bovenop een lepel kwark aan toe en daarna de vanillevla. Als topping kun je er nog een bosbes aan toevoegen. Eet smakelijk!

Tip van Timo: weet je wat ook erg lekker is? Deze koolhydraatarme chocoladetaart >>

Afvallen dankzij het Koolhydraatarm 30 Dagen Menu

Wil je graag meer gezonde koolhydraatarme recepten, dan raad ik je het Koolhydraatarm 30 Dagen Menu aan. Dit programma bevat 30 complete dagmenu’s met ontbijt, lunch, avondeten en tussendoortjes. De Recepten zijn eenvoudig en snel te bereiden.

Het voordeel van het Koolhydraatarm 30 Dagen Menu is dat je anders gaat eten en niet minder! Geen honger lijden dus!!

Daarnaast kun je het Koolhydraatarm 30 Dagen Menu met 100% afslank garantie gebruiken. Val je namelijk niet af, krijg je gewoon je geld terug.   Open hier het Koolhydraatarm 30 Dagen Menu >>>

Heb je nog vragen over het recept of het dieet programma dat ik met je deel, laat dan onderaan in dit artikel een reactie achter. Ook lees je hier vragen en ervaringen van anderen.

koolhydraatarme vanillevla

4 april, 2018 - Geen reacties

Auteur

Timo

Categorie

Dessert Recepten

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


Volg BGreat op social media:

© 2016 - 2020 BGreat.nl

Algemene voorwaarden - Privacy - Cookies