koolhydraatarm dieet

Koolhydraatarm Dieet Volgen? BELANGRIJKE Informatie!

Laatste update: 18 januari, 2019 | Geen reacties

Wil je graag een koolhydraatarm dieet volgen? Wij delen de absolute nummer 1 als het gaat om koolhydraatarme dieet programma’s. In dit waardevolle artikel kom je alles te weten over het dieet en waarom dit dieet juist WEL werkt!

TIP: ”Inspiratie nodig voor koolhydraatarm eten? Mijn Koolhydraatarm 30 Dagen Menu staat boordevol lekkere recepten voor ontbijt, lunch, diner en tussendoor!” Bekijk hier het Koolhydraatarm 30 Dagen Menu

Koolhydraatarm dieet

Waarschijnlijk is het je al opgevallen dat een koolhydraatarm dieet ontzettend populair is. Daar zijn dan ook goede redenen voor.

Je ervaart namelijk enorm veel voordelen zodra je gaat letten op de hoeveelheid koolhydraten die je eet. Het zijn met name de geraffineerde suikers die je weg gaat laten.

Wat is het doel van dit artikel?

Het doel van dit artikel is om jou op een simpele en plezierige manier te helpen, met het verliezen van overtollig lichaamsvet.

Je komt alles te weten over de term koolhydraatarm en geloof me het is echt super simpel. Zo kun je jouw boodschappen doen bij de supermarkt om de hoek en ook hoef je geen dure personal trainer in te schakelen.

koolhydraatarm dieet

Ik vind het belangrijk dat je je prettig voelt wanneer je een dieet volgt en niet met allerlei vragen komt te zitten. Afvallen is geen ingewikkelde rekensom en daar kom je in dit artikel achter.

Met de informatie uit dit artikel verlies je niet alleen kilo’s maar ook centimeters lichaamsvet. Je gaat je lekkerder voelen en dat straal je ook uit. Geniet van de verandering die in jouw leven gaat plaats vinden!

Laten we beginnen 🙂

Wat is een koolhydraatarm dieet?

Een koolhydraatarm dieet is een eetpatroon waarbij je tussen de 50 en 100 koolhydraten eet per dag. De koolhydraten die je eet zijn afkomstig uit onbewerkt voedsel.

Je eet voornamelijk voedingsmiddelen met eiwitten, gezonde vetten, vitamines en mineralen. Hierdoor krijg je geen geraffineerde suikers binnen en dat is ontzettend belangrijk voor wanneer je op je gewicht wilt letten!

Wist je dat in meer dan 70% van de voeding die je in de supermarkt kunt kopen, vol zit gestopt met onnodige suikers? Dit zorgt ervoor dat jouw lichaamsgewicht toeneemt en stimuleren de aanmaak van nieuw vet.

Ik kan me voorstellen dat je hier niet op zit te wachten. Een koolhydraatarm dieet is de perfecte oplossing voor het weg laten van deze bewerkte voedingsmiddelen!

Wat mag je eten bij een koolhydraatarm dieet?

Vraag je je af wat je mag eten tijdens een koolhydraatarm dieet? Ik kan je alvast verklappen dat je verstelt zult staan van de dingen die je WEL mag blijven eten!

Als ik aan mijn omgeving vertel dat ik koolhydraatarm eet, zijn de reacties vaak ”is dat niet saai”? Ze hebben totaal geen idee wat ik allemaal mag eten.

Zodra ik ze vertel hoe een koolhydraatarm dieet eruit ziet, is het antwoord ”dat wil ik ook wel”. En dan volgt meestal de reactie ”daarom zie je er zo fit uit”.

Hieronder lees je welke voedingsmiddelen je gewoon kunt blijven eten:

koolhydraatarm dieet

  • Vlees
  • Vis
  • Eieren
  • Groenten
  • Fruit
  • Vleesvervangers
  • Zuivel
  • Noten, zaden en pitten
  • Kruiden
  • Thee
  • Koffie
  • Vers geperst sap
  • Smoothies
  • Water

Daarnaast kun je ook genieten van zelf gemaakte cake, chocoladecake, ijsjes, koekjes en ga zo maar door. Zoals je ziet is een koolhydraatarm dieet totaal niet saai en kun onwijs veel voedingsmiddelen blijven eten!

Hoe ziet een koolhydraatarm dieet eruit?

Goed bezig! Zo te zien wil je weten hoe een koolhydraatarm dieet eruit ziet. Er zijn verschillende diëten verkrijgbaar en helaas zijn de meeste niet de moeite waard, om ermee te beginnen.

Ik heb onwijs veel reviews geschreven over verschillende boeken en daardoor weet ik waar ik het over heb. Het bracht me zelfs op een geniaal idee!

Van al die boeken (die wel werken) heb ik gekeken naar reacties en ervaringen van andere. Met name de reacties waarin een deelnemers lieten weten wat er beter kon.

Door op deze manier te werk te gaan, is het mij gelukt om een boek te maken waar iedereen profijt van zal hebben. Oftewel ik heb het Koolhydraatarm 30 Dagen Menu ontwikkeld!

koolhydraatarm dieet

Start hier met het 30 Dagen Menu >>>

Koolhydraatarm dieet recepten

Ik kan me voorstellen dat je jezelf afvraagt, hoe zien koolhydraatarme recepten eruit? Je staat in ieder geval niet lang in de keuken en de recepten zijn simpel om te maken!

Als ik naar mijn eigen leven kijk ben ik vaak veel te druk. Ingewikkelde recepten die veel tijd kosten zijn gewoon geen optie!

Daarom heb ik rekening gehouden met de eenvoud en snelheid van de recepten, die je kunt gaan maken. Maak je ook vooral niet druk om de smaak. Genieten staat voorop!

Ik zal iets meer to the point komen en deel daarom een aantal recepten hieronder!

Koolhydraatarm brood >>>

5 Koolhydraatarme lunch recepten >>>

Heerlijke koolhydraatarme bloemkool couscous >>>

Recept voor de lekkerste koolhydraatarme chocoladecake >>>

Ook mag je van mij (helemaal gratis) een aantal recepten downloaden! Zo kun je er op je gemak naar kijken en van smullen wanneer het jou uitkomt.

Koolhydraatarm weekmenu

Een koolhydraatarm weekmenu is de kracht van een koolhydraatarm dieet! Misschien heb je er nog nooit eerder van gehoord en daarom leg ik je uit wat het precies inhoud.

Een weekmenu wilt zeggen dat je dagelijks niet meer hoeft na te denken over wat je kunt gaan eten. Je ontvang namelijk 6 eetmomenten per dag!

Deze 6 eetmomenten bestaan uit ontbijt, ochtendsnack, lunch, middagsnack, avondeten en avondsnack. Alles staat voor je uitgeschreven en zo weet je zeker dat je het juiste aan het doen bent.

Het Koolhydraatarm 30 Dagen Menu is een compleet programma waarin je gedurende 30 dagen, niet meer hoeft na te denken over wat je kunt gaan eten.

De recepten en tussendoortjes zijn stuk voor stuk verantwoord, smaakvol, makkelijk en snel klaar. En als kers op de taart val je gemiddeld 2 kg per week af!

Geen twijfels meer!

Een vraag die ik vaak voorbij zie komen is, hoe weet je nu hoeveel je mag eten als het gaat om koolhydraten? Nu kan ik allerlei ingewikkelde tabellen tonen maar daar zit je niet op te wachten.

Het Koolhydraatarm 30 Dagen Menu beschikt over alle elementen die je nodig hebt, om zonder twijfels aan de slag te gaan. Letterlijk alles is voor jou uitgezocht!

Dit scheelt niet alleen een heleboel tijd maar ook geld. Vanaf nu koop je alleen maar de juiste voeding en dat zorgt ervoor dat je het in een keer goed doet.

Welk resultaat kan je verwachten?

Je bent al veel meer te weten gekomen over een koolhydraatarm dieet. Een vraag die waarschijnlijk door je hoofd spookt is welke resultaten kun je hiermee behalen?

Na de eerste week zien de meeste mensen al resultaat. Zo ervaren ze meer energie en vallen ze gemiddeld tussen de 1,5 en 3 kg lichaamsgewicht af.

In de eerste week verlies je met name vocht. De weken erna zijn gemiddeld tussen de 1 en 2,5 kg vetverlies per week. Ik kan me voorstellen dat jij dit ook wel wilt en het goede nieuws is dat het kan!

Maar er is meer…

Er ontstaan namelijk een hoop voordelen zodra je je bezig houd met een koolhydraatarm dieet! Welke dat zijn lees je hieronder:

koolhydraatarm dieet

  • Meer energie
  • Positief
  • Levenslust
  • Fitheid neemt toe
  • Beter gestemd
  • Mooiere huid
  • Je ziet er jonger uit

Dit zijn allemaal voordelen die ook jij kunt gaan ervaren. Zelfs wanneer je nieuw bent in de wereld van koolhydraatarm.

Uiteraard is iedereen anders het betekent het niet dat je zomaar hetzelfde resultaat behaald, als de persoon waar je een ervaring van leest.

Een ding is in ieder geval zeker, ben jij bereid om er volledig voor te gaan, dan kan het niet anders dan dat je jouw persoonlijke doelen gaat behalen!

De 7 richtlijnen van een koolhydraatarm dieet

Laat ik je gelijk uit de stress helpen. Een koolhydraatarm dieet is namelijk een van de makkelijkste diëten om te volgen.

Nu moet het niet alleen makkelijk zijn maar ook effectief en dat is het zeker! Volhouden is geen probleem en daarnaast ervaar je niet het gevoel dat je aan het diëten bent.

Graag geef ik je meer informatie over het volgen van een koolhydraatarm dieet. Zo weet je precies wat je te wachten staat en alle informatie die ik deel is makkelijk te volgen. Laten we beginnen!

1. Je vermijd suikerrijke producten

Suikerrijke producten zijn schadelijk voor je gezondheid. Hoe lekker ze ook zijn, er komt een moment dat je lichaam er negatief op reageert.

Je vermijd met name de geraffineerde suikers en die vind je in snoep, koek, junkfood, snacks en frisdrank. Deze geraffineerde suikers maken je moe en zorgen ervoor dat je lichaamsgewicht toeneemt.

Zodra je hiermee stopt ervaar je op korte termijn een grote hoeveelheid extra energie. Alleen al de energie die je krijgt geeft een enorme motivatieboot om suikers te doen vermijden.

2. Geen aardappelen

In aardappels zit zetmeel en dat houdt de vetverbranding tegen. Wanneer je aardappelen eet ervaar je op korte termijn energie en al snel komt de after dinner dip opzetten.

Tevens  wordt aardappelzetmeel al bindmiddel toegevoegd aan koekjes, biscuits en soepen uit pakjes. Ook deze voedingsmiddelen horen niet thuis tijdens een koolhydraatarm dieet.

3. Pasta, brood of rijst een je met mate (of helemaal niet)

Ze zitten alle drie vol met koolhydraten en daar zit je niet op te wachten. Ze houden het vetverbranden tegen en geven een minder voldaan gevoel.

Er zijn genoeg alternatieven voor brood, rijst en pasta. Je zult versteld staan van de smaak en daarnaast is een koolhydraatarm sneetje brood onwijs lekker. (recept koolhydraatarm brood)

4. Eiwitrijke maaltijden

koolhydraatarm dieet

De maaltijden en tussendoortjes die je eet bevatten een hele hoop eiwitten. Eiwitten zijn de bouwstenen van je spieren.

Als je een koolhydraaatarm dieet volgt is het de bedoeling dat je afvalt in vetmassa en niet in spiermassa. Eiwitten beschermen je spieren tegen afbraak.

Op deze manier behoudt je je spiermassa (essentieel om te kunnen functioneren) en val je af in vetmassa. Ik weet zeker dat je eiwitrijke recepten enorm lekker gaat vinden!

5. Goede vetten zijn onmisbaar!

Heb je altijd al gedacht dat je van vet dik wordt? Je bent niet de enige! Maar onthoud vanaf nu dat het niet zo is. Voedingsvetten zijn namelijk een bron van energie.

Ze zorgen voor een verzadigd gevoel en zijn naast eiwitten belangrijke bouwstenen. Raak je al een beetje de kluts kwijt? Niet nodig want het Koolhydraatarm 30 Dagen Menu is een compleet programma waarin je niets zelf hoeft uit te zoeken!

6. Groente en fruit

Groente zit vol met gezonde voedingsstoffen. Nu kan ik me voorstellen dat je niet alle soorten groente lust. Het goede nieuws is dat je alle groente mag eten.

Ik raad je wel aan om te variëren aangezien elk soort groente, zijn unieke vitamine en mineralen bevat. Fruit eet je in iets kleinere maten aangezien er veel suikers in zitten.

Rood fruit zoals bosbessen, aardbeien, frambozen en bramen kun je het beste eten als je wilt letten op het aantal suikers in fruit.

7. Drink geen suiker

En dan bedoelen we uiteraard frisdrank,  kant-en-klare smoothies en andere suikerhoudende drankjes. Dit zijn enorme boosdoeners en ik raad je om dit zo veel mogelijk (lees altijd) te vermijden!

Wat je wel kunt drinken zijn eigen gemaakte smoothies, water, thee, koffie en water met smaak (aroma). Wat ik persoonlijk lekker vind het sap van een citroen en limoen toevoegen aan een fles water. Heerlijk dorstlessend en ook nog eens gezond!

LET OP! Deze 4 tips helpen je verder

1. Lees altijd het etiket

Je kunt twee dingen doen. Of je volgt een compleet menu met boodschappenlijstjes ( je hoeft niet na te denken over wat je wel en niet kunt kopen) of je gaat zelf uitvogelen welke ingrediënten je nodig hebt.

Kies je voor keuze twee, lees dat vooraf altijd het etiket van een product dat je wilt aanschaffen. De voedingsindustrie gaat namelijk geraffineerd te werk.

Je zult verstelt staan van de suikers die verstopt zitten in voedingsmiddelen die jij wilt aanschaffen. Wees iedereen een stap voor door vooraf het etiket te lezen.

2. Plan je maaltijden van te voren in

Weet wat je eet en weet wat je kookt. Door van te voren in te plannen wat je gaat eten, bespaar je een hele hoop tijd. Ook raak je minder snel in stress.

Een dieet moet makkelijk en leuk blijven. Kies bijvoorbeeld een rustige dag van de week en plan je boodschappen in. Dit geeft veel meer rust!

3. Twee keer per week boodschappen doen

koolhydraatarm dieet

Je bespaart een hele hoop tijd wanneer je twee keer per week boodschappen doet. Daarnaast zijn de producten die je in huis hebt vers.

Het 30 Dagen Menu bevat boodschappenlijstjes zodat je 7 dagen per week kunt zien, wat je nodig hebt. Je kiest zelf hoe vaak en wanneer je deze boodschappen wilt gaan doen.

4. Maak een extra portie

Is het tijd voor het bereiden van je avondmaaltijd? Maak dan een extra portie. Deze portie kun je de volgende dag als lunch gebruiken.

Deze tip is enorm tijd besparend en daarnaast heb je de volgende dag een voedzame lunch, waar je weer uren op voorruit kunt gaan.

Je kunt een extra portie ook invriezen. Dit is ideaal tijdens drukke dagen. Je hoeft niet te koken en binnen mum van tijd staat een heerlijke maaltijd op tafel!

Een koolydraatarm dieet volgen met je gezin

Wanneer je een gezin hebt is het volgen van een koolhydraatarm dieet GEEN probleem! Je kunt ze zelfs uitnodigen om mee te doen, mochten ze graag een aantal kilo’s willen afvallen.

Zijn er gezinsleden die liever niet mee doen, maak dan tijdens de avondmaaltijd een extra pannetje met bijvoorbeeld rijst, pasta of aardappel.

Ze kunnen dan de groente en vlees of vis mee eten en daarnaast kun ze je zo ook een lepel rijst, pasta of aardappel aanbieden. Zoals je kunt is alles mogelijk!

Tot slot

Je bent nu alles te weten gekomen over een koolhydraatarm dieet! Daarnaast vind ik het super tof dat je de moeite hebt genomen om dit artikel te lezen.

Ik vind het namelijk belangrijk dat je op de juiste manier aan de slag kunt gaan met een koolhydraatarm dieet!

Het is je waarschijnlijk opgevallen dat ik zeer te spreken ben over deze methode van afvallen. Niet alleen ik maar ook duizenden andere ervaren dagelijks de kracht van koolhydraatarme voeding.

Ik hoop dat dit artikel je antwoord gaf op de vragen waar je naar opzoek was. Mocht je nog vragen hebben, stel deze dan onderaan in dit artikel.

Je leest hier ook vragen en ervaringen van andere lezers. Ik wens je in ieder geval succes en vooral veel plezier met het volgen van een koolhydraatarm dieet!

Deel dit recept of artikel ook met je familie en vrienden. Dat zullen ze super leuk vinden!

Gepubliceerd op: 23 juli, 2018

Auteur

Timo

Categorie

Afvallen Gezondheid

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


Volg BGreat op social media:

© 2016 - 2021 BGreat.nl

Algemene voorwaarden - Privacy - Cookies